Göra slut och flytta isär...

Kneedrag

Guest
Du, jag är gift sedan flera år tillbaka och vi har en (1) plånbok. Vi räknar varken kronor eller ören mellan oss.


Därmed inte sagt att man ska gå och flytta ihop med någon och inte dela lika på kostnader. Tillit är någon man visar till varandra med åren. Dessutom förstår jag inte varför den som tjänar mer ska betala mer på fasta kostnader. Verkar idiotiskt på så många plan.

Nej att dela exakt 50/50 i alla lägen är inte att räkna kronor. Nej nej:rolleyes:

Säg till honom att hjälpa till då

Vadå hjälpa till??? , det är hans hem också lika ansvar eller?

Nej jag tjatar inte, varför då. Vill man inte göra sin del i hemmet så får man slanta upp mer, så enkelt är det för mig.
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nej att dela exakt 50/50 i alla lägen är inte att räkna kronor. Nej nej:rolleyes:

Vadå dela 50/50? Jag tycker nya sambos ska dela fasta kostander 50/50.

Efter ett par år när båda har pluggat färdigt eller vad det nu är, och man känner förtroende för varandra så är det mer skitsamma.
 

Kneedrag

Guest
Du, jag är gift sedan flera år tillbaka och vi har en (1) plånbok. Vi räknar varken kronor eller ören mellan oss.


Därmed inte sagt att man ska gå och flytta ihop med någon och inte dela lika på kostnader. Tillit är någon man visar till varandra med åren. Dessutom förstår jag inte varför den som tjänar mer ska betala mer på fasta kostnader. Verkar idiotiskt på så många plan.


F.ö. förstår jag inte hur någon "bara kan ha 500kr kvar" i slutet. Buffrar folk inte upp ett par (eller 12) månadslöner?!

Det var ett exempel om du inte förstod det. Så ta det inte så bokstavligen.

Jo men om du tex städar o han sitter o glor på tv säger du till honom eller bara går du o retar dej ?

Nej jag retar mig inte, han betalar mest just nu. Så jag är nöjd och min sambo med.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Helt klart. Få den här soppan över så fort och smidigt som möjligt så du kan ta en dusch och börja på ny kula igen en erfarenhet rikare i bagaget.

Nejnejnej, du måste få henne att fatta att hon är totalt värdelös innan ni skiljs åt. Ordentligt förstöra hennes självgoda självbild. Hon ska INTE få känna sig som en vinnare efter separationen. Vad har du nånsin sett hos en sån slacker, eftersom du själv skriver att du fått kämpa en del?

Tryck ner henne ordentligt och klappa in käften på den där tönten som försöker få doppa.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
När en kille från mitt förra jobb skilde sej efter 5 år så letade han efter lite papper och hittade hennes bankböcker med ca 140000kr på.Hon var arbetslös han betalade allt.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Först och främst ska du lösa detta så att det blir så smidigt som möjligt för dig. Se till att få det hela avklarat så att ni kan gå skiljda vägar så snabbt som går utan att du känner att det kostat dig för mycket.

Du har ingen anledning att ta hänsyn till vad du bör göra för att ni ska kunna fortsätta vara vänner när hon gör allt hon kan för att uppnå motsatsen. Alla som läser ditt inlägg kan också se att det inte är en människa som förtjänar att bibehålla en vänskap med.

Till framtiden tar du med dig insikten om att du inte har gjort henne någon tjänst genom att ta vid där hennes föräldrar slutade. Förhoppningsvis får hon nu äntligen möjligheten att lära sig ta ansvar för sitt liv och ekonomiska situation på egen hand.

Själv så gör jag mest hemma typ 80%. Varför ska jag göra allt gratis? När jag kunde användt den tiden till extra jobb.

Vill man inte göra sin del i hemmet så får man slanta upp mer, så enkelt är det för mig.

Idén att betala sin partner för hushållsnära tjänster låter ärligt talat sådär bra.
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Nej jag tjatar inte, varför då. Vill man inte göra sin del i hemmet så får man slanta upp mer, så enkelt är det för mig.

Så du menar på fullt allvar att det är ok att den som tjänar mest i ett förhållande kan köpa sig fritid och slippa undan tråkig marktjänst?
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Vill man leva livet får man väl ta lite chanser. Att pengar ska va så djävla viktigt förstår jag inte. Man blir blåst i vilket fall som helst. Jag har haft ett kul förhållande hittills visst har de kostat men det har det varit värt ochär fortfarande.

Som en p-bot djävligt surt när man får den men när den är betald glömmer man det.

När en kille från mitt förra jobb skilde sej efter 5 år så letade han efter lite papper och hittade hennes bankböcker med ca 140000kr på.Hon var arbetslös han betalade allt.

Så han tycker inte giftermålet har varit värt 2300:-/mån under dessa 5 år. Förhoppningsvis älskade han henne och mådde bra i alla fall i 4 av dessa 5 år.
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vill man leva