Gå ihop och hyra Mittsverigebanan billigt ?

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
rock n roll

Tack alla för en kanondag på banan.
Kenneth, bra ordnad körning. Det får du gärna göra om.
Förhoppningsvis kommer det fler Skelleftebor nästa gång.

//Leffe - enda motarden på banan

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Leffe skrev:
Tack alla för en kanondag på banan.
Kenneth, bra ordnad körning. Det får du gärna göra om.
Förhoppningsvis kommer det fler Skelleftebor nästa gång.

//Leffe - enda motarden på banan
Satan vad du körde med din motard! Ruskigt skoj att se, vet du vad kör du på för tider?

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Ingen som har några mera bilder från körningen? Jag har några få som jag ska ta och lägga upp tänkte jag, alltid kul med bilder. Vet att det var någon som stod och fotade precis vid utgången till rakan bl.a?

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
RJ klockade mig några varv på slutet av dan och då körde jag 1.06-tider. Jag gissar på att det gick fortare tidigare under dan för att efter lunch fick jag problem med att hojen dog om jag drog på gas för snabbt efter en kurva. Antagligen skit i förgasarn som påverkade bränsletillförseln.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Japp, nu är det klart !!!

Japp, nu är det klart !!!

Banan är ledig Söndagen den 26:e September och banägarna har sagt att vi får hyra den billigt om ingen kommer före och hyrt dyrt :)
Blir det bara bra väder så hyr vi banan på nytt tillsammans och kör som satan :)

Anmälan till mig och samma regler gäller.

/ Kenneth

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Ban åkning

:va Har folk redan ställt undan cycklarna :va Klart vi kör järnet på söndag lite sugen att testa nya gixxern , hoppas väder gudarna är på vår sida :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Prognosen för Söndag ser tyvärr mycket sämre ut just nu :( Själv är jag inte så värst sugen på att köra om det blir dåligt väder. Då byter jag hellre dag. Tråkigt att det även ser ut att kunna bli dåligt väder till kvällskörningen på Måndag. Min förhoppning är i alla fall att kunna köra en bra bit in i Oktober och förutom kvällskörningarna få till ytterligare 2 bandagar. Vi håller tummarna.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Väderprognoserna är ändrade
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5220&c1a1=93424&c1a2=93300

http://www.aftonbladet.se/vader/js/ntv_landvader.html?placeId=10010422080

och som läget är nu så blir det körning :) :) för banan är ledig.

På helger gäller körning 09:00-17:00 så det blir samling 08:30 i depån.
När det gäller lunch så försöker vi väl få käk utkört till banan som sist.

Priset vi får hyra banan för är ett "min-3000-pris" som innebär att 3000:- är minimipris och sedan får banan mer om vi blir fler än 10st. ( Den dealen tackar vi banägarna speciellt för ). Detta gör de inte vanligtvis, särskilt inte på en helg, utan det är en specialdeal som tack för att vi varit på banan mycket i sommar. Vi gjorde ju egentligen så sist också då vi gav öveskottet till banan och betalade mer än 3000:- eftersom vi var ganska många, men ändå bara körde för 200:-/skalle.
Ni som är anmälda och klara för denna körning är Bollnäsgänget 4st, jag, Marcus, Tomas och Kicki. Det är 8 personer. Om vi blir fler än 10st så kör vi inte för mindre än 300:- utan blir vi 20st så får banan 6000:- o.s.v. En superschysst deal tycker jag :tummenupp

Räkna med att ni kör hela dagen för 400:-

/ Kenneth

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Japp, då har vi betat av ytterligare en übergrym bandag med solsken och finväder :yoparty Helt overkligt. Risken är dock stor att detta var sista banadagen för denna säsong, men man vet aldrig. Får vi ihop folk till en ny finvädersdag så... :)

Skickar upp mina amatörbilder ändå. Trots den sunkiga fotografen.

