Eniac
Hojåkare i exil
Någon här som vet hur man styvar upp framfjädringen på en FZ750 utan att byta fjädrar eller fylla på 3 bars tryck i framgaffeln?
Någon här som vet hur man styvar upp framfjädringen på en FZ750 utan att byta fjädrar eller fylla på 3 bars tryck i framgaffeln?
30 pund = ca 375 kr. Det är ju mycket mindre än 2.000 kr i alla fall.... Lägg sen dit nån hundring i frakt.
Ring runt på skrotar i Sverige. Det demonteras ju några FZ-or då och då. Det var ju bara nån vecka sedan nån länkade till en komplett FZ-a som skulle demonteras.
Ok, hoppas att det läser sig för dig.
Biltema säljer annars bensinpumpar som ger 0.25 bar för 300 kr.
Det säljs flera förgasarrader på Ebay om du gör en sökning.
Ber om råd..
Jag var ute och åkte en sväng under förmiddagen och allt var bara bra, åkte försiktigt med dottern bakpå. senare under dagen så var jag ut eoch pressa lite mera och efter ett tag kändes den trött och orkeslös. fast så var inte fallet. Frambromsen la sig på, det var precis att jag lyckades hålla den på hjulen tills jag var vid vägkanten. efteråt var frambromsen helt stum. gick inte att få den att släppa alls. efter ett tag så gick det att flytta den sakta fast fortfarande väldigt trögt. då släppte jag lite på banjobulten så det släppte ut lite vätska då blev den som den skulle igen. Frågan är kan det bero på att det finns luft i systemet som expanderade då jag körde lite hårdare eller kan det vara fel på huvudcylindern som inte släpper nog? eller kan det bli så av att ha för mycket vätska i behållaren vid styret? jag har bytt all vätska och luftat så gott jag kan. obs det sitter ok från en -89,a på min 85,a finns det trick med det som jag missat?
Bränsletryckmätare
Kontrollerar bränslepumpens sug- och tryckförmåga samt vakuum i cylindrar, insugningsrör och vakuumanläggningar.
Art nr Pris Antal
15-1366 79,90 kr
Ber om råd..
Bränsletryckmätare
Kontrollerar bränslepumpens sug- och tryckförmåga samt vakuum i cylindrar, insugningsrör och vakuumanläggningar.
Art nr Pris Antal
15-1366 79,90 kr
Utan att veta ..men kan det va nåt att kolla bränsletrycket med ovan, förslagsvis från Biltema (ja ja), eller liknande, kanske med T-nippel på slangen, under körning när den börjar gå dåligt.
Värt och relativt enkelt att kolla bara för att utesluta saker:
- Vacummslangar, gammla torra slangar som läcker eller ligger i veckade, (vet ej om det finns så många på FZ'an som kan bråka men värt en koll).
- Laddar den riktigt eller vi höga/inpirerande varvtal, trött batteri ger känslan av dålig repons, (yes, likriktare eller generatorlindning är inte ovanligt att byta på de årsmodellerna).
Detta borde din verkstad kunna hjälpa med.
Detta kanske bara ställer till med fler grillor i svålen, men ibland tror man att man har provat allt....
En polare till mig körde roadracing för ett antal år sedan och efter en vurpa så pajade bromsvätskebehållaren (en sån där lös i plast). I brist på annat så fyllde han upp slangen som satt kvar och stoppade i en skruv och gav sig ut på banan igen. Efter några varv så började hojen gå tungt och några böjar senare så låg han i kattsanden igen...
När bromsvätskan blir varm expanderar den och har man då för mycket i behållaren (en dm slang i det här fallet) så pressas kolvarna i oket ut med en eventuell marksyning som följd!
Du hade flax!
/Mange
Tog en kompis med i garaget och luftade oken fram ytterligare en vända och hitta ännu mer klägg och (troligen) vatten. Det borde kunna ställt till en massa, Hur viktigt är det att alla kolvar kommer ut exakt samtidigt när man pressar ut dem utan motstånd ? Alla rör sig men lite olika mycket. Har ok från 89,an.
Tjena!
Medlem nummer 63 här
Ingen som har några tipps på vad låg effekt mellan 3-4000 varv kan bero på?
Köpte pärlan i Juni förra året, första hojen för mig så jag har inte så bra koll på vad man ska kolla efter. Känns kanske som att den bluddrar lite på varvtalen ovan. Det är som att den inte vill accelerera nämvärt vid tre tusen och kommer igen runt fyra.
// Johan.
Tjena!
Medlem nummer 63 här
Ingen som har några tipps på vad låg effekt mellan 3-4000 varv kan bero på?
Köpte pärlan i Juni förra året, första hojen för mig så jag har inte så bra koll på vad man ska kolla efter. Känns kanske som att den bluddrar lite på varvtalen ovan. Det är som att den inte vill accelerera nämvärt vid tre tusen och kommer igen runt fyra.
// Johan.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |