G-man
FÖR tillfället ej B-NNAD
Hej. om du har orginalbaklampa så lyser bakljuset ner genom en plastlins på din regplåt. detta räcker gott.
Ingen som har problem med att motorn hackar efter lite hårdkörning och när den är genomvarm ? Ebos här i malmö har kört den på landsväg men hittar inget. Är en 1988 5000 mil. Bra lamdavärde genom hela registret säger dom så blandningen är rätt..Bensinpumpen ?? om den släpper lite tryck när den är varm.. hackar när man ligger på jämngas i t.ex. 110 km/h efter lite hårdkörning.. v & h på den men det ska inte påverka säger verkstaden
Har du friska tändstift?
För några år sedan råkade jag utför att hojen började bli enormt svårstartat. Det visade sig att mina tändstift hade börjat krypa ur motorn!? De var helt enkelt inte tillräckligt åtdragna. Antar att man får ta på sig detta.....
Går hojen på alla cylindrarna? Enklaste sättet att kolla detta är att känna på grenrören om de är varma eller ej. En vår när jag plockade ut hojen så hade jag helt plötsligt fått mig en twin! Tändstiften hade på nått sätt korroderat under vintern så de ville inte tända på våren. Blev tändstiftsbyte, igen.
Bensinpumpsproblem är ju inte heller omöjigt. Kolla så att inte kontakterna har korroderat. Jag råkade ut för även detta för några år sedan. Jag skruvade isär bensinpumpen och borstade upp alla kontaktytor (elektriska) sen fungerade den prima igen.
Är förgasarna synkade och ventilerna justerade?