FazerS2
Ny medlem
Någon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
Läste på ett amerikanskt forum häromdagen om en som hade kört på det viset ett längre tag och den gick enligt honom bättre än originalNågon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...
Inge sugen på att testa antar jag?
Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka?
Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka
Aha då är den kanske klar snart Daniel ska bänka hojen också innan jag hämtar den.Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka
Tog lite bilder också.
View attachment 426298View attachment 426299
Många månader innan det är säsong också :-(Och nu var ECUn klar och KN-Filtret hämtat.
Drygt med snö och helvete på vägarna
View attachment 426300
Okej, du menar på det vita längst ner? Vad är det för dekal på kåpglaset som fattas?Såg fin ut men suzukidekalen saknas på höger sida längst ner och även dekalen på kåpglaset. Om man nu ska vara petig.
Har haft en blå/vit k9 innan nuvarande vinröda så märkte direkt att det var något som fattades.
Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka
Tog lite bilder också.
View attachment 426298View attachment 426299
Vaf menar du med avfälling?Kollade på den i dag jag med såg fin ut förutom att det var en Avfälling.
Haha första gången jag hörde det ordetIcke Yamaha skulle jag tro
Vaf menar du med avfälling?
Haha jo jag förstod det när jag kollade vad ordet betyder.Han menar nog att det är en sukkasukka men det kan ju inte hojen rå för
Är det en väldigt komplicerad historia för en någorlunda fingerfärdig att byta tändstift i en fz1:a? Funderar på att spara pengarna och göra det själv. Något speciellt att tänka på osv?
Hojen har gått strax över 2000 mil och detta är inte gjort. Hur brukar status vara generellt med stiften på dessa? Hur håller dom osv?
Styrlagren ska ju också smörjas vid 2000 mil enligt schemat, men min mekaniker sa att detta är något dom aldrig gör då dom är permanentsmorda. Inget som görs generellt alltså?
Hmm, låter inte riktigt som mitt gebit då. Pill och tålamod...hahaDet går bra att byta tändstift själv men det e trång som satan. Långa smala händer är en fördel.
Du får släppa infästningen på kylaren för att luta fram den lite. Lossar du slangarna och plockar bort den helt får du jobb med att fylla på systemet och allt det där men då blir det enkelt att byta tändstiften å andra sidan.
Jag valde att bara lossa den lite och pilla med tändstiften i den mån det gick. Ha svordomarna redo!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |