Funderar starkt att lämna detta fora😖

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jag tror mest att Peter pejlar vibbarna bara. Det här forumet är alldeles för kul för att lämna, allra minst pga anledningen att det på senare tid kan vara sämre uppslutning på utflykterna.

För fan boys! .. och eventuella girls. Det handlar om att ha kul. Sen vad DET leder till är ju vad livet självt handlar om. Jag är relativt ny här på SH forumet och hoj allmänt, men det är HÄR jag hänger när jag vill snacka hoj. Jag har facebook men använder det sällan då jag bara blir förvirrad av all jäkla reklam och fejk-kontakter som bara vill ha sex. Sporthoj är ett stort forum med plats för precis allt och alla med hoj-intresse.

Jag hängde med på en runda omkring stockholm och uppsala förra sommaren, eller om det var förrförra. Tror det var Peter som höll i det den gången. Det var en här på forumet som tipsade mig att haka på, vilket jag blev jätteglad över. Vi var nog 25 pers i början, åkte runt på sköna vägar, trots sporadiskt regn var det SKITKUL. Vi stannade till vid flera fik, nåt slott där cafet dessvärre var stängt, men det gjorde inget. Vi åkte bara vidare till ett annat cafe, sen nån liten gård ute på landsbyggden med en sensuell kvinna som var konstnär med fokus på hästar, och vi drack kaffe där. Så en liten avstickare till nånstans vid Arlanda för att titta på landande/ lyftande flygplan, och sen till Sofia Hogs och kollade på Harleys och knuttar som hade fest där. Jag var den ende med italiensk hoj då, minns jag.

Mot slutet var vi bara tre pers, jag och två till varav den med röd hoj och rött skinnställ (om jag kommer ihåg rätt) var Peter. Jag är så dålig på namn, men hojar kommer jag ihåg. Jag glömmer aldrig upplevelsen, jag fick träffa många människor av olika karaktär och med verkligen olika hojar som jag fick chans att kolla närmare på och fråga en massa frågor. Det ÄR en social tillställning att göra en sådan hojtripp. Det är sporthoj IRL! Och det ska uppskattas och tas vara på.

Peter verkar vara en hårdnackad gubbe med bra skinn på näsan. Jag tror inte han kommer lämna forumet bara för att han inte får med sig folk på en tripp. För om HAN lägger av så kommer fasen JAG att ta över. Nån måste samla ihop entusiasterna för lite sporadiskt klubbliv. Det är kul att köra själv, det är kul att köra i grupp, det är kul att köra i en vansinnigt stor grupp OCKSÅ där man hamnar vilse, MEN kanske kan ringa nån och kolla "vart ni är", och sen haka på. Det är en lek och ett spel typ GTA5, fast på riktigt. Allt med, och på hoj, är kul. Och om det hamnar blåbär i körsbärstårtan kan man äta dom också, "man måste prova på allt", som mat-tanterna sa på skolbespisningen. Det är NYTTIGT att umgås, även för den asociala psykopaten med extrema fantasier och konstiga uttryck. Och gillar man inte kaffe finns det alltid TE!
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
.. och vill eller kan man inte hänga på stockholmarnas hojtrippar så finns det säkert andra samordnande typer ute i landet som kan ordna nåt kul mer lokalt.

Det är inte svårare än att t ex jag skapar en tråd "Hojtripp stockholm-örebro" med en massa spännande avstickare. Det finns alltid några som kommer. Och man kan variera med t ex "Offroadtripp" med äventyrshojar / terränghojar, eller "Roadtripp" för dom tyngre pojkarna med Harleys och glidarna som gillar att ligga på vägarna och njuta av landets vackra omgivningar. Jag har både offroadhoj och en fet Royal Enfield. Är man entusiast har man fler hojar så att man kan täcka så mycket som möjligt på två hjul.

.. eller "Vildsvinsspaning offroad OBS farligt!" DEN trippen hade jag sjukat mig för att hänga med på.

