Fy fan det var det kortet det....

mojja83

Guest
Idag rök kortet.
103 km/h på en ödes 70 väg. 3 månader och 4000 kr/fattigare.

Fy fan säger jag bara hela säsongen förstörd och sommaren åt helvetet :gnissla
Trodde inte kk var i riskzonen och stannade snällt i laserkontrollen. 1 v70 och 1 buss.

Hade jag vetat dom skulle ta kortet hade jag aldrig stannat. Fy för fan..

Ingen bankörningsprmiär, ingen semester i ett motorfordon promenad alt buss till allt man vill göra fy fan skjut mig.

Ber om ursäkt för stavning och meningsuppbygnad men med en halv black label och väldigt många kortburk nerför strupen så bjuder jag på det,

P.s ja det var mitt eget fel och ja jag kommer ta mitt straff men det känns fördjävligt förstår alla som gasar vidare D.s

HAR REDIGERAT ETT PAR INLÄGG EFTER INRÅDAN FRÅN ADVOKAT.
Ber om ursäkt om tråden blir konstig att läsa för nytillkomna läsare,

Last edited:

mojja83

Guest
Kan man?

Har inte smc och alla andra krav på kk eller licens?

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
kör iallafall för det värsta som kan hända är ju att du blir av med något som du inte har :fakta

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det hörs ju på namnet : "kort" Ett sånt har du ju inte länge...Lika bra du vänjer dig.

mojja83

Guest
licenskurs är kul! :)

Självklart är det kul men som glad nybörjare är man väl knappast välkommen på en licenskurs.

Djävlar vad sur jag är. Frågade polisman om det fanns möjlighet att skriva ner till 99 km/h. Men icke aspiranten skulle vara så duktig. Han njöt säkert.

Har ej skrivit på än och inte heller överlämnat kk. Får ju köra 48h till. Ska kontakta min advokat imorgon och rådfråga.

Fy för fan som sagt :(

Heale

Guest
Beklagar. Hade 104 på 70. Efter brev till myndigheter fick jag ner det till 2månader.

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
varit i samma sits som dig.. gjorde dock samma med bilen.. tråkigaste var att jag hade ett nytaget lån där hoj+utrustningen gick på 100 000 och med lämp som gick åt helvete 4000 i böter plus tog kortet !!

hade haft mitt bilkort i 1år och 10 månader :banana

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Har de höjt tiden man blir av med kortet? Jag blev av med det för många år sedan på 50-väg o en kompis likaså i höstas. För båda gällde tvåmånader.

mojja83

Guest
Tack för alla som förstår och beklagar sig. Men i slutändan är det jag själv som tabbat mig. Men det känns fortfarande för djävligt.

Snut djävlarna vet att det inte är en käft som håller hastigheten på denna sträcka.. Den övergår från 90 Km/h till 70 km/h med fri sikt på över 3 km + att det är nedförsbacke där hastighetsförändringen sker.

Inte fan bromsar jag från 90-70 utan låter fysikens lagar sköta denna fartminskning. Tydligen hade dom plockat in ytterliggare 7 kk på denna sträcka under sin 45 min övning:crash:crash

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Självklart är det kul men som glad nybörjare är man väl knappast välkommen på en licenskurs.

Djävlar vad sur jag är. Frågade polisman om det fanns möjlighet att skriva ner till 99 km/h. Men icke aspiranten skulle vara så duktig. Han njöt säkert.

Har ej skrivit på än och inte heller överlämnat kk. Får ju köra 48h till. Ska kontakta min advokat imorgon och rådfråga.

Fy för fan som sagt :(

Problemet är att du frågade....

Du skulle sagt att du erkänner 99km/h inget över det! Då måste polisen i fråga på sin fritid ta sig till tingsrätten och det brukar minska viljan att var nitisk!

Funkar förstås bara om du är lite över gränsen...

Gjort är gjort och du miste det iaf inte helt och köra bana kan du väl unna dig!

mojja83

Guest
Har de höjt tiden man blir av med kortet? Jag blev av med det för många år sedan på 50-väg o en kompis likaså i höstas. För båda gällde tvåmånader.

Vet ej om dom höjt men snuten snackade om 3 månaders indragning. Det är ju numera transportstyrelsen som bestämmer så det märks väl inom en snar framtid :(

Den unga aspiranten gick fram som ett ånglok och tyckte att han gjort världen en tjänst genom att plocka mitt kort, När jag frågade honom varför dom inte plockar knarklangare som säljer droger till högstadieungdomar och låter kvinno,barn misshandlare löpa vart han tyst.

Visst jag gjorde fel och jag får stå mitt kast. Men att utstå en moralpredikan från en osnuten aspirant där går gränsen.
Hans äldre kollega fick tillslut gå emellan och fortsätta diskutionen. Han var verkligen proffsig.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Gjorde samma misstag som dig för 3år sen, vart av med kortet 3månader och 4000kr fattigare :( tror du jag stannar idag?

Körde utan kort och stannade ej vid 2 tillfällen de försökte stoppa mig, och stannar inte heller idag :)

Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Till TS: Överklaga & bestrid, du får ner det till 2 månader, i bästa fall 1 månad om du har bra argument..:tummenupp

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Gjorde samma misstag som dig för 3år sen, vart av med kortet 3månader och 4000kr fattigare :( tror du jag stannar idag?

Körde utan kort och stannade ej vid 2 tillfällen de försökte stoppa mig, och stannar inte heller idag :)

Måste vara svettigt värre att försöka köra ifrån farbror blå med en Gold Wing.:crash

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati