Funderar starkt att lĂ€mna detta fora😖

Toyman

ToymanÂŽs Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vÄnda...........
Man blir Àldre! Livet Àndras!
23 Ă„r sedan... Med vĂ€nner. Till Falkenberg, Barken Viking Göteborg, Operan Göteborg, Göteborgs Motorshow, Årsmöte Sviestad. Tjolöholm Classic.. .
Kan medge att mÄnga sÄdana hÀr stunder saknas. Blivit eremit i garaget....
Men fÄ till det, trÀffas Àr inte alltid enkelt. De dÀr gobbarna dÄ Àr ju ocksÄ 23 Är Àldre...

Falkenberg. 6. Gunnar Larsson mix.jpg
Barken Viking. Göteborg.

104-0449_IMG.jpg
Operan Göteborg.
Operan 1 mix.jpg
MC-MĂ€ssa.
2001 bildmix MC mÀssa.png
Årsmöte CB1100R klubben i Linköping.
Skene. mixjpg.jpg
Tjolöholm Classic.
Tony Dönges och Stig Bramfors.jpg
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Gruppkörning Àr inte alltid bÀsta lösningen!
0:31 i klippet. BÀsta filmen som nÄgonsin gjorts.

 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Tjena! Är ofta inne och lĂ€ser men har inte sett nĂ„got om Ă„landsresor. Kanske kan forumet bli bĂ€ttre pĂ„ att belysa events och liknande?
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tjena! Är ofta inne och lĂ€ser men har inte sett nĂ„got om Ă„landsresor. Kanske kan forumet bli bĂ€ttre pĂ„ att belysa events och liknande?

Events brukar aviseras i denna forumsdel:

 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
KungÀlv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Varför lÀmna? Det Àr lÀttast att bara göra uppehÄll och gÄ in igen om/nÀr suget infinner sig
 

Jonas_VÀsterÄs

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
VÀsterÄs
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008

Var till Norge i slutet pÄ maj 2017. Stannade pÄ denna plats för vila och dricka vatten. Kommer en karavan med 20 svenska hojar. DjÀvligt glad att jag slapp Äka i det lÀmmeltÄget.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Var till Norge i slutet pÄ maj 2017. Stannade pÄ denna plats för vila och dricka vatten. Kommer en karavan med 20 svenska hojar. DjÀvligt glad att jag slapp Äka i det lÀmmeltÄget.


Fyra siffror i vÀgnummer Àr en bra vÀgledning till nya upplevelser.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
DĂ€r det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Exakt min instÀllning. HojÄkande Àr en upplevelse, inte en umgÀngesform. Man upplever sig sjÀlv, letar man nya vÀnner finns andra forum.
AlltsÄ, nu blir jag trött, det Àr inte antingen eller, lever vi i en diktatur? En del vill Äka hoj med andra och samtidigt fÄ nya vÀnner och umgÄs med gamla vÀnner. Andra vill Äka sjÀlv och fÄ sin terapi i ensamhet. TrÄkig instÀllning att nÄgot av alternativen skulle vara fel.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför SötÀlje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag mÄste sÀga att trÄden tog en kanske lite trist vÀndning. Alla har vÀl lite olika anledningar till sitt hojintresse och ingen anledning Àr vÀl bÀttre eller sÀmre Àn nÄgon annan?
Det finns till och med forumister som inte ens kör hoj eller ens verkar vara intresserad av annat Àn att kasta in brandfacklor i olika diskussioner. Helt OK, utan dessa hade vÀl inte övriga heller skrivit nÄgot.
Ja, istÀllet för att racka ner pÄ det man sjÀlv inte gillar kan man vÀl uppmuntra de som gör det man sjÀlv gillar i andra trÄdar istÀllet? :va
Jag föredrar :kramaframför :smasha

Men nu har Peter skapat en trÄd som samlat en massa inlÀgg och gjort SportHoj mer levande!
Tack Peter! :tummenupp