Vill tillägga att mitt största 'problem' att jag inte kan haka på många trippar beror på att jag jobbar med konstigt schema, dvs varannan helg, samt försöker jag köra enduro och trial också, och det gör dom bara på helgerna i dom klubbar jag är med.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag tror mest att Peter pejlar vibbarna bara. Det här forumet är alldeles för kul för att lämna, allra minst pga anledningen att det på senare tid kan vara sämre uppslutning på utflykterna.

För fan boys! .. och eventuella girls. Det handlar om att ha kul. Sen vad DET leder till är ju vad livet självt handlar om. Jag är relativt ny här på SH forumet och hoj allmänt, men det är HÄR jag hänger när jag vill snacka hoj. Jag har facebook men använder det sällan då jag bara blir förvirrad av all jäkla reklam och fejk-kontakter som bara vill ha sex. Sporthoj är ett stort forum med plats för precis allt och alla med hoj-intresse.

Jag hängde med på en runda omkring stockholm och uppsala förra sommaren, eller om det var förrförra. Tror det var Peter som höll i det den gången. Det var en här på forumet som tipsade mig att haka på, vilket jag blev jätteglad över. Vi var nog 25 pers i början, åkte runt på sköna vägar, trots sporadiskt regn var det SKITKUL. Vi stannade till vid flera fik, nåt slott där cafet dessvärre var stängt, men det gjorde inget. Vi åkte bara vidare till ett annat cafe, sen nån liten gård ute på landsbyggden med en sensuell kvinna som var konstnär med fokus på hästar, och vi drack kaffe där. Så en liten avstickare till nånstans vid Arlanda för att titta på landande/ lyftande flygplan, och sen till Sofia Hogs och kollade på Harleys och knuttar som hade fest där. Jag var den ende med italiensk hoj då, minns jag.

Mot slutet var vi bara tre pers, jag och två till varav den med röd hoj och rött skinnställ (om jag kommer ihåg rätt) var Peter. Jag är så dålig på namn, men hojar kommer jag ihåg. Jag glömmer aldrig upplevelsen, jag fick träffa många människor av olika karaktär och med verkligen olika hojar som jag fick chans att kolla närmare på och fråga en massa frågor. Det ÄR en social tillställning att göra en sådan hojtripp. Det är sporthoj IRL! Och det ska uppskattas och tas vara på.

Peter verkar vara en hårdnackad gubbe med bra skinn på näsan. Jag tror inte han kommer lämna forumet bara för att han inte får med sig folk på en tripp. För om HAN lägger av så kommer fasen JAG att ta över. Nån måste samla ihop entusiasterna för lite sporadiskt klubbliv. Det är kul att köra själv, det är kul att köra i grupp, det är kul att köra i en vansinnigt stor grupp OCKSÅ där man hamnar vilse, MEN kanske kan ringa nån och kolla "vart ni är", och sen haka på. Det är en lek och ett spel typ GTA5, fast på riktigt. Allt med, och på hoj, är kul. Och om det hamnar blåbär i körsbärstårtan kan man äta dom också, "man måste prova på allt", som mat-tanterna sa på skolbespisningen. Det är NYTTIGT att umgås, även för den asociala psykopaten med extrema fantasier och konstiga uttryck. Och gillar man inte kaffe finns det alltid TE!
Jo, det var en av turerna jag anordnade du nämner. Tror även du har rätt i ditt antagande att jag nog inte lär gå ur detta fora. Men fick igång en diskussion och som är på rätt nivå vilket glädjer mig😀 Nästa tur Åland och "Skördefesten"🇦🇽Screenshot_20240910_063322_Facebook.jpg
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jo, det var en av turerna jag anordnade du nämner. Tror även du har rätt i ditt antagande att jag nog inte lär gå ur detta fora. Men fick igång en diskussion och som är på rätt nivå vilket glädjer mig😀 Nästa tur Åland och "Skördefesten"🇦🇽View attachment 503482
Äääähhh va 17 nu har du ju sagt att du ska lämna. 🤗

En kul anekdot, en kollega för många år sedan skulle visa oss unga hur man höjer lönen, gick in till chefen o berättade om det fina jobbet han blivit erbjuden med bättre lön. Grattis då sa chefen.
Det var en slokörad kollega som kom till eftermiddagsfikat.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Äääähhh va 17 nu har du ju sagt att du ska lämna. 🤗

En kul anekdot, en kollega för många år sedan skulle visa oss unga hur man höjer lönen, gick in till chefen o berättade om det fina jobbet han blivit erbjuden med bättre lön. Grattis då sa chefen.
Det var en slokörad kollega som kom till eftermiddagsfikat.
"Funderat...", sa jag väl? Kul anekdot du förmedlat och detta som även håller ett fora som detta levande😀
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu har jag läst alla inlägg, och min erfarenhet är att det är svårt att få folk att hänga på olika former av körningar. Den initiala ambitionen hos de tilltänkta deltagarna finns ofta där, "så kul det låter!"

Men när det väl är dags så är det annat som konkurrerar. "Måste åka till stugan i helgen." "Har lovat fru/man/barn att göra XYZ just den dagen." ...osv

Jag har initierat ett antal turer, bland annat Göteborg->Dalsland som har fin-fin mc-körning. "Ja, vad kul, det vill jag vara med på". "Fast inte den veckan, har mycket annat. Kan försöka hänga med en annan gång".

Eller en långhelg i Norge. "Hurra, vad kul. Det har jag drömt om". "Fast mina semesterdagar börjar ta slut och vi behöver åka till farmor den veckan. Och är det inte rätt dyrt i Norge?"

Så är det hela tiden. Det är bara att tugga i sig. Eller så får man låta bli att arrangera turer. Kanske själv ställa sig i hörnet och fråga "varför fixar inte någon en kul utflykt?" och sedan fundera på varför... ;)

Fast du Peter verkar ju rätt framgångsrik! (y)

*Nä, jag är inte bitter. Men har erfarenhet.*
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Värt att lyfta om man tycker det är svårt att få med oss 40+ på gruppkörningar är att en ny generation kommer snabbt och hårt nu i rask takt.

En generation där man om man har en 9" skärm framför näsan och tillgång till någon form av latrin redan är nöjd med livet. Det kommer inte finnas något begär av egen bostad / äga fordon / träffas i verkligheten när de som är födda runt 2005-2010 kommer upp i vuxen ålder. Arbete är nog något som också kommer att avskaffas för det kommer inte vara "kul".

Så tycker ni det ser trögt ut med sociala aktiviteter och gruppkörningar nu. Vänta bara! Haha

Jag bettar: Antalet registrerade MC körkort i Sverige år 2034 kommer att vara: *trumvirvel* 28 stycken.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja, föreningsliv och saker i verkligheten verkar ju dö ut. När jag var liten så var föreningsliv en naturlig del, en del ideellt arbete förvisso, men det var en gemenskap och "alla" hjälptes åt, även med ganska omfattande arbeten, som tex måla om klubbstugor, underhåll på flygplan osv.

Nu är allt sånt ersatt av företag istället, så mycket av gemenskapen och att verkligen göra något tillsammans försvinner. Nu blir det lite mer som att gå med i Icas eller Coops kundklubb, dvs att dom får en direktkanal för reklamen, mycket mer än så ger det inte.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Värt att lyfta om man tycker det är svårt att få med oss 40+ på gruppkörningar är att en ny generation kommer snabbt och hårt nu i rask takt.

En generation där man om man har en 9" skärm framför näsan och tillgång till någon form av latrin redan är nöjd med livet. Det kommer inte finnas något begär av egen bostad / äga fordon / träffas i verkligheten när de som är födda runt 2005-2010 kommer upp i vuxen ålder. Arbete är nog något som också kommer att avskaffas för det kommer inte vara "kul".

Så tycker ni det ser trögt ut med sociala aktiviteter och gruppkörningar nu. Vänta bara! Haha

Jag bettar: Antalet registrerade MC körkort i Sverige år 2034 kommer att vara: *trumvirvel* 28 stycken.
Klockren analys, jag bettar inte emot.

Och formuleringen ”… En generation där man om man har en 9" skärm framför näsan och tillgång till någon form av latrin redan är nöjd med livet” var det roligaste jag läst på länge :hihi
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Nu har jag läst alla inlägg, och min erfarenhet är att det är svårt att få folk att hänga på olika former av körningar. Den initiala ambitionen hos de tilltänkta deltagarna finns ofta där, "så kul det låter!"

Men när det väl är dags så är det annat som konkurrerar. "Måste åka till stugan i helgen." "Har lovat fru/man/barn att göra XYZ just den dagen." ...osv

Jag har initierat ett antal turer, bland annat Göteborg->Dalsland som har fin-fin mc-körning. "Ja, vad kul, det vill jag vara med på". "Fast inte den veckan, har mycket annat. Kan försöka hänga med en annan gång".

Eller en långhelg i Norge. "Hurra, vad kul. Det har jag drömt om". "Fast mina semesterdagar börjar ta slut och vi behöver åka till farmor den veckan. Och är det inte rätt dyrt i Norge?"

Så är det hela tiden. Det är bara att tugga i sig. Eller så får man låta bli att arrangera turer. Kanske själv ställa sig i hörnet och fråga "varför fixar inte någon en kul utflykt?" och sedan fundera på varför... ;)

Fast du Peter verkar ju rätt framgångsrik! (y)

*Nä, jag är inte bitter. Men har erfarenhet.*
Samma anledning som jag tillskrev hela padel-hysterin. En sport som tilltalar medelålders högpresterande män mitt i karriären. Fyra spelare ska man få ihop, samtidigt. Och sen köra till den nybyggda hallen längs E4:an i Knäckebröhult.

Alltså bankerna som gav lån till det där får fan skylla sig själva, kunde man räkna ut med röven och en bit krita att det inte skulle hålla.

Samma med gruppkörningar. Mycket imponerande Peter att du trots allt lyckas. Fast det behövs inga banklån till jättestora lokaler såklart…
 

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Ort
Nedre Rakvattnet, Knäckebröhult
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Samma anledning som jag tillskrev hela padel-hysterin. En sport som tilltalar medelålders högpresterande män mitt i karriären. Fyra spelare ska man få ihop, samtidigt. Och sen köra till den nybyggda hallen längs E4:an i Knäckebröhult.

Alltså bankerna som gav lån till det där får fan skylla sig själva, kunde man räkna ut med röven och en bit krita att det inte skulle hålla.

Samma med gruppkörningar. Mycket imponerande Peter att du trots allt lyckas. Fast det behövs inga banklån till jättestora lokaler såklart…
Ja du… bara i lilla Knäckebröhult med 2500 invånare finns en nybyggd padelhall och tre utomhusbanor. Vid en utomhusbana som ligger bara ett stenkast från min bostad har jag sett aktivitet två gånger i år. Intresset verkar inte vara på topp.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Sporthoj-festen 2002 i Fiskeboda Camping var faktiskt himla rolig. Sen dess har det väl varit lite mäh…..
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Gruppkörning är överskattat så länge inte alla i gruppen har samma mentalitet. Sist jag åkte med någon så fick jag vänta i varje korsning tills resten kom ikapp med andan i halsen för "jag körde så himla fort"....
Själv hade jag väl mest myskört tyckte jag....
Ha , Mallgroda!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Gruppkörning är överskattat så länge inte alla i gruppen har samma mentalitet. Sist jag åkte med någon så fick jag vänta i varje korsning tills resten kom ikapp med andan i halsen för "jag körde så himla fort"....
Själv hade jag väl mest myskört tyckte jag....
Jo, det är ju kul att ligga på tomgång och bromsa bara för att slippa köra in i framförvarande bara för att man ska hålla "tempot" med gruppen.
Sporthoj är inte socialt med glidare........
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Asså jag har vänt ryggen åt många forum de senaste 20 åren antingen för att jag klantat till det eller för att jag tappat intresse men Sporthoj är påtagligt trevligt även om man klantar sig, nåja ibland iaf... (minns ni han som fråga "hur man vilar med hojen?" :hihi) Ser fram emot att fira 20 år tillsammans :fyllisar:krama:tuttar
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top