Gå ihop och hyra Mittsverigebanan billigt ?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
uggla skrev:
Ja det var tråkigt, jag och paulo som skulle ta bilen ner och titta!Ska du se gp:t på söndag på klubben? Jag och paulo ska ner och titta :)

Moto-GP går idag kl 1330, Rossi startar sist, fick tidsstraff för
att han burnade på sin startruta, ville väl ha bättre fäste i straten på den nya banan.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Fredag 6:e Maj 2005 är änså länge ledig

Hej alla glada.
Nu närmar sig bansäsongen med stormsteg.
Pratade med banägarna idag och de öppnar banan så snart den är körbar.

Har hittat ett kanondatum :tummenupp
Fredagen den 6:Maj. Det är en vardag så det kostar bara 5000:- att hyra för en heldag. MEN ! det är en "klämdag" så många har säkert möjliget att ta ledigt. Själv har jag redan tagit ledigt för länge sen så det är redan klart :)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
KennethN skrev:
Hej alla glada.
Nu närmar sig bansäsongen med stormsteg.
Pratade med banägarna idag och de öppnar banan så snart den är körbar.

Har hittat ett kanondatum :tummenupp
Fredagen den 6:Maj. Det är en vardag så det kostar bara 5000:- att hyra för en heldag. MEN ! det är en "klämdag" så många har säkert möjliget att ta ledigt. Själv har jag redan tagit ledigt för länge sen så det är redan klart :)

Försöker hitta en barnvakt bara så är jag på "de vet du" :tummenupp

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Mycket intresserad! är ledig då. Borta v.19 både måndag och tisdag när körningarna börjar så det skulle vara kanon att få testa lite veckan innan.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Go Kenneth go :banana

Intresserad, när vill du ha definitivt besked?

Du skall inte fråga mig. Jag har inget ansvar och håller i detta. Jag har bara rekat om banan var ledig och lyft upp tråden igen. Får man inte ihop minst 10personer så bokas nog inte banan är vad jag tror. Så enkelt är det. Ju längre man väntar desto större risk är det att någon annan bokar före. Jag vet att MrLind redan lagt in en intresseanmälan på bl.a. den dagen och även Lördag och Söndag men det är den som bokar först som får köra.
OBS!! Med Lite tur kanske vi får köra hela helgen med MrLind om han bokar rubbet. Så ligger det till just nu.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Då gör vi en lista och tittar om intresse finns att hyra mittsverigebanan den 6/5.

1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
KennethN skrev:
Du skall inte fråga mig. Jag har inget ansvar och håller i detta. Jag har bara rekat om banan var ledig och lyft upp tråden igen. Får man inte ihop minst 10personer så bokas nog inte banan är vad jag tror. Så enkelt är det. Ju längre man väntar desto större risk är det att någon annan bokar före. Jag vet att MrLind redan lagt in en intresseanmälan på bl.a. den dagen och även Lördag och Söndag men det är den som bokar först som får köra.
OBS!! Med Lite tur kanske vi får köra hela helgen med MrLind om han bokar rubbet. Så ligger det till just nu.
OK så här är det. Jag har skickat PM till några som verkar seriösa när det gäller banåkning. Sedan har Kenneth varit snäll och kollat om banan var ledig.
Det vi/jag hade tänkt är att om vi blir 10 max 20 pers hyr vi banan och har fri åkning en hel dag till självkostnadspris. Sedan har det kommit upp en lista för de som är intresserde här, det är bra. Men som Kenneth säger Mrlind kanske hyr banan den fredagen, då säger jag varför chansa och se blir vi 10 pers så hyr vi skiten. Sedan var det ju de här med ansvar. Jag har aldrig hyrt banan förut så jag vet inte vad det innebär. Kenneth har ju gjort det förut och skulle han göra det igen hjälper jag till med det som krävs. Pingis (som med största sannolikhet också kommer, skall kolla med frun ikväll) har lovat att hjälpa till med det praktiska ute på banan. Skulle det krisa så nog kan jag eller kanske någon frivillig ställa upp och vara ansvarig. Visst hade det känts skönt om det vore någon som bor närmare banan än jag som tog ansvaret, tänk om det regnar den dagen då är det inte så kul för oss som bor i Umeå att åka dit för att se på vatten. Men så är det ju med bankörning man kan aldrig gardera sig mot regn och nej jag har fortfarande inga regndäck... Är det "bara" pengar det sitter i alltså vem som skall ligga ute med dessa så löser det sig, det kan jag ställa upp med. Nej jag heter inte von anka i efternamn utan är relativit nybliven småbarnsförälder med ett våldsamt sug efter banåkning. Så jag tycker så här, försök ragga fram 10 personer som ni vet är vettiga (inga posörer som skall visa hur duktiga de är på ett hjul) så hyr vi banan imorgon.
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
5. Pingis (kollar med frun ikväll men trodde det skulle gå bra)
Sedan har jag och Pingis ringt runt lite och frågat också men inget är bestämt.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag har åkt hoj sen -96 så det har blivit en del banåkning, har varit i Finland 2 gånger (Kemora) och karlskoga men mest på mittsverigebanan och där ligger jag och kör på 1,04-1,05 tider med min gamla blysläde (gör så gott jag kan) men ......... så fort jag får chansen så blir det ett hjul i luften fast mest på allmänväg då där dom bästa raksträkorna finns och det blir en del posering nere på stan med.

