Jag har starka funderingar på att sälja min motorcykel när man läser om alla olyckor och dödsolyckor. Känns inte som att jag vill gå in med livet som insats i mitt intresse.
Jag gör självklart väldigt mycket för att eliminera riskerna att hamna i en olycka. Jag brassar inte på fel ställen, och väldigt sällan brassar jag på. Men det räcker med att man är borta ur koncentrationen i en tiondels sekund för att helvetet skall uppstå.
Är det bara jag som tänker så här eller finns det fler likasinnade? Det kanske är någon flipp min hjärna har fått så här tidigt på säsongen. Men jag hoppas den vänder. Annars vill jag inte köra hoj längre. Även om det är bland det roligaste jag vet.
/Martin
Varje dag du går ut genom din dörr riskerar du att dö av någonting, det finns så mycket oförutsett som gemene man/kvinna aldrig tänker på, troligheten är kanske inte den största, men det är så det är..
En bekants farsa dog när han gick under en traktor & själva skopan lossnade (eller om hydrualiken pajjade) han fick den hur som helst över sig, nån annan dör av nåt annat, alla vi kommer att dö förr eller senare..
Jag vill absolut inte dö än på långa vägar, jag har mycket i livet jag vill uträtta & många drömmar som skall uppfyllas, men jag dör hellre när jag gör något som gör mig lycklig än att dö av något annat..
..Jag ska göra allt jag kan för att slippa behöva ångra att man inte gjorde något när man sitter & gungar gungstol på nåt hem i framtiden, för sitter jag där & ångrar nåt, då har jag misslyckats.
Lev livet sålänge det varar & med det menar jag inte att nån ska ta onödiga risker, utan just lev livet, gör det ni vill, det ni älskar & tycker är kul, så ofta & så mycket som möjligt. Det är det livet går ut på enligt mig i alla fall
Glöm bara inte att låta era nära & kära veta hur mycket ni älskar dem!
Om du nu känner att det behövs att ta en paus, för jag förstår oavsett anledning, om den känslan är starkare än känslan av att fortsätta.. Ta en paus! ..Om inte, vänta, fortsätt & känn efter.. Det är bara du själv som kan avgöra!