Fy fan det var det kortet det....

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Försök inte dränka bekymmer med alkohol, det hjälper inte då de små rackarna har flytväst!
Idag så är det väl regn i hela Sverige, så är väl inte många som kör idag.

Själv blir det att placera sig i garaget och arbeta lite på långgaffeln och vänta på bättre väder.

Hoppas det löser sig till det bästa för dig mojja, dvs att du får behålla kortet! Annars så får du göra som så många andra. Ge fan i att låna böcker på bibloteket på ett tag! ;)
 

mojja83

Guest
Jag läste bara ingressen till denna tråd (orkade inte läsa resten) & den är inte kristallklar, men då du är berusad, så har jag överinseende med hur du uttrycker dig.
Du får nog räkna med en körkortindragning jag vet inget som tjänat på att driva ett enkelt fortkörningsmål till rätten, kanske av preventivt syfte, man vill inte ha för många triviala mål.
Ta fram cykeln & få lite motion - tjockis.



"Återigen Vem har bajsat i din frukostskål?" Jag vet inte men jag misstänker en skåning.

Som sagt blir det 3 månader så är det så blir det 2 så är det så bara att gilla läget..
Tyvärr är det ju den årstiden nu när man vill ha sina bokstäver ibehåll.

P.s dom är elaka dom där skåningarna.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
mojja 83: Beklagar som alla andra här att du verkar bli av med kortet. Vad jag är lite nyfiken på är att du skriver "en öde 70-väg". Under alla år jag kört har jag aldrig sett att dom står mitt ute i ingenstans, dom verkar alltid stå vid in eller utfarterna till tätorterna eller inne i stan. Jag resonerar väl som dom flesta här, på vischan är det i princip fri fart. Självklart har man mött en och annan polisbil men vad skall dom göra åt det?

Såå, hur öde ligger egentligen den här vägen där du blev stoppad :confused:

Schyst med egen advokat, hoppas han kan snacka ner det till någon månad :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Visst är det så och han är "bara" 17 år och har inte ägt m-bilar i 10 år än.
Igår var jag "duktig" och skulle stanna för att ta min bot och betala in men att länsman skulle ta lappen trodde jag inte.

Jävligt surt du blev av med lappen, visst kan man tycka polisen borde prioritera andra brott där folk faktiskt far illa. Men att hoppa på en 17åring som bjuder jävligt mycket på sigsjälv på forumet för det känndes väldigt fel.
 

mojja83

Guest
Jävligt surt du blev av med lappen, visst kan man tycka polisen borde prioritera andra brott där folk faktiskt far illa. Men att hoppa på en 17åring som bjuder jävligt mycket på sigsjälv på forumet för det känndes väldigt fel.


Har du rätt i jjcbrjj Ber om ursäkt blev bara trött på din genomskinliga historia igår. Och där eldvattnet går in går vettet ur.

:fyllisar Skål hojbroder ha en rolig mc sommar.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Som sagt blir det 3 månader så är det så blir det 2 så är det så bara att gilla läget..
Tyvärr är det ju den årstiden nu när man vill ha sina bokstäver ibehåll.

P.s dom är elaka dom där skåningarna.

Allvarligt talat så är en körkortsindragning för att du kört < 5 km/h för fort en förolämpning. Alla vet/känner någon som fått bonus avdrag & varning för 30 + >5 -10 km/h dvs. böter men körkortet kvar då snuten skriver att du kört 29 km/h för fort istället
33 km/h för fort - snut på dåligt humör eller avundsjuk på din bil?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Allvarligt talat så är en körkortsindragning för att du kört < 5 km/h för fort en förolämpning. Alla vet/känner någon som fått bonus avdrag & varning för 30 + >5 -10 km/h dvs. böter men körkortet kvar då snuten skriver att du kört 29 km/h för fort istället
33 km/h för fort - snut på dåligt humör eller avundsjuk på din bil?

Men så är ju ändå gränsen satt där vid +30 och det är ju upp till polisen att vara "schysst" eller inte.
Kan även tänka mig att dom är lite mer flexibla mot en söt tjej i en Prius än en kille i en M3, tyvärr.
 

mojja83

Guest
Men så är ju ändå gränsen satt där vid +30 och det är ju upp till polisen att vara "schysst" eller inte.
Kan även tänka mig att dom är lite mer flexibla mot en söt tjej i en Prius än en kille i en M3, tyvärr.

Så kan det va.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
mojja 83: Beklagar som alla andra här att du verkar bli av med kortet. Vad jag är lite nyfiken på är att du skriver "en öde 70-väg". Under alla år jag kört har jag aldrig sett att dom står mitt ute i ingenstans, dom verkar alltid stå vid in eller utfarterna till tätorterna eller inne i stan. Jag resonerar väl som dom flesta här, på vischan är det i princip fri fart. Självklart har man mött en och annan polisbil men vad skall dom göra åt det?

