steffe
"Mannen som talar med whisky"
Jo, men 04 och 03 Àr Ànnu lÀngre ifrÄndet heter inte 08 lÀngre men 99Ž0r. dÄ ni inte Àr helt 100 HA HA HA HA HA
Det Àr ju bara inavlade 09 som Àr nÀrmast helt hundra.
Jo, men 04 och 03 Àr Ànnu lÀngre ifrÄndet heter inte 08 lÀngre men 99Ž0r. dÄ ni inte Àr helt 100 HA HA HA HA HA
Du menar alltsÄ att reservdanskar Àr top notch?det heter inte 08 lÀngre men 99Ž0r. dÄ ni inte Àr helt 100 HA HA HA HA HA
Ja, jag har varit med pÄ nÄgra (inte just Peters dÄ), och det var mer tid med i en stol pÄ ett fik Àn i sadeln pÄ hojen. Dvs race mellan fiken 20 minuter, fika en timme, ny race, fika en timme osv. Det blev ju sÀmre körtid Àn en dag pÄ Sviestad.Det hÀr med gruppkörningar, det ska bara fikas hela tiden... eller Àr topic egentligen en kontaktannons?
Var...?Det finns vÀl lokala avdelningar hÀr pÄ forumet?
Körningar bör vÀl lÀggas dÀr... och om det sen inte kommer nÄn, fÄr man vÀl klaga dÀr.
Eller?
Jag bor i sydligaste SmÄland, kanske man skulle erbjuda nÄn runda... kommer dÄ TS tro?
(jag har varit hÀr nÄt decennium och har sett TS figurera men aldrig noterat nÄgot om nÄn runda...)
Ja alltsÄ köra i grupp Àr inte för alla - och definitivt inte för mig, lÀngre. Minns RR-onsdagarna med bÄde glÀdje och ilska. Fin gemenskap, mÄnga skratt, men ocksÄ prestige och grupptryck. Sopig körning med folk som körde lÄngt över förmÄgan pÄ allmÀnhetens och sin egen bekostnad. à ngest Àr en kÀnsla som dyker upp. NÄgra var vÀldigt bra pÄ att köra bÄde snabbt och sÀkert, men körförmÄga bedömdes pÄ hur snabb du var. Snacket om "idioterna med hus lÀngs vÀgen som viftade med sopkvastar nÀr vi kom förbi" - med noll förstÄelse för att folk inte vill se 20 hojar i dubbelskyltad hastighet vid husknuten. Vem var egentligen idioterna?
Min gruppkörning numera Àr med SMC pÄ storbana. Och ett par resor per Är som görs med en (och samma) kompis varje gÄng. Vi litar pÄ varandra och kÀnner varandras styrkor och svagheter. Noll prestige och full ödmjukhet. Och nej, det gÄr inte i krypfart hela tiden. Vi kör aktivt med fokus pÄ körningen, dvs ingen fisÄka.
Men det Àr ju jag. Fattar att andra Àlskar gruppkörning. Men Àven om jag nu skulle vilja köra i grupp, sÄ Àr det lÄngt till Stockholm för en dagstur (60 mil typ).
Det Àr nog dÀremot som sÄ att SH spelat ut sin roll som samlande plattform för lokala hojÄkare som vill samlas pÄ tur. DÀr gÀller nog Facebook (just nu). Eller Whatsappgrupper osv.
se dÀr du börjar förstÄDu menar alltsÄ att reservdanskar Àr top notch?
Klok som vanligt...Det hÀr forumet Àr ju till inte frÀmst för att skaffa reskompisar, utan för att diskutera, utbyta Äsikter, dela med sig av upplevelser, fÄ hjÀlp med mekaniska problem, och inte minst för att diskutera vÀrldsliga problem som t ex kriget i Ukraina. Och kriget i Mellanöstern. Och varför det Àr sÄ dyrt med motorcyklar, och svÄrt att hitta fina exemplar av t ex Yamaha SR250 inom en nÀra radie. Till vettiga priser naturligtvis.
Haha fy fan vad jag garvade högt nÀr jag lÀste detta. Lite igenkÀnning sjÀlv "tyvÀrr".ogillar folk i allmÀnhet och att köra hoj ihop med sÄdana i synnerhet. Det finns inte en chans i helvete att jag skulle sÀtta av tid för att hÀnga med folk jag inte vill lÀra kÀnna pÄ en tur jag inte vill köra.
Svenska Roam utnĂ€mnt till en av vĂ€rldens 100 viktigaste âimpactâ-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 frÄn Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering frÄn KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg pÄ GGN!
Nu Àr vi pÄ plats pÄ GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sÀnder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |