Dizzy skrev:dom ville inte ha nå reggpapper när jag körde upp iallfall, bara kk...
hmm okej, kanske är olika från stad till stad, En kompis körde nyss upp och där ville dom se reg papper. Men man kan ju alltid hoppas på att dom inte vill se det
Dizzy skrev:dom ville inte ha nå reggpapper när jag körde upp iallfall, bara kk...
nja, när jag tänker efter lite så tror jag att det var så att om man kör upp med trafikskolans cykel så tar skolan hand om allt sånt (som jag gjorde) men kör man upp med egen cykel så ska reggpapperna upp i näven på uppkörnings gubben eller har jag fel?cRoC skrev:Registreringsbeviset ska visas upp vid uppkörning, sen finns det väl slögubbar som skiter i det också..
Dizzy skrev:nja, när jag tänker efter lite så tror jag att det var så att om man kör upp med trafikskolans cykel så tar skolan hand om allt sånt (som jag gjorde) men kör man upp med egen cykel så ska reggpapperna upp i näven på uppkörnings gubben eller har jag fel?
Leffe00 skrev:Finns de verkligen dom som åker omkring på sina endurohojar (kanske mcreggade) på vägarna. Jag har läst otaliga trådar där i princip alla säger att det är meningslöst och... (orkar inte rada upp alla argument). Själv har jag en enduro, elr e-reggad cross egentligen, och tror inte jag skulle använda den som en vanlig mc på vägarna pga väldigt täta serviceintervaller, däcken slits på nolltid, ingen blnkers, hastmät. så polisen lär ju stoppa en. Men jag har kanske missat nån fördel
"ett 7jäva acc"?! hmm,, om det är accelerationen du är ute efter så skulle de nog vara både billigare och smartare att ha en tex aprilia rs som är tävlings kittad, går både bra mycket snabbare än en off-road cykel och har ett 7jävla så mkt mer acc en en off-road cykel som har "ett 7jävla acc"Gregor skrev:Hmm ja. Du har missat 2 fördelar, 1. Det är häftigt, 2. Det är ett 7jävla acc.
Det är klart att hojarna slits, men det gör väl alla?. Ang blinkers och sånt så är det ju klart att snuten kan stoppa dig, men har man blinkers och hastighetsm. så ska det väl inte vara någe problem =)
Dizzy skrev:"ett 7jäva acc"?! hmm,, om det är accelerationen du är ute efter så skulle de nog vara både billigare och smartare att ha en tex aprilia rs som är tävlings kittad, går både bra mycket snabbare än en off-road cykel och har ett 7jävla så mkt mer acc en en off-road cykel som har "ett 7jävla acc"
ehh?! tror du på fullaste allvar att en otrimmad off-road 125`a slår en otrimmad sport 125`a?! tänk efter lite grann snälla! en off-road har (om det är off-road däck eller cross däck) mycke mindre anlägnings yta på däcken imot marken = mindre anläggnings yta, mindre fäste för att få effekten i marken, den har en annan körställning = vill resa sig vid hårda accelerationer! mm!Gregor skrev:Jojo men då måste man lägga ut massa pengar på tävlings kitet. vad jag har förståt så har inte en "otrimmad" road racing 125:a någon chans mot en "otrimmad" enduro 125, vad gäller acc. Toppfarten är ju ett helt annat kapitel
Rätta mig om jag har fel
Dizzy skrev:ehh?! tror du på fullaste allvar att en otrimmad off-road 125`a slår en otrimmad sport 125`a?! tänk efter lite grann snälla! en off-road har (om det är off-road däck eller cross däck) mycke mindre anlägnings yta på däcken imot marken = mindre anläggnings yta, mindre fäste för att få effekten i marken, den har en annan körställning = vill resa sig vid hårda accelerationer! mm!
Har du förstått vad jag menar?!
okey, tänk såhär, ta en tex ktm 650 (om det nu finns, kan inte ktm modellerna) och plasera den bredvid en tex Yamaha R6 på tex strippen, kan du gissa vem som är först över mållinjen?! och då spelar det inte äns roll om ktm`en är trimmad så den är på väg att spricka och R6`an är helt orginal!
jag frågar en gång till. Har du förstått vad jag menar?!
framåt skrev:Tjena
Jag undrar om det går bra att köra en ktm 125 exc so lättmc. Alltså behöver man byta kolv efter 50mil osv slits andra delar fort osv
tacksam för svar
Gregor skrev:Fattar du vad jag menar?! Jag snackar 125, inte nån R6 eller 650. Och en 125cc (!!!) enduro piskar lätt en 125cc (!!!) roadhoj i acceleration (!!!)
Läs innan du svarar
Gregor skrev:Fattar du vad jag menar?! Jag snackar 125, inte nån R6 eller 650. Och en 125cc (!!!) enduro piskar lätt en 125cc (!!!) roadhoj i acceleration (!!!)
Läs innan du svarar
marcus_136 skrev:Att jämföra en ktm 600 med en r6 är inte riktigt samma sak.
Dizzy skrev:ehh?! tror du på fullaste allvar att en otrimmad off-road 125`a slår en otrimmad sport 125`a?! tänk efter lite grann snälla! en off-road har (om det är off-road däck eller cross däck) mycke mindre anlägnings yta på däcken imot marken = mindre anläggnings yta, mindre fäste för att få effekten i marken, den har en annan körställning = vill resa sig vid hårda accelerationer! mm!
Har du förstått vad jag menar?!
okey, tänk såhär, ta en tex ktm 650 (om det nu finns, kan inte ktm modellerna) och plasera den bredvid en tex Yamaha R6 på tex strippen, kan du gissa vem som är först över mållinjen?! och då spelar det inte äns roll om ktm`en är trimmad så den är på väg att spricka och R6`an är helt orginal!
jag frågar en gång till. Har du förstått vad jag menar?!
marcus_136 skrev:Beror på hur du menar , typ en ktm exc vs en aprilia rs och ktmen är rätt drevad o sånt så kan det bli lika upp till typ 100 eller något sånt.
Att jämföra en ktm 600 med en r6 är inte riktigt samma sak.
Gregor skrev:Ja det var drevningen jag syftade på. En orginal drevad enduro med ca 47 kugg bak och ca 14. Jag vet inte hur en road hoj är drevad men jag antar att den inte har en drevning som liknar cross/enduro. eller?
Gregor skrev:Fattar du vad jag menar?! Jag snackar 125, inte nån R6 eller 650. Och en 125cc (!!!) enduro piskar lätt en 125cc (!!!) roadhoj i acceleration (!!!)
Läs innan du svarar
TheAprilia skrev:De är ju tyvärr så att en offroad är snabb upp till 50, sen accelererar den inte så fort längre, en offroadare har ingen chans mot en sporthoj 0-100 km/h... dessutom måste du växla typ 5-6 gånger upp till hundra med en offroad, o den räcker med 1-2 men en sporthoj, sporthojen vinner mycke tid där med. Brorsans gas gas hade inte en chans mot hans kompis cagiva mito. Han hände med dom första metrarna, sen fick brorsan känna sej besegrad.
Gregor skrev:Jo upp till hundra som får nog en ENDURO (jag pratar inte offroad typ crm,dt osv) pisk. Men upp till 70 - 80 så hänger inte rs 125 med. Det finns ju en anledning till att min inte gör 150 eller hur? Det är meningen att den ska acca och inte gå fort. Hur fort kan man köra i skogen?
Hur var gas gasen på full effekt? och hur fin var den motorn? strypt till 0,1 Kw eller?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |