Göra slut och flytta isär...

Kneedrag

Guest
Lektion 1A i hur man lägger ord i annans mun. :hihi

Själv betalar jag 60-70% av utgifterna och lägger 20-40h/v i bara renoveringar hemma och har gjort så det året.
Här köps ingen fritid, bara jag slippter tvätta och städa. :tummenupp

Bara det funkar för er och ni båda är nöjda.:tummenupp

Ren BS om du frågar mig. Däremot finns det en hel generation kvinnor som står handfallna inför allt vad hushållsarbete heter.

Ja men självklart finns det tjejer som inte vet hur man tar hand om ett hem. Samma med killar.

Ditt svar får mig att undra vad för lowlifes/bimbos du har erfarenhet av:gnissla
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Efter ett par år när båda har pluggat färdigt eller vad det nu är, och man känner förtroende för varandra så är det mer skitsamma.


Så tiden för när ett par känner förtroende för varandra är ett par år, och det är bestämt av,.... dig?

När en kille från mitt förra jobb skilde sej efter 5 år så letade han efter lite papper och hittade hennes bankböcker med ca 140000kr på.Hon var arbetslös han betalade allt.

Hade hon bankböcker?? Var det 1967 eller? ;)
 
Last edited:

jonas4125

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2011
Ort
tråvad
Hoj
ninja-95
en gammal jobbar kompis gick ut till sin nästan nya 945 när kärringen tyckte att hälften va hennes när hon ville dra,,tigersåg och några blad senare va han klar,,han fråga om hon ville ha fram eller bakdelen,,
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
en gammal jobbar kompis gick ut till sin nästan nya 945 när kärringen tyckte att hälften va hennes när hon ville dra,,tigersåg och några blad senare va han klar,,han fråga om hon ville ha fram eller bakdelen,,

Din kompis jobbar som mytoman......

Att diskutera detta är ju helt omöjligt fattar ni inte att man gör det som är bäst för ens förhållande, ni kan tjaffas i all oändlighet om vilket som är smartast alla kommer endå göra det som fungerar för dom och i deras förhållande.
Jag och min fru har delad ekonomi endast för att jag tycker inte att min fru ska betala min hobby.
Och nej vi delar inte på allt och sitter och räknar småpengar vi delar på räkningar och mat hur simpelt som helst :)
Förutom när vi äter ute då betalar mannen!.
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Så tiden för när ett par känner förtroende för varandra är ett par år, och det är bestämt av,.... dig?

Japp, det är den typen av makt jag sitter på. :D

Nej, jag menar på att man kanske inte ska börja prompt med att betala 70% av tjejens hyra. Man börjar med att splitta allt 50/50, sen kan man gradvis skita i det helt och hållet om man känner att det inte spelar någon roll.


Det jag retar mig på att när ena parten ska få "kräva" att den andra ska betala mera bara för att denna tjänar mer pengar. Vad hände med jämlikheten? Eller gäller det bara på ena hållet nu för tiden?
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Ja men självklart finns det tjejer som inte vet hur man tar hand om ett hem. Samma med killar.

Ditt svar får mig att undra vad för lowlifes/bimbos du har erfarenhet av:gnissla
Eftersom du redan gjort klart i tråden att din partner isåfall är just en lowlife/bimbo skulle jag akta mig för liknande kontringar.

Inser man inte att det är ens gemensamma ansvar att ta hand om hemmet är man oerhört respektlös. Du säger att det fungerar bra för er att du låter honom köpa sig loss från sitt ansvar, men ändå får jag uppfattningen av att du är bitter för att killar inte gör sin del i hemmet. Tydligen fungerar det inte så bra.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
HAHAHAHA!!! Kyss dina pengar good bye! Du vet inte vad advokater kostar!
:brinnerup

Om man har lite flyt så känner man nog någon som är advokat som kan tänka sig att hjälpa till med ett simpelt telefonsamtal.

Alternativt så hänvisar man bara till en polare på kontoret eller liknande. Den här 24åringen verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan, så det gör nog ingen skillnad. :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:brinnerup

Om man har lite flyt så känner man nog någon som är advokat som kan tänka sig att hjälpa till med ett simpelt telefonsamtal.

Alternativt så hänvisar man bara till en polare på kontoret eller liknande. Den här 24åringen verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan, så det gör nog ingen skillnad. :)

Eller erbjuder en juridstudent 100 Nations-öl mot juridisk rådgivning. Funkar ända fram till TR ;).
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fan Valmers, du är ju värsta relationsexperten, det trodde jag inte om dig.

Själv kör jag Teo style, tjejer är sällan värda besväret, först bestämde jag mig efter separationen att jag skulle få ordning på att leva själv, så att jag inte bara fyllde ut ett tomrum vid spisen/sängen med någonting som var gott nog. (har många kompisar som har trillat i den fällan)

Tyvärr var det alldelens för bekvämt att leva så, så det blev lite längre än tänkt, och nu får jag bara dåligt samvete av engångsragg, skare bli nåt nu ska det växa fram sakta och gradvis...


Att leva själv är väldigt bekvämt! Nästan så till den grad att jag inte ens orkar bemöda mig med att försöka träffa någon... :död

Det blir alltid strul och tjafs, och det kanske är gulligt i början, men jag trivs fan själv och det är jävligt najs att komma hem och det är tyst, ingen som tjatar eller drar i mig efter en lång arbetsdag.

Det kommer krävas en hel del för att få mig att ge upp den friheten!


Till TS, Jag hade nog också till en början vart lite schyst, men som hon beter sig så hade jag ruttnat jävligt fort och kastat ut henne illa kvickt!
Jag tycker att du ska överge tanken på att försöka vara vän med henne sen också, alla förtjänar inte det. Du ser ju nu hur hon beter sig?

Ta undan det du vill ha, skicka resten med flytt till den andre killen så får dom lösa vad dom vill sen. Personligen hade jag sparat så lite som möjligt. Mest för att slippa ha "henne" kvar. Att ha saker som påminner om nån suger fett!

Köp nytt och njut av livet ensam :)

Eller erbjuder en juridstudent 100 Nations-öl mot juridisk rådgivning. Funkar ända fram till TR ;).
TR?? :va
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Så tiden för när ett par känner förtroende för varandra är ett par år, och det är bestämt av,.... dig?



Hade hon bankböcker?? Var det 1967 eller? ;)
Nä slutet av 90talet.Jo nu när du säger fanns bankböcker verkligen kvar då ?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top