Men nu behöver man inte gilla kökörning för att Ă„ka med till Åland. Och Ă€r man inte intresserad av varken mĂ€nniskor eller motorcyklar sĂ„ ska man naturligtvis inte följa med och förstöra en god stĂ€mning.
Jag gillar trevliga mÀnniskor och mÄnga som kör motorcykel Àr trevliga. Man kan lÀra kÀnna mÀnniskor pÄ hojtrÀffar som ocksÄ Àr en trevlig umgÀngesform.
Utan SportHoj hade jag nog inte trÀffat varken Brooklyn eller Bosse och inte Rockmorsan heller.
Och utan Peter hade jag nog inte fÄtt en oljelÀckande SkitHoj med dÄlig laddning, dÄliga bromsar och dÄlig vÀghÄllning sÄld. Tillverkad lÄngt hemifrÄn naturligtvis, alla har vi mörka sidor... ;)
Men vi Àr fria mÀnniskor med fri vilja sÄ jag kör inte rak och trÄkig vÀg i KapellskÀr utan tar en nÀrmare vÀg.

1725734917830.png
 

Tebax

Kör mindre Àn önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Helt enig!
Ja, istÀllet för att racka ner pÄ det man sjÀlv inte gillar kan man vÀl uppmuntra de som gör det man sjÀlv gillar i andra trÄdar istÀllet? :va
Jag föredrar :kramaframför :smasha

Men nu har Peter skapat en trÄd som samlat en massa inlÀgg och gjort SportHoj mer levande!
Tack Peter! :tummenupp

Men nu behöver man inte gilla kökörning för att Ă„ka med till Åland. Och Ă€r man inte intresserad av varken mĂ€nniskor eller motorcyklar sĂ„ ska man naturligtvis inte följa med och förstöra en god stĂ€mning.
Jag gillar trevliga mÀnniskor och mÄnga som kör motorcykel Àr trevliga. Man kan lÀra kÀnna mÀnniskor pÄ hojtrÀffar som ocksÄ Àr en trevlig umgÀngesform.
Utan SportHoj hade jag nog inte trÀffat varken Brooklyn eller Bosse och inte Rockmorsan heller.
Och utan Peter hade jag nog inte fÄtt en oljelÀckande SkitHoj med dÄlig laddning, dÄliga bromsar och dÄlig vÀghÄllning sÄld. Tillverkad lÄngt hemifrÄn naturligtvis, alla har vi mörka sidor... ;)
Men vi Àr fria mÀnniskor med fri vilja sÄ jag kör inte rak och trÄkig vÀg i KapellskÀr utan tar en nÀrmare vÀg.

View attachment 503373
Helt enig! 🙂
Smaken Àr olika, men den sociala sidan av hojkollektivet kan inte förnekas.
Tycker sjÀlv det Àr trevligt och trÀffa andra hojintresserade.
Trevllgare med lite sÀllskap pÄ utflykter och resor, annars mÄste jag helst ha ett mÄl.
Sedan kan det vara en poĂ€ng med det lite lekfulla ”nĂ€r man Ă€ndĂ„ skall hem frĂ„n jobb eller pĂ„ besök nĂ„gon mil bort”.

Hur mÄnga som Àr lagom i en grupp varierar nog beroende pÄ omstÀndigheterna.
Generellt pÄ resa sÄ nÄgra stycken, kanske 5-6 hojar som mest?
En social utflykt med en mc-grupp/klubb/kortege eller liknande kan vara hur mÄnga som helst.
Beror vÀl pÄ stunden?
Dock Àr risken med med sportÄkare att gruppen bara ökar tempot i en massa olÀmpliga situationer.
Dragspelseffekten gör sitt till.
Hur lÄngt skall man Äka?

mĂ„nga faktorer tycker jag spelar in för vad som passar vid tillfĂ€llet.
Äsch, en stor hojtrĂ€ff med lĂ„ngsamt tempo och mĂ„nga stopp passar vĂ€l bra ibland?
NÀr gruppen skiljs sÄ kan man ju köra pÄ egen hand.
Passar inte stora grupper?
Helt okej!