Såå, hur öde ligger egentligen den här vägen där du blev stoppad :confused:

Schyst med egen advokat, hoppas han kan snacka ner det till någon månad :)

Jag har sett dem stå och ha hastighetskontroll några gånger längsmed 70-väg där folk kör för fort som regel. Rent statistiskt är det ju just på 70-väg de borde stå för enligt tillgänglig statistik är ju där flest olyckor sker pga fortkörning. Inne orter är det ju mer att folk kör som spån som ställer till mest olyckor.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag har sett dem stå och ha hastighetskontroll några gånger längsmed 70-väg där folk kör för fort som regel. Rent statistiskt är det ju just på 70-väg de borde stå

SÅ FÅR DOM VÄL INTE GÖRA :näsblod Snart har man inga frizoner kvar :gnissla
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Blir man inte av med alla körkort om man blir av med nåt? Såfall hur skulle han då kunna ta med hojjen till en bana och köra där? Åka tåg eller?:dummer
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
Varför köra för fort med en sketen bil
Dessutom andra gången, tänk efter före!

Hehe vem fan kör inte för fort? Men dumt och ligga över gränsen för förlust ja, man ligger ju alltid +moms, och gärna lite till.

Det värsta är folk som inte kör för fort, som gärna ligger i 70 kmt på speedometeret i 70 son, då kör man som oftast 6-7 kmt för sakta.
 

mojja83

Guest
Blir man inte av med alla körkort om man blir av med nåt? Såfall hur skulle han då kunna ta med hojjen till en bana och köra där? Åka tåg eller?:dummer

Jag har en sak som heter vänner och fru. Till gälleråsen har jag ca 2 mil så :fyllisar broder och ett tips till det är onödigt att torka arslet innan man bajsat.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SÅ FÅR DOM VÄL INTE GÖRA :näsblod Snart har man inga frizoner kvar :gnissla

Hehe, jo, lite så är det fan. :) Dock brukar det oftast vara 70-väg med hus/gårdar längsmed som de står vid när jag sett dem. Har bara sett dem längsmed en öde väg en enda gång, och då hade det skett en singelolycka precis där de stod en vecka tidigare.
Sedan kan man ju alltid köra vägen lite lugnt en första gång sedan bomba helvet sedan, vilket är bra att göra inte enbart pga poliser, utan även för att reka om där ligger grus, olja eller annat skit på vägbanan.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Allvarligt talat så är en körkortsindragning för att du kört < 5 km/h för fort en förolämpning. Alla vet/känner någon som fått bonus avdrag & varning för 30 + >5 -10 km/h dvs. böter men körkortet kvar då snuten skriver att du kört 29 km/h för fort istället
33 km/h för fort - snut på dåligt humör eller avundsjuk på din bil?

Ungefär som att man åker på 500kr böter för att man glömt dimljusen på (Jo faktiskt glömda på, inte med mening, vågar aldrig använda dom nu igen).
Då alla man känner som blive stoppad för dimljus får en varning är det rätt bittert att den första böter man nånsin åker på är för dimljus... Att man då sen gick på studiebidrag gjorde inte saken bättre. "Ha en bra dag" Ja jävlar du..
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Dom små livena är duktiga på att gömma sig när dom skjuter med sin pistol. Och idag finns det något som heter komradio så det enda den skjutande konstapeln behöver göra till dom andra gossarna som leker kurregömma är att tala om att den bilen kan ni stoppa för den hastighetsöverträdelsen :(

Sedan spelar det ingen roll om den stoppande konstapeln står 1 eller 3 km bort ifrån det att laser pickan sköt tyvärr.

Du har rätt att se mätresultatet för att kunna godkänna dina böter. Har du inte det så ta upp det med advokaten!
Där till får du ju alltid lite "rabatt" på hastigheten så din riktiga hastighet borde varit högre än de 103 km/h de angav.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Polisen är absolut inte tvungna att visa mätresultat, det räcker med deras ord, sorry!!!
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Du är inte ensam om tabben, åkte på samma sak för ett antal år sedan. Snuten var så listig, han var ensam i bilen som stod snett parkerad på vägrenen, så han bara stod och vinkade lite försiktigt. Såg precis ut som han varnade för en olycka eller något längre fram, så jag stannade artigt och då tog han fram laserpickan på 104 km (70 väg). Hade han störtat ut i vägen för att "STOPPA" mig, så hade jag naturligtvis vridit på rullen i stället. Fick ner det till en månad med dom vanliga snyftargumenten och intygen från arbetgivaren, hann precis få tillbaka det till den planerade hojsemestern. Obs! hade inte med det bland argumenten för förkortad spärrtid :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top