Så jag anmäler mig inte.....

/Oseriös banåkar posör på 1 hjul :D -------Piiiik ja...

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tomasol skrev:
Jag har åkt hoj sen -96 så det har blivit en del banåkning, har varit i Finland 2 gånger (Kemora) och karlskoga men mest på mittsverigebanan och där ligger jag och kör på 1,04-1,05 tider med min gamla blysläde (gör så gott jag kan) men ......... så fort jag får chansen så blir det ett hjul i luften fast mest på allmänväg då där dom bästa raksträkorna finns och det blir en del posering nere på stan med.

Så jag anmäler mig inte.....

/Oseriös banåkar posör på 1 hjul :D -------Piiiik ja...
OK, den piken kan jag ta. Inte blir man oseriös banåkare bara för att man gillar att köra på bakhjulet. Dock känns det lite onödigt om man som vi (OM vi blir minst 10 pers) går ihop och hyr banan för att få gasa av sig ökar på de redan låga oddsen för en marksyning med bakhjulsåkningar här och där.
Själv åker jag tydligen 1,10 tider enligt en videofilm från i somras så jag behöver nog all banträning jag kan få för att komma ned i tid.

/Seriös långsam banåkare med båda hjulen i backen. :squid

Ove.F

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
cbr 600-92 R6-05
Jag hänger gärna på!! Tror säkert att sonen (Tommy) är lika sugen han också..

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7-16 Tärnsjömafian
17
18
19
Gänget från Tärnsjö har indikerat att de är säkert 10Pers som kommer upp och kör om det blir fler än en dag. Typ Fredag och Lördag.
Det kanske vi också skulle kunna fundera på. Gänget från Umeå med omnejd uppskattar säkert förslaget från Tärnsjömaffian

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7-16 Tärnsjömafian
17-18 Ove.F + Tommy
18. Ponny
19.
20.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7-16 Tärnsjömafian
17-18 Ove.F + Tommy
18. Ponny
19.Sedin (750-R) Ej 100% men ... jobbar på barnvakt! ( :banana )
20.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7-16 Tärnsjömafian
17-18 Ove.F + Tommy
18. Ponny
19. Sedin (750-R) Ej 100% men ... jobbar på barnvakt! ( )
20. Fredrik L

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
En blå gixxer K6
Vi från Tärnsjö ska nog ordna ihop så många som det går, kenneth ska ju ge oss en kurs i banåkning nere på Brno banan så vi törs komma upp och flänga runt eran sköna bana... :tummenupp

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Banan

RJ skrev:
1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7-16 Tärnsjömafian
17-18 Ove.F + Tommy
18. Ponny
20. Fredrik L
21. 988R
22.Gixxan

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Snyggade till listan lite

1. Kenneth
2. Abloy
3. Lars_Jo
4. RJ
6. Kent J
7. Tärnsjömafia
8. Tärnsjömafia
9. Tärnsjömafia
10. Tärnsjömafia
11. Tärnsjömafia
12. Tärnsjömafia
13. Tärnsjömafia
14. Tärnsjömafia
15. Tärnsjömafia
16. Tärnsjömafia
17. Ove.F
18. Tommy
18. Ponny
20. Fredrik L
21. 988R
22. Gixxan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...