Tomas Smedberg däremot besökte oss idag och tog "riktiga bilder"
http://smedberg.nu/rr040926/
Det tackar vi speciellt för :Bugar

/ Kenneth

Bifogat

• Bladen-i-solen.jpg
    Bladen-i-solen.jpg
    18.7 KB · Visningar: 38
  • depån.jpg
    depån.jpg
    30.2 KB · Visningar: 40
  • Fika i solskenet.jpg
    Fika i solskenet.jpg
    41.6 KB · Visningar: 54
  • Tomas på nya hojen.jpg
    Tomas på nya hojen.jpg
    33.6 KB · Visningar: 60
  • Tomasokickisnyahoj.jpg
    Tomasokickisnyahoj.jpg
    37 KB · Visningar: 52
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tänkte efter gårdagen att detta kanske var sista bankörningsdagen för iår ändå och så att det bara skulle bli gatkörning ett tag framöver, men så ryktades det från SMHI att det skulle bli sommarväder till helgen. Hur fett skulle inte det vara...... Man kanske skulle köpa en uppsättning däck till och försöka finputsa personbästa till helgen. Satte ju bara 1:00-tider igår, men med fräscha däck så... Hur många är sugen att köra om det blir kanonväder till helgen och banan är ledig ?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Lägg ner nu för f*n, jag mår ju dåligt varje gång jag missar en bankörning och som du håller på Kenneth så blir det ganska ofta :hihi

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
KennethN skrev:
Tänkte efter gårdagen att detta kanske var sista bankörningsdagen för iår ändå och så att det bara skulle bli gatkörning ett tag framöver, men så ryktades det från SMHI att det skulle bli sommarväder till helgen. Hur fett skulle inte det vara...... Man kanske skulle köpa en uppsättning däck till och försöka finputsa personbästa till helgen. Satte ju bara 1:00-tider igår, men med fräscha däck så... Hur många är sugen att köra om det blir kanonväder till helgen och banan är ledig ?

Skulle inte vara fel, blir det lördag?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Lägg ner nu för f*n, jag mår ju dåligt varje gång jag missar en bankörning och som du håller på Kenneth så blir det ganska ofta :hihi

Ha,ha,ha :lol Ja, va gör man inte för att reta upp folk :) :)
Nä, jag kan berätta att det hela är mycket djupare än så. I grund och botten försöker jag egentligen att ändra hela min livsstil till att leva i nuet och inte skjuta upp saker till i morgon då det kan vara för sent. ( D.v.s HA SÅ ROLIGT SOM MÖJLIGT, PÅ SÅ KORT TID SOM MÖJLIGT ) Livet är alldeles för kort och det kan sluta när som helst. Å bankörning är för mig det roligaste man kan göra med kläderna på ;) så därför kör jag så ofta och så mycket jag bara kan.
Tänk om jag skadar mig i vinter eller nåt händer som gör att nästa säsong är borta. Då skulle jag ha ångrat mig att jag inte körde bana den där "fin-helgen" i oktober när jag hade chansen. Så kom igen Abloy... Fixa hojen och allt som behövs och kör bana NU, för i morgon kan det vara för sent.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
norrlansguld skrev:
Skulle inte vara fel, blir det lördag?
Det bestämmer vi tillsammans. Kom med förslag på vilka dagar ni kan så får vi se. Som sagt.. Detta är nåt vi gör tillsammans allihopa här på sporthoj.com

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
KennethN skrev:
Det bestämmer vi tillsammans. Kom med förslag på vilka dagar ni kan så får vi se. Som sagt.. Detta är nåt vi gör tillsammans allihopa här på sporthoj.com

Jag kan inte på söndag.
På lördag ska jag eventuellt ut och åka med 2st kompisar, och det går väl inte att komma på en bättre tur än att åka runt banan hela dagen?

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Leffe skrev:

Är också sugen, men har inte koll på grejerna ännu så jag kan ej boka definitivt. Vilken dag skulle det bli i så fall?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0