Fy fan det var det kortet det....

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Har aldrig stannat i någon kontroll. Och nu vete tusan om jag ens skulle våga göra det! Bara att fläska vidare med en Gin o tonic i handen och orden "Oooops där va dom ja".

Är du så ball eller menar du att du aldrig blivit föremål för en kontrollinsats?

mojja83

Guest
Att skriva till länstyrelsen och beklaga sig tror jag inte hjälper för min del.

Last edited:

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Problemet är att du frågade....

Du skulle sagt att du erkänner 99km/h inget över det! Då måste polisen i fråga på sin fritid ta sig till tingsrätten och det brukar minska viljan att var nitisk!

Funkar förstås bara om du är lite över gränsen...

Gjort är gjort och du miste det iaf inte helt och köra bana kan du väl unna dig!

Fan att man inte tänkte på det. :Bugar

Fast sen är det lite som någon annan sa. "fortkörning är något man bruka samla ihop till"

mojja83

Guest
3 månader för 103 på 70-väg...? Det låter mycket!

Jag åkte på 2 månader för 108 på 70-väg för ca ett år sedan, men fick ner det till en månad efter att jag skickat in brev där jag beskrev mitt behov av körkort osv.

Kan ju ha ändrat reglerna sedan dess iof...

Beklagar förlusten av kortet iaf, jag vet hur det känns! :(

Nu är ju detta vad länsman sa, Om det stämmer vet jag inte får vänta in brevet från länstyrelsen :(

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...och för övrigt känns väl Dina upplevda vibrationer över 180 km/h på något vis som ...ja Gudomlig rättvisa kanske? =)

Jaja, alltid lätt att vara kung på internet :trackjunkie :)

Ja i ditt fall så hade du ju inget annat val än att stanna då att köra ifrån dom inte finns som alternativ! ;)

mojja83

Guest
Fan att man inte tänkte på det. :Bugar

Fast sen är det lite som någon annan sa. "fortkörning är något man bruka samla ihop till"

Så är det ju utan tvekan. Men om man sätter brottet till proportion till straffet så känns det verkligen orimligt. En ödes landsväg som är skyltad 90 km/h.

Jag håller ca 100 och en skylt med 70 km/h uppenbarar sig. Det är nedförsbacke sikten är god ca 3 km ser man framåt.

Inte fan ställer man sig på hejdaren för att minska hastigheten det låter man ju naturenskrafter sköta miljömedveten som man är.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Surt som f*n... MEN kör bana som nån skrev tidigare i tråden. Har du tur kommer du inte ens sakna körandet på gata... Eller det kommer förmodligen bli så att du inte saknar gatkörning, nu när jag tänker efter. :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Läge att ge sig på endurosatsningen nu då :D
På enduroslingan behövs inget körkort =)

mojja83

Guest
För att jag är 95 å oftast brukar Folk ta A och B kort när dom är 18!!!

Oftast? Inte fan är det många som tar a-kort när man är 18. Och b kort är inte heller var mans rättighet.
Och hur ska polisen veta att just du ska ta A-kort och B-kort?

mojja83

Guest
Surt som f*n... MEN kör bana som nån skrev tidigare i tråden. Har du tur kommer du inte ens sakna körandet på gata... Eller det kommer förmodligen bli så att du inte saknar gatkörning, nu när jag tänker efter. :D

Får man köra bana utan A-Kort?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men - med tre km fri sikt framåt och öde landsväg, hur tusan lyckades Du missa kontrollen? :nyfiken?

Så är det ju utan tvekan. Men om man sätter brottet till proportion till straffet så känns det verkligen orimligt. En ödes landsväg som är skyltad 90 km/h.

Jag håller ca 100 och en skylt med 70 km/h uppenbarar sig. Det är nedförsbacke sikten är god ca 3 km ser man framåt.

Inte fan ställer man sig på hejdaren för att minska hastigheten det låter man ju naturenskrafter sköta miljömedveten som man är.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07

Jo jag vet. själv slarvade jag bort kortet på en viadukt där det varit 70 men är 50 nu. fast genomsnittlig hastighet är 80. Kom där så snällt och först i ledet av en samlig bilar. i 84:smasha bara för jag gjorde ett filbyte och la mig först.

och nybliven polis....

Kan tillägga att jag skulle ha diplom för att itne jag körde fortare med de snygga brudarna som gick på vid sidan av vägen hehe. Men hade precis kört 25mil så ville bara hem

mojja83

Guest
Men - med tre km fri sikt framåt och öde landsväg, hur tusan lyckades Du missa kontrollen? :nyfiken?

Dom små livena är duktiga på att gömma sig när dom skjuter med sin pistol. Och idag finns det något som heter komradio så det enda den skjutande konstapeln behöver göra till dom andra gossarna som leker kurregömma är att tala om att den bilen kan ni stoppa för den hastighetsöverträdelsen :(

Sedan spelar det ingen roll om den stoppande konstapeln står 1 eller 3 km bort ifrån det att laser pickan sköt tyvärr.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Självklart är det kul men som glad nybörjare är man väl knappast välkommen på en licenskurs.

Fel fel fel!..
Tog licens inan ja ens skaffat körkort!
Tog licensen första gången ja körde Hojen på bana å om ja klarar det borde nog du med fixa det!:yoparty

jetson

Guest
Tråkigt..

Gäller att ha koll speciellt i början och slutet av sommarn då polisen kör sina laserveckor.. men som nån sa kolla upp banåkning, det är så mycket roligare än gatåkning.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Vad är straffet om man åker dit igen med indraget körkort?

Högre väntetid + böter inte mycket böter dock.
Tack för alla som förstår och beklagar sig. Men i slutändan är det jag själv som tabbat mig. Men det känns fortfarande för djävligt.

Snut djävlarna vet att det inte är en käft som håller hastigheten på denna sträcka.. Den övergår från 90 Km/h till 70 km/h med fri sikt på över 3 km + att det är nedförsbacke där hastighetsförändringen sker.

Inte fan bromsar jag från 90-70 utan låter fysikens lagar sköta denna fartminskning. Tydligen hade dom plockat in ytterliggare 7 kk på denna sträcka under sin 45 min övning:crash:crash

Du kan överklaga en bekant gjorde det nyligen han blev tagen i 187 om jag minns rätt på 110väg han fick en månad, vad jobbar du med? Har du långt till jobbet? Skriv ett brev be din arbetsgivare hjälpa till så kan du nog få ner det till 2mån iaf om inte 1...
bad du snuten om kalibrerings intyg? varje gång du blir stannad ska du göra det direkt. har dem inte det måste alla böter som utdelats den dagen och körkort dras tillbaka. Lasern MÅSTE kalibreras innan användning och tro mig många snutar skiter i det.

mojja83

Guest
Är min egen arbetsgivare och har anställda. Den valsen har jag redan tagit med dom och dom godtog den och gav mig en varning.

Att den skulle fungera nu igen efter 2 månader ser jag som högst osannolik:(

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept