Göra slut och flytta isär...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
??

Hon verkar ju uppenbarligen vilja ha saker bara för att ha dom... vem orkar hålla på så? Då prioriterar jag hellre att slippa skiten och fokusera på min livskvalite istället :)

Naturligtvis, det är bara att vräka bort allt, men vi killar skiter i regel i vad som hänt i, runt och på materiella ting.

Hon som får grejorna kommer endå att slänga och byta ut rubbet på ett år eller så.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Naturligtvis, det är bara att vräka bort allt, men vi killar skiter i regel i vad som hänt i, runt och på materiella ting.

Hon som får grejorna kommer endå att slänga och byta ut rubbet på ett år eller så.
Jo, men är det inte skönt att få välja sina grejer man ska ha hemma själv? Och inte ha nått för att ett ex en gång har tyckt att det passar där hemma?

Nej, då vill jag hellre ha något jag själv valt för att jag gillar det. Sen såklart så finns det vissa saker som man kanske gillar ändå och vill behålla, men för min del så brukar de vara ganska få saker.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo, men är det inte skönt att få välja sina grejer man ska ha hemma själv? Och inte ha nått för att ett ex en gång har tyckt att det passar där hemma?

Nej, då vill jag hellre ha något jag själv valt för att jag gillar det. Sen såklart så finns det vissa saker som man kanske gillar ändå och vill behålla, men för min del så brukar de vara ganska få saker.

Jag har kvar en mugg jag fick av mitt ex för sisådär 20 år sedan med texten "Jag älskar dig så häääär mycket " och en massa hjärtan på.

Jag använder den än i dag, en mugg är en mugg, texten på ser jag som ett gammalt kontoutdrag, det var sant då men saker ändras...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jo, men är det inte skönt att få välja sina grejer man ska ha hemma själv? Och inte ha nått för att ett ex en gång har tyckt att det passar där hemma?

Nej, då vill jag hellre ha något jag själv valt för att jag gillar det. Sen såklart så finns det vissa saker som man kanske gillar ändå och vill behålla, men för min del så brukar de vara ganska få saker.
Det där är då så typiskt tjejer, varför kan ni aldrig acceptera
något som en annan kvinna valt?
Hemma diskuteras just nu väggarna i garaget:mad:
De har sett lika ut i 20år, varför ändra?
Härskaren i garaget är jag och det blir inge ändring där:gnissla
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jo, men är det inte skönt att få välja sina grejer man ska ha hemma själv? Och inte ha nått för att ett ex en gång har tyckt att det passar där hemma?

Nej, då vill jag hellre ha något jag själv valt för att jag gillar det. Sen såklart så finns det vissa saker som man kanske gillar ändå och vill behålla, men för min del så brukar de vara ganska få saker.

:D

Polaren vägrar köpa nya möbler hemma, eftersom han aldrig kommer att flytta ifrån huset vet han att om det flyttar in ett fruntimmer kommer han endå få köpa allt nytt.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Det där är då så typiskt tjejer, varför kan ni aldrig acceptera
något som en annan kvinna valt?
Hemma diskuteras just nu väggarna i garaget:mad:
De har sett lika ut i 20år, varför ändra?
Härskaren i garaget är jag och det blir inge ändring där:gnissla
Jag hade aldrig låtit min kille bestämma hur det ska se ut i MITT garage heller... så han kan ha sin fristad nån annan stans!

I övrigt skiter jag i om det är nån annan som valt det, så länge det är fint, passar in och jag också gillar det så kan det gott få va kvar.
Däremot när jag är/ska leva själv, så vill jag hellre ha saker som jag själv har valt och inte sånt som jag tvingats kompromissa om.

:D

Polaren vägrar köpa nya möbler hemma, eftersom han aldrig kommer att flytta ifrån huset vet han att om det flyttar in ett fruntimmer kommer han endå få köpa allt nytt.
Din polare är en slug jävel. Men det är lika bra det. Tjejer finner ett nöje i att göra fint hemma, även om de aldrig kommer erkänna det :)

Sen kommer dom hävda att det är synd om dom för dom har lagt ner sin själ i huset osv. när det är dags att flytta.... :död
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
I övrigt skiter jag i om det är nån annan som valt det, så länge det är fint, passar in och jag också gillar det så kan det gott få va kvar.
Däremot när jag är/ska leva själv, så vill jag hellre ha saker som jag själv har valt och inte sånt som jag tvingats kompromissa om.


Din polare är en slug jävel. Men det är lika bra det. Tjejer finner ett nöje i att göra fint hemma, även om de aldrig kommer erkänna det :)

Sen kommer dom hävda att det är synd om dom för dom har lagt ner sin själ i huset osv. när det är dags att flytta.... :död

Här hemma har det aktivt försökts att radera all form av historia, som t.ex min gamla bil och en båtjävel som överlevt flera förhållanden.

Risken är att dom överlever detta oxå om hon inte backar snart :gnissla

Jag hade aldrig låtit min kille bestämma hur det ska se ut i MITT garage heller... så han kan ha sin fristad nån annan stans!

Kan lova dig att det inte finns många killar som tror på det uttalandet, iallafall inga med lite ålder.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
TS:
Ta det lugnt o var saklig med ex:t då det ska diskuteras hur saker ska delas.
Ge ett förslag på hur det ska delas och upplys henne om att vissa saker är inte uppe för diskution. Dvs du har redan gjort tre listor. 1a listan är ditt ingen diskution (håll denna kort) och 2:listan är det som ev kan diskuteras om och 3:e är saker du skiter i som hon kan få utan att det ens bryr dig.