Men vi alla delar det mysiga med hojĂ„kandet ❀
Naturen, dofterna, rörelserna och kraften i kurvorna, och ja sjÀlvklart nöjet med acceleration, det spÀnnande, att fÀrdas i stÀllet för att bara Äka A till B.
Osv

 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, istÀllet för att racka ner pÄ det man sjÀlv inte gillar kan man vÀl uppmuntra de som gör det man sjÀlv gillar i andra trÄdar istÀllet? :va
Jag föredrar :kramaframför :smasha

Men nu har Peter skapat en trÄd som samlat en massa inlÀgg och gjort SportHoj mer levande!
Tack Peter! :tummenupp

Men nu behöver man inte gilla kökörning för att Ă„ka med till Åland. Och Ă€r man inte intresserad av varken mĂ€nniskor eller motorcyklar sĂ„ ska man naturligtvis inte följa med och förstöra en god stĂ€mning.
Jag gillar trevliga mÀnniskor och mÄnga som kör motorcykel Àr trevliga. Man kan lÀra kÀnna mÀnniskor pÄ hojtrÀffar som ocksÄ Àr en trevlig umgÀngesform.
Utan SportHoj hade jag nog inte trÀffat varken Brooklyn eller Bosse och inte Rockmorsan heller.
Och utan Peter hade jag nog inte fÄtt en oljelÀckande SkitHoj med dÄlig laddning, dÄliga bromsar och dÄlig vÀghÄllning sÄld. Tillverkad lÄngt hemifrÄn naturligtvis, alla har vi mörka sidor... ;)
Men vi Àr fria mÀnniskor med fri vilja sÄ jag kör inte rak och trÄkig vÀg i KapellskÀr utan tar en nÀrmare vÀg.

View attachment 503373
⚠ Trevligt skrivet men blev lite rĂ€dd nu för ÅlandđŸ‡ŠđŸ‡œ dĂ„ att vi ska dela rum, skoskavs... MĂ„ste nog hitta nĂ„gon annan dela rummet medđŸ€” Inget illa menat...
 

Toyman

ToymanÂŽs Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vÄnda...........
Minns den mer aktiva tiden....
Året 2004 hĂ€r, flera lokala aktiviteter VĂ€stsverige och i klubbanda.
Att vara med i en mÀrkeklubb, modellklubb. Inbjuder till en hel del hojÄka...
Nu snart 2025 Àr det ju enkelt hÄlla kontakt med hoj vÀnner. Men! NÄgon mÄste ju dra lite extra i trÄdarna...

Mc-MĂ€ssan i Stockholm.
DSCF0008.JPG
MotormÀssa i Göteborg.
a1010084 MIX .jpg
Kungsrallyt Kungsbacka.
P5200016 MIX .jpg
Göteborgs Maritima.
P7070010 MIX .jpg,Årsmötet pĂ„ Sviestadsbanan.
P7310002 MIX .jpg
Brobacka Cafe.
P9050016 MIX .jpg
Mitt i England. 2 EngelsmÀn möter upp oss. Vi Àr 14 stycken med hoj pÄ vÀg till Isle of Man.
P1010040.JPG
CB1100R klubben SWEDEN pÄ vÀg till Isle of Man.
P1010035.JPG
 

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Ort
VÀsterÄs
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
I dagens uppkopplade samhÀlle dÀr det i praktiken borde vara lÀtt att trÀffas har nog lett till att vi Àr mera osociala Àn nÄgonsin.
Planer pÄ aktiviteter Àr lÀtt att skapa och alla jublar, men i slutÀndan dyker ingen upp; speciellt om det Àr ideellt.

Vissa saker vill man naturligtvis göra solo, gÄr ut 05,00 pÄ helgerna och gÄr en mil och hÀr vill jag inte ha med nÄgon.
Cyklar jag 8-15 mil vill jag gÀrna vara i grupp om 2-3 personer dÄ det blir trÄkigt sjÀlv, cyklar ofrivilligt ensam just nu dÄ personen som var med upptÀckte att jag ville mer Àn att bara cykla:kÀr. Ruskigt trÄkigt att trampa pÄ i 4-5 timmar utan att ha nÄgon att pusha pÄ extra i uppförsbacken.

Ute pÄ pÄ hojen igÄr och fann mig planlöst körande och tÀnkte att detta Àr inte kul lÀngre, ingen av de som körde hoj förr kör lÀngre.
Det jag uppmÀrksammade igÄr att det var vÀldigt fÄ hojar ute, ut mot HÀrjarö Enköping pÄ fina vÀgar var jag helt solo.

Fick en hoj efter mig frÄn campingvaruhuset i SparrsÀtra och vi körde aktivt till Tortuna, nu var det kul att köra hoj igen:hoppa.
Stannade till vid skolparkeringen och till min förvÄning svÀngde andra hojen ocksÄ in och vi stog och snackade ett tag hur det var att köra hoj för 15-20 Är sedan.
Har sjÀlv inget intresse för gruppkörningar pÄ 10-20 pers dÄ 2-3 Àr mer min melodi.

Om det krÀvdes eldsjÀlar förr i tiden sÄ krÀvs det tyvÀrr en projektledare idag för att samla en grupp mÀnniskor.
Jag tror vi mÄste backa tiden och verkligen mötas i aktiviteter igen.

All heder till Peter och personer som verkligen försöker att samla folk.
 

liorcifer

Medlem
Gick med
18 Feb 2023
Hoj
2022 kawasaki z900
Jag har inte haft körkort sĂ„ lĂ€nge, firade 2 Ă„r igĂ„r 😄 Men min personliga preferens har blivit
  1. Med min passagerare vi stannar, Àter och har det trevligt
  2. SjÀlv jag Äker precis hur jag vill och trafikregler blir mest en rekommendation
  3. Med dem nÀrmaste som har kort och hoj som jag kÀnner och jag vet hur dem Àr och framförallt hur dem kör
Åka med mĂ„nga andra i grupp ger mig inte den kontrollen jag vill ha.

Med detta sagt, sÄ inser jag ju att alla inte Àr som mig och för dem som gillar eller vill prova att Äka i större grupper sÄ Àr det toppen att det finns folk som vill försöka styra upp det. SÄ jag tycker inte du ska sluta försöka Peter.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag har inte haft körkort sĂ„ lĂ€nge, firade 2 Ă„r igĂ„r 😄 Men min personliga preferens har blivit
  1. Med min passagerare vi stannar, Àter och har det trevligt
  2. SjÀlv jag Äker precis hur jag vill och trafikregler blir mest en rekommendation
  3. Med dem nÀrmaste som har kort och hoj som jag kÀnner och jag vet hur dem Àr och framförallt hur dem kör
Åka med mĂ„nga andra i grupp ger mig inte den kontrollen jag vill ha.

Med detta sagt, sÄ inser jag ju att alla inte Àr som mig och för dem som gillar eller vill prova att Äka i större grupper sÄ Àr det toppen att det finns folk som vill försöka styra upp det. SÄ jag tycker inte du ska sluta försöka Peter.
Fan, Jan Cogo som avatar! Du Àr född 1980 ish?

Kan alla avsnitt/dialog i huvudet. Starzinger Àr det bÀsta som skapats!
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nĂ€sta steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 Ärs samarbete pÄ d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati sÄld pÄ auktion för nÀrmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 Àr o...

BMW nÀrmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 Ă„rs KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 Ä...

Eldriven sporthoj frÄn Yamaha

InlÀmnade patentansökningar...

StrÀngnÀs Bike Show i sista stund

StrÀngnÀs Bike Show Àr en a...

2025 Ă„rs KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 Ä...

Top