RR:Benny
Äldre än gatan du kör på
Jag har aldrig varit med och organiserat en tävling, men kan inte släppa tanken på vad som ”skulle kunna vara”
(Att köra 130 mil t&r till Knutstorp eller 100 till Falkenberg för 1 dags racing, som man inte ens vet om man kvalar in till…är inget jag brinner för.)
Många…. är ju planerna för 2007, men inget verkar bestämt ännu.
Tänkte kolla intresset för något jag funderat på länge:
(Med risk för påhopp av alla som bor i södra Sverige)
En ren B-serie för ”mellan” Sverige, med endagars eller kvällsrace.
ungefär som LMS gör idag, motardcup istället för tisdags träning.
1-2 race på Gelleråsen, 2-3 race på Sviesta och något race på Mantorp och/eller Anderstorp. Totalt 5-6 tävlingar.
Kanske rent av dubbla race på någon av banorna, om man får till det tidsmässigt…
* Lägger vi några av racen mitt i veckan (semestertid) finns det förmodligen lediga dagar + att det blir billigare och man kan kringgå vissa regler som miljökrav..
* Slår vi ihop klasserna tex. stor debutant (R600 & R1000) borde vi få ihop tillräckligt med folk och med färre klasser blir det mer tid till att åka.
* 95db löser vi med att alla MÅSTE köra med originalblås
* Kanske inte ens kvala, utan startar efter föregående tävlings resultat?
Kan man begära att varje förare tar med sig en funktionär/flaggvakt till minst ett eller två av racen?
Får vi ihop tillräckligt många som kör hela serien, trots att den går en vardag?
Kanske rent av dagen efter... Tisdag på Sviesta / Onsdag på Gelleråsen.
(Serieanmäld = garanterad att köra)
Fler förslag på klasser?
Jag har inte pratat med någon RR klubb ännu, utan tar upp det här som en privatperson som vill ha igång nått nytt. OM intresse finns hos tillräckligt många förare kanske någon klubb är villig att ta på sig ansvaret.
Ovan förslag är inte tänkt att ersätta SM / SO utan ungefär som ERF... Kanske RRoFF? "Rookie Roadracing Only For Fun" .....
Benny
#16 R1000
(Att köra 130 mil t&r till Knutstorp eller 100 till Falkenberg för 1 dags racing, som man inte ens vet om man kvalar in till…är inget jag brinner för.)
Många…. är ju planerna för 2007, men inget verkar bestämt ännu.
Tänkte kolla intresset för något jag funderat på länge:
(Med risk för påhopp av alla som bor i södra Sverige)
En ren B-serie för ”mellan” Sverige, med endagars eller kvällsrace.
ungefär som LMS gör idag, motardcup istället för tisdags träning.
1-2 race på Gelleråsen, 2-3 race på Sviesta och något race på Mantorp och/eller Anderstorp. Totalt 5-6 tävlingar.
Kanske rent av dubbla race på någon av banorna, om man får till det tidsmässigt…
* Lägger vi några av racen mitt i veckan (semestertid) finns det förmodligen lediga dagar + att det blir billigare och man kan kringgå vissa regler som miljökrav..
* Slår vi ihop klasserna tex. stor debutant (R600 & R1000) borde vi få ihop tillräckligt med folk och med färre klasser blir det mer tid till att åka.
* 95db löser vi med att alla MÅSTE köra med originalblås
* Kanske inte ens kvala, utan startar efter föregående tävlings resultat?
Kan man begära att varje förare tar med sig en funktionär/flaggvakt till minst ett eller två av racen?
Får vi ihop tillräckligt många som kör hela serien, trots att den går en vardag?
Kanske rent av dagen efter... Tisdag på Sviesta / Onsdag på Gelleråsen.
(Serieanmäld = garanterad att köra)
Fler förslag på klasser?
Jag har inte pratat med någon RR klubb ännu, utan tar upp det här som en privatperson som vill ha igång nått nytt. OM intresse finns hos tillräckligt många förare kanske någon klubb är villig att ta på sig ansvaret.
Ovan förslag är inte tänkt att ersätta SM / SO utan ungefär som ERF... Kanske RRoFF? "Rookie Roadracing Only For Fun" .....
Benny
#16 R1000