Fy fan det var det kortet det....

mojja83

Guest
varit i samma sits som dig.. gjorde dock samma med bilen.. tråkigaste var att jag hade ett nytaget lån där hoj+utrustningen gick på 100 000 och med lämp som gick åt helvete 4000 i böter plus tog kortet !!

hade haft mitt bilkort i 1år och 10 månader :banana

Fy fan vad drygt. Snacka om oproportionerligt straff.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Beklagar grabben, fan va surt!!! Sämsta jäkla tiden att mista lappen på också!
Förstår att du stannade med den hastighet du höll, hade inte själv trott att lappen skulle ryka. Saftiga böter ja, men inte lappen.
Beklagar igen. Tycker skitsynd om dig!! :(

mojja83

Guest
Till TS: Överklaga & bestrid, du får ner det till 2 månader, i bästa fall 1 månad om du har bra argument..:tummenupp

Som sagt imorgon kommer jag kontakta min advokat för konsultation och se vart det låter med plats protokoll laser kalibrering o.s.v

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Mojja83, lider med dig! Har själv förlorat KK i 6 och 7 mnd på under 2 år(dock med bil), segt är det. Bor du i en stad så kan du ju njuta lite mer afterwork och så, åka kollektiv-skit. Ta det vackert med Johnnie Walker'n!

Relativt för TS så jag frågar här
Hur funkar det om man inte stannar, man blåser på och kommer undan snuten. Så åker man hem och parkerar hojen, 2 timmar senare står snuten på dørren og frågar varför man inte stanna vid kontrollen. Kommer man undan om man bara nekar? Även om dom känner igen ställ/hjälm och regnr?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Vänta, var det inte så att du höll på att ta MC-kort? Förlorar du lämpet ännu längre isåfall?

mojja83

Guest
Beklagar grabben, fan va surt!!! Sämsta jäkla tiden att mista lappen på också!
Förstår att du stannade med den hastighet du höll, hade inte själv trott att lappen skulle ryka. Saftiga böter ja, men inte lappen.
Beklagar igen. Tycker skitsynd om dig!! :(

Ja just nu känns det riktigt pissigt.

Och inte fan har jag fått någon båtplats och måste traila aset på 28 fot i och ur för att åtminstonde få komma ut på sjön. Frugan vägrar traila båten då hon tycker det är för olustigt.

Vilket djävla straff för att man körde 33 km/h över hastighets begränsningen totalt djävla orimligt.

mojja83

Guest
Vänta, var det inte så att du höll på att ta MC-kort? Förlorar du lämpet ännu längre isåfall?

Visst fan var det jag och jag fick lämpet och har både risk 1 + risk 2 och teorin färdig, Men nu är ju det förverkat. Hade uppkörning bokad om 2 veckor för a-kort :(

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Mojja83, lider med dig! Har själv förlorat KK i 6 och 7 mnd på under 2 år(dock med bil), segt är det. Bor du i en stad så kan du ju njuta lite mer afterwork och så, åka kollektiv-skit. Ta det vackert med Johnnie Walker'n!

Hur funkar det om man inte stannar, man blåser på och kommer undan snuten. Så åker man hem och parkerar hojen, 2 timmar senare står snuten på dørren og frågar varför man inte stanna vid kontrollen. Kommer man undan om man bara nekar? Även om dom känner igen ställ/hjälm och regnr?

Nekar du till att ha kört så kan dom inte göra ett dyft! Sittandes på hojen eller ett erkännande är det enda som fäller en!!

mojja83

Guest

Torska även jag i bilen.

Last edited:

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Nekar du till att ha kört så kan dom inte göra ett dyft! Sittandes på hojen eller ett erkännande är det enda som fäller en!!

Gött mos!

Torska även jag i bilen dock en m3 e92. Hade jag vetat att kortet var i riskzonen hade jag inte haft några problem med att gasa av mig grisarna. Men tänkte jag har inte kört så fort inte värt risken och bekymmren jag stannar och betalar lite böter så är saken ur världen.

MEN TJI FICK JAG:(:(:(

Fy fan segt, maj juni juli..... jävla oflyt att missa med några få km/t

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Fortsätta köra är ingen bra ide... har själv gjort det och åkte på grov olovlig körning. Förlängd spärrtid med 6 månader och 4500 i böter. Detta var i mitten av 90-talet. 4500 var rätt mycket då.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Vråka ut för nåt liknande!
körde om en på fel sida på en busshålpats!
Va ganska stort å uppet bara att i nästa korsning står farbror polis å fru polis!

VA FAN GÖR DU?!? :6surkart
Jag Ja har lite brotom till träningen!..
Polisen De är ju idiotiskt å köra så där,å nu kommer du absolut komma försent till träningen!:6surkart
Jag Jo de är ganska idiotiskt!
Polisen Grov vårdslöshet i trafiken fortkörning.
Hm det här blir nog dyrt för dig!..
Brukar du köra så här?!?
Jag Nej aldrig :(
Polis Hm okej för denna gång får du åka men ta det lugnare!
Jag Som trodde ja hade torskat på körkortet blev ju sjukt förvånad av att dom släppte mig svarade
Tack så mycket :):Bugar:)
Polis Ja men nästa gång har du nog inte samma tur!
Föresten ser att du ska ta körkort för Bil å tung hoj nästa år!
Jag A det ska ja!
Polis tänk på å ta det lugnare dumt å åka fast å få vänta med det!
Ta det lugnt nu hej då!
Jag Aaa Hej då å tusen tack!

Sjukt bra å trevliga poliser!
Kan ju lova att ja inte gör om samma tabbe igen!:huvet

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Har aldrig stannat i någon kontroll. Och nu vete tusan om jag ens skulle våga göra det! Bara att fläska vidare med ett grin och orden "Oooops där va dom ja".

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Som sagt imorgon kommer jag kontakta min advokat för konsultation och se vart det låter med plats protokoll laser kalibrering o.s.v

Ja gör det, kalibrerat samma dag och licens krävs av den som tar hastigheten om jag fattat rätt.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Beklagar förlusten av kortet, Mojja :krama Samtidigt var det starkt att Du stannade, det är oherrans lätt att bli ännu en i statistiken om man försöker sig på den "enkla" utvägen:)

Får Du ngn att intyga hur viktig Du är på kneget och att Du riskerar jobb och utkomst genom att vara utan kk brukar det kunna reducera straffet till 1 månad...

Lycka till!

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Vråka ut för nåt liknande!
körde om en på fel sida på en busshålpats!
Va ganska stort å uppet bara att i nästa korsning står farbror polis å fru polis!

VA FAN GÖR DU?!? :6surkart
Jag Ja har lite brotom till träningen!..
Polisen De är ju idiotiskt å köra så där,å nu kommer du absolut komma försent till träningen!:6surkart
Jag Jo de är ganska idiotiskt!
Polisen Grov vårdslöshet i trafiken fortkörning.
Hm det här blir nog dyrt för dig!..
Brukar du köra så här?!?
Jag Nej aldrig :(
Polis Hm okej för denna gång får du åka men ta det lugnare!
Jag Som trodde ja hade torskat på körkortet blev ju sjukt förvånad av att dom släppte mig svarade
Tack så mycket :):Bugar:)
Polis Ja men nästa gång har du nog inte samma tur!
Föresten ser att du ska ta körkort för Bil å tung hoj nästa år!
Jag A det ska ja!
Polis tänk på å ta det lugnare dumt å åka fast å få vänta med det!
Ta det lugnt nu hej då!
Jag Aaa Hej då å tusen tack!

Sjukt bra å trevliga poliser!
Kan ju lova att ja inte gör om samma tabbe igen!:huvet

Ja i ditt fall så hade du ju inget annat val än att stanna då att köra ifrån dom inte finns som alternativ! ;)

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
3 månader för 103 på 70-väg...? Det låter mycket!

Jag åkte på 2 månader för 108 på 70-väg för ca ett år sedan, men fick ner det till en månad efter att jag skickat in brev där jag beskrev mitt behov av körkort osv.

Kan ju ha ändrat reglerna sedan dess iof...

Beklagar förlusten av kortet iaf, jag vet hur det känns! :(

Last edited:

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Har de höjt tiden man blir av med kortet? Jag blev av med det för många år sedan på 50-väg o en kompis likaså i höstas. För båda gällde tvåmånader.

Du blev ju fan av med kortet på fornnordiska dagar :D

Önskar att fler poliser är som den poliskvinnan som stannad oss :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...