Bylingen står på pass lite överallt så invagga er inte i falsk säkerhet bara för att ni är ute på landet och brazzar. Som idag t.ex, mellan Nyköping och Södertälje åkte jag dit för 103 på en fin 70-väg, verkligen "mitt ute i ingenstans", där det utan vidare borde varit 90. Konstapeln frågade om min hoj var en "sån där värsting". "Nej nej, det är bara sporttouring" svarade jag och nämnde i förbigående att jag var yrkeschaufför. Då drog han självmant av tre km/h direcKt så jag klarade mig undan med dryga böter. Sympatisk snubbe. Men det är ett jävla lotteri med fortkörning. Borde vara lika för alla. Nu känns det inget kul att köra längre. Nästa gång lär jag inte ha samma tur.
Är det förresten någon som VET säkert hur det är med upprepade hastighetsöverträdelser som var för sig inte leder till körkortsingripande, tröttnar länsstyrelsen till slut och drar kortet iaf, även fast man bara har torskat tre gånger samma sommar för typ 15-25 för fort? Jag läste nåt om det i Bike för några år sedan. Att man "uppvisar bristande respekt för trafikregler bla bla" och därför blir av med kortet en tid.