Kan hon inte lugnt o sansat sätta sig ner o göra delningen...
Var exterm lugn, och nästintill iskall och upplys henne då om att det finns advokater om hon hellre vill ta det den vägen.

Sätt ett sista datum för att sätta sig ner o göra denna delning och då ska inte hennes WTvän vara med, då han inte har med detta att göra.

Och iom att ett sista datum är satt för delning så har hon därefter +1 el +2v på sig att flytta ut. Har hon inte gjort det ... då hamnar hennes saker på gatan och låsen blir bytta.

Ang delning av tidigare utgifter som hyra, mat etc ... mitt råd är: Glömm det.
Dock upplys henne om att ska det gå till adovokat då kommer du att ta med dessa saker.

Dvs Var trevlig och visa att du verkligen vill att det ska gå så smidigt som möjligt men om hon inte vill vara smidig ... tja då kommer du att vara stenhård. Hur mycket problem det blir med delningen är därmed helt upp till henne.

På det sättet blir det precis som Geggamoja säger:
Hon kommer alltid minnas dig som världens bästa kille som hon sumpade, istället för att minnas dig som ett jävla as
 

Kneedrag

Guest
Eftersom du redan gjort klart i tråden att din partner isåfall är just en lowlife/bimbo skulle jag akta mig för liknande kontringar.

Inser man inte att det är ens gemensamma ansvar att ta hand om hemmet är man oerhört respektlös. Du säger att det fungerar bra för er att du låter honom köpa sig loss från sitt ansvar, men ändå får jag uppfattningen av att du är bitter för att killar inte gör sin del i hemmet. Tydligen fungerar det inte så bra.



Well eftersom vi är inne på vårt 8 år tillsammans så säger det en hel del.

Ts och Valmers finns det nog anledningar till att ett förhållande inte fungerar.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Här hemma har det aktivt försökts att radera all form av historia, som t.ex min gamla bil och en båtjävel som överlevt flera förhållanden.

Risken är att dom överlever detta oxå om hon inte backar snart :gnissla



Kan lova dig att det inte finns många killar som tror på det uttalandet, iallafall inga med lite ålder.
Då får det va upp till dom i så fall!
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
WÖRD!!
Men efter ett uppbrott tex så blir dom flesta (med några få undantag) totalt hänsynslösa liggmaskiner som inte har en tanke på att deras före detta faktiskt också har ett hjärta och känslor.

När man gör slut så måste måste måste man fan visa varandra riktig respekt och inte hålla på att försöka såra eller visa att man mår så hiiiimla mycket bättre nu när man är "fri".

Kan inte annat än hålla med om din visdom, -"totalt hänsynslösa liggmaskiner" måste vara den bästa och mest korrekta förklaring jag någonsin hört. Den kommer jag garanterat komma ihåg ( tillsammans med känslan att bli utsatt för de, ärr för livet är ingen underdrift)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Well eftersom vi är inne på vårt 8 år tillsammans så säger det en hel del.

Ts och Valmers finns det nog anledningar till att ett förhållande inte fungerar.
Att det har fungerat i åtta år för er beror ju enligt din egen utsaga på att du gör de hushållssysslor som din oförmögne bimbo inte klarar av. Grattis.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Well eftersom vi är inne på vårt 8 år tillsammans så säger det en hel del.

Ts och Valmers finns det nog anledningar till att ett förhållande inte fungerar.
Vi var ihop i tolv år. Det funkade bra - i tolv år. Lång tid säger ingenting om framtiden, tyvärr.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi var ihop i tolv år. Det funkade bra - i tolv år. Lång tid säger ingenting om framtiden, tyvärr.

Jävlajävel.
Jag har haft samma tjerring i tjugo år.
Räknar med att hon stannar.
Så skräms du.

När skall jag hinna åka till stadshotellet och hämta en ny?
Hur bra nappar det på härsken mask?

Får nog bli eremit istället.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Som en del skrivit, att kunna behålla lugnet och den vuxliga mognaden är jätteviktigt i en separation (särskilt om det finns barn oxå), annars blir det bara massa skitig pajkastning.

Vi var/är gifta i 20 år men i höstas flyttade hon. Vi är nu separerade på prov. Lite mysko känsla nu men skönt att rå sig själv lite... Vi har än så länge lyckats vara kloka vettiga diskuterande vuxna.... vet inte hur det slutar...

Det enda som är stadigt och bestående, är den ständiga förändringen...
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Som en del skrivit, att kunna behålla lugnet och den vuxliga mognaden är jätteviktigt i en separation (särskilt om det finns barn oxå), annars blir det bara massa skitig pajkastning.

Vi var/är gifta i 20 år men i höstas flyttade hon. Vi är nu separerade på prov. Lite mysko känsla nu men skönt att rå sig själv lite... Vi har än så länge lyckats vara kloka vettiga diskuterande vuxna.... vet inte hur det slutar...

Det enda som är stadigt och bestående, är den ständiga förändringen...

Nu låter det väldigt fel men var glad för att nu kunnat hålla det på en vuxen nivå.. Är så himla jobbigt när en person man tror man känner spårar totalt och blir helt "okontaktbar"/"odiskuterbar".
Att inte ens kunna ha en diskussion som vuxna människor trodde man ju inte kunde hända..
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top