När jag frågade aspiranterna som stoppade mig, så sa dom att lappen blir indragen "minst hela sommaren" (blev stoppad i slutet av april) när jag frågade vad som gällde för min hastighetsöverträdelse.Nu är ju detta vad länsman sa, Om det stämmer vet jag inte får vänta in brevet från länstyrelsen
När jag frågade aspiranterna som stoppade mig, så sa dom att lappen blir indragen "minst hela sommaren" (blev stoppad i slutet av april) när jag frågade vad som gällde för min hastighetsöverträdelse.
Dom har mao ingen koll!
Läste tråden du länkade till på zatzy, vad hände egentligen med delgivningen till slut?
Det verkade ju som att du var på god väg att "hålla dig undan"...
.
Har ej skrivit på än och inte heller överlämnat kk. Får ju köra 48h till. Ska kontakta min advokat imorgon och rådfråga.
Fy för fan som sagt
Är det inte 40km/h över gränsen innan man blir av med kortet?
Vi har ett utskrivet papper ligger i fikarummet på jobbet där det är en lista över diverse straff, bland annat hastighetsöverträdelser där över 40km/h över gränsen ger 4000kr + indraget kort.
Det stod något om ändringar efter "EU-direktiv", är det kanske en kommande ändring då om det nu inte gäller i skrivandets stund?..
Är det inte 40km/h över gränsen innan man blir av med kortet?
Vi har ett utskrivet papper ligger i fikarummet på jobbet där det är en lista över diverse straff, bland annat hastighetsöverträdelser där över 40km/h över gränsen ger 4000kr + indraget kort.
Det stod något om ändringar efter "EU-direktiv", är det kanske en kommande ändring då om det nu inte gäller i skrivandets stund?..
Då kan du väl fortsätta med både körning och uppkörning? Det lär ta mer än två veckor tills du (eventuellt) blir dömd, eller har de ändrat nåt som jag inte förstått? Endera erkänner du och spärrtiden påbörjas. Eller dras det till tinget och därefter läggs spärrtiden. Eller är jag trött igen?
Senaste jag hört är att det är 30+, men om det är 30 sträcka så torskar du kortet om du kör 20+
Orkar dock inte googla
Självklart är det kul men som glad nybörjare är man väl knappast välkommen på en licenskurs.
Djävlar vad sur jag är. Frågade polisman om det fanns möjlighet att skriva ner till 99 km/h. Men icke aspiranten skulle vara så duktig. Han njöt säkert.
Har ej skrivit på än och inte heller överlämnat kk. Får ju köra 48h till. Ska kontakta min advokat imorgon och rådfråga.
Fy för fan som sagt
har det blivit ändrade förfarande? När man bara får köra 48h så får man en papperslapp på det och kk lämnar man till polisen på plats.
Frågan är bara vart fan jag ska få plats med en endurohoj. Får ju inte ens in bilarna i garaget längre
Vråka ut för nåt liknande!
körde om en på fel sida på en busshålpats!
Va ganska stort å uppet bara att i nästa korsning står farbror polis å fru polis!
VA FAN GÖR DU?!?
Jag Ja har lite brotom till träningen!..
Polisen De är ju idiotiskt å köra så där,å nu kommer du absolut komma försent till träningen!
Jag Jo de är ganska idiotiskt!
Polisen Grov vårdslöshet i trafiken fortkörning.
Hm det här blir nog dyrt för dig!..
Brukar du köra så här?!?
Jag Nej aldrig
Polis Hm okej för denna gång får du åka men ta det lugnare!
Jag Som trodde ja hade torskat på körkortet blev ju sjukt förvånad av att dom släppte mig svarade
Tack så mycket
Polis Ja men nästa gång har du nog inte samma tur!
Föresten ser att du ska ta körkort för Bil å tung hoj nästa år!
Jag A det ska ja!
Polis tänk på å ta det lugnare dumt å åka fast å få vänta med det!
Ta det lugnt nu hej då!
Jag Aaa Hej då å tusen tack!
Sjukt bra å trevliga poliser!
Kan ju lova att ja inte gör om samma tabbe igen!
Vråka ut för nåt liknande!
körde om en på fel sida på en busshålpats!
Va ganska stort å uppet bara att i nästa korsning står farbror polis å fru polis!
VA FAN GÖR DU?!?
Jag Ja har lite brotom till träningen!..
Polisen De är ju idiotiskt å köra så där,å nu kommer du absolut komma försent till träningen!
Jag Jo de är ganska idiotiskt!
Polisen Grov vårdslöshet i trafiken fortkörning.
Hm det här blir nog dyrt för dig!..
Brukar du köra så här?!?
Jag Nej aldrig
Polis Hm okej för denna gång får du åka men ta det lugnare!
Jag Som trodde ja hade torskat på körkortet blev ju sjukt förvånad av att dom släppte mig svarade
Tack så mycket
Polis Ja men nästa gång har du nog inte samma tur!
Föresten ser att du ska ta körkort för Bil å tung hoj nästa år!
Jag A det ska ja!
Polis tänk på å ta det lugnare dumt å åka fast å få vänta med det!
Ta det lugnt nu hej då!
Jag Aaa Hej då å tusen tack!
Sjukt bra å trevliga poliser!
Kan ju lova att ja inte gör om samma tabbe igen!
Hur tänte du nu??
Olovlig körning.
Mer böter o kortet indraget än längre.. Ev får man ta om det helt.
Helt klart värt det va!?
Problemet är att du frågade....
Du skulle sagt att du erkänner 99km/h inget över det! Då måste polisen i fråga på sin fritid ta sig till tingsrätten och det brukar minska viljan att var nitisk!
Funkar förstås bara om du är lite över gränsen...
Gjort är gjort och du miste det iaf inte helt och köra bana kan du väl unna dig!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|