Helt enig!
Ja, istÀllet för att racka ner pÄ det man sjÀlv inte gillar kan man vÀl uppmuntra de som gör det man sjÀlv gillar i andra trÄdar istÀllet?
Jag föredrar
framför
Men nu har Peter skapat en trÄd som samlat en massa inlÀgg och gjort SportHoj mer levande!
Tack Peter!
Men nu behöver man inte gilla kökörning för att Ă„ka med till Ă
land. Och Àr man inte intresserad av varken mÀnniskor eller motorcyklar sÄ ska man naturligtvis inte följa med och förstöra en god stÀmning.
Jag gillar trevliga mÀnniskor och mÄnga som kör motorcykel Àr trevliga. Man kan lÀra kÀnna mÀnniskor pÄ hojtrÀffar som ocksÄ Àr en trevlig umgÀngesform.
Utan SportHoj hade jag nog inte trÀffat varken Brooklyn eller Bosse och inte Rockmorsan heller.
Och utan Peter hade jag nog inte fÄtt en oljelÀckande SkitHoj med dÄlig laddning, dÄliga bromsar och dÄlig vÀghÄllning sÄld. Tillverkad lÄngt hemifrÄn naturligtvis, alla har vi mörka sidor...
Men vi Àr fria mÀnniskor med fri vilja sÄ jag kör inte rak och trÄkig vÀg i KapellskÀr utan tar en nÀrmare vÀg.
View attachment 503373
Helt enig!
Smaken Àr olika, men den sociala sidan av hojkollektivet kan inte förnekas.
Tycker sjÀlv det Àr trevligt och trÀffa andra hojintresserade.
Trevllgare med lite sÀllskap pÄ utflykter och resor, annars mÄste jag helst ha ett mÄl.
Sedan kan det vara en poĂ€ng med det lite lekfulla ânĂ€r man Ă€ndĂ„ skall hem frĂ„n jobb eller pĂ„ besök nĂ„gon mil bortâ.
Hur mÄnga som Àr lagom i en grupp varierar nog beroende pÄ omstÀndigheterna.
Generellt pÄ resa sÄ nÄgra stycken, kanske 5-6 hojar som mest?
En social utflykt med en mc-grupp/klubb/kortege eller liknande kan vara hur mÄnga som helst.
Beror vÀl pÄ stunden?
Dock Àr risken med med sportÄkare att gruppen bara ökar tempot i en massa olÀmpliga situationer.
Dragspelseffekten gör sitt till.
Hur lÄngt skall man Äka?
âŠmĂ„nga faktorer tycker jag spelar in för vad som passar vid tillfĂ€llet.
Ăsch, en stor hojtrĂ€ff med lĂ„ngsamt tempo och mĂ„nga stopp passar vĂ€l bra ibland?
NÀr gruppen skiljs sÄ kan man ju köra pÄ egen hand.
Passar inte stora grupper?
Helt okej!
Men vi alla delar det mysiga med hojÄkandet
Naturen, dofterna, rörelserna och kraften i kurvorna, och ja sjÀlvklart nöjet med acceleration, det spÀnnande, att fÀrdas i stÀllet för att bara Äka A till B.
OsvâŠ