Neutral skrev:
2397571 Å andra sidan har vi ju kunnat ordna en motardcup på tisdagarna, intresset för en rr-cup torde ju vara minst lika stort från funkishåll.
Benny kanske menar varierande banor dessutom så att LMS bara behöver ordna en deltävling.
Det var motardcupen som fick mig att börja fundera på varför det inte finns liknande för RR.
Jag inser att det är mycket jobb & ansvar att arrangera en sådan cup, men kan 40-50 team få med sig 2-3-4 meckar på ERF... vore det inte omöjlig att förarna kan ta med en funkis då & då.
Ni som har varit med.... Hur många funkisar har ni under motardcupen?
Hur många förare? Vad betalar dom?
OM vi skulle dela fältet R600/R1000 ena veckan & 2t andra veckan med krav på att man måste ha med sig någon /vara med under båda dagarna / eller betala xxx:- extra som går direkt till inhyrd funkis.
Finns det rimlig ersättning borde det inte vara så svårt att hitta frivilliga funkisar.
Tittar vi på det jag har tröttnat på... kostnader..
Har för mig SM på A-torp kostade 2000:-(kan ha fel) för 2x20m kval + 10 min warmup + 20min race = 70 minuter på banan =
28,57:-/minut.......
(oj....
har aldrig tänkt så.. då kostar ett varv på Anderstorp alltså lika mycket som en stor stark.....
)
Ett startfält av 20 + 20 förare som betalar 400:- = 16'000:-
(vad drar LMS in på en Tisdagsträning?)
3x15 min kval, därefter 20 min tävling = 75min på banan =
6,15:-/minut.
(klarar man den tiden?)
Täcker 16'000:- utgifterna för 3 timmar en tisdag?
//
Benny