sepahewe skrev:2452139På Falkenberg till exempel har jag blivit varvad av topptrion samtidigt som jag varvar jumboplatsen.
Därav borde 107% regeln följas...
sepahewe skrev:2452139På Falkenberg till exempel har jag blivit varvad av topptrion samtidigt som jag varvar jumboplatsen.
Det är inte bäst att tävla först. Det är bäst att träna sig upp till en viss nivå där man känner sig säker, sen kan man testa på b-race.gixxermf skrev:2452085Jag tror det kommer precis samma förare även om b- racen är poänglösa.
Tävling är bästa träning!
Tror dom flesta skiter i uppklassningspoäng faktiskt!
gixxermf skrev:2452154Därav borde 107% regeln följas...
gixxermf skrev:2452154Därav borde 107% regeln följas...
gixxermf skrev:2452154Därav borde 107% regeln följas...
björn.e skrev:2452608Någon stanns måste man dra en linje, tycker inte man ska tävla om man inte kan åka runt i ett hyfsat tempo. Det är hastighetstävling vi håller på med och slöa förare blir ibland en säkerhetsrisk och bör därför tas av banan. Det är ingen rättighet att få tävla i RR. Man kan kvala har man nog fart får man vara med, har man det inte får man titta på och öva mer. En B-tävling går oftas i ett lungnare tempo och får man till en B-final så är problemet löst.
björn
Rotorp skrev:2453012Vadå? Så om man inte åker i topp tio så har man inget på bana att göra?? Är det så du menar?
RR:Benny skrev:2394678
...kanske någon klubb är villig att ta på sig ansvaret.
björn.e skrev:2452608Det är ingen rättighet att få tävla i RR. Man kan kvala har man nog fart får man vara med, har man det inte får man titta på och öva mer.
gixxermf skrev:2457690Kan bara hålla med... är man inte bland dom 11 bästa i ett fotbollslag får man sitta på bänken tills man har tränat och visat att man platsar... varför skulle det vara annorlunda i RR??
snedskev skrev:2457728så alla som spelar fotboll och inte platsar i start elvan i ett allsvenskt lag ska alltså inte få spela fotboll??
hört talas om en korpserie någongång?
Men oavsett om det är en Cup utan poäng elelr ett vanligt b-race så kommer du ha ungefär smma klientel samt fler som vill prova på.RR:Benny skrev:2451707Njaaa, det är det väl inte. Hastigheten på top 5 i ett B-race i SM/SO ligger ju i samma härad som top 10-15 i NSB. På rena klubbrace är det färre snabba förare med. Visst kör dom som vinner ruggigt fort, men det finns större utrymme för lite långsammare killar.
Jag tar det igen...
Denna "CUP" skulle INTE vara istället för SM/SO, utan ett komplement för dom som inte är intresserad av att åka 130mil t&r till knutan för att kanske inte kvala in...
Att få fler Tävlings varv, utan att för den sakens skull behöva offra Torsdag middag - Söndag natt.
//
Benny
Svensk Roadracing har ett gigantiskt uppsving med förare och man bör se över hur tävlingarna ser ut för att inte tappa moment. Visst kanjag förstå att snabba B-föare, som borde vara A-förare , tycker det är jobbigt med långsammare förare på banan men likväl så anser jag att man bör försöka tillgodose de flestas möjlighet att få tävla på ett säkert sätt. Bland de som kanske kör sin första tävling med varvtider på 1.02 på Sviestad kanske det finns en framtida bra förare men han ges inte chansen och det är ju synd.gixxermf skrev:2457752korpserie är för olicensierade... typ trafikövning då???
Och dom som spelar i 7:an är licensierade och där finns det dom som inte platsar och får sitta på bänken...
eller har korpen dragit igång en roadracingserie för avdankade förare eller???
Gustav O skrev:2458080.
Att LMS nu har valt att separera SM klasserna och B-klasserna ser jag som en början för man kan ha fler klasser utan att tappa i körtid.
den ända regel jag sett på papper är i sm 115% regelnoFFkeFF skrev:2452313Den finns bara i VM. EM har 110%..
Cliff Barnes skrev:2452994Ja om det där på Linköping SM kan de sägas mycket, men att köra 107%
när poltiden tex i r1000 är topp 10-15 i superbike, då är nått fel, det heter ju Rookie 1000 och är en instegsklass för B-förare.
men vissa förare väljer ju år efter år att inte klassa upp sig trots att
dom är snabba så det förslår.
Sen valde man ju på Sviestad att illa kvickt ta bort 107% regeln för
alla klasser utom R1000, kan gissa att det satte kaffet i halsen på
några när man insåg att halva 250R inte heller skulle få starta.
"SM Linköping var förövrigt annars ett toppen arrangemang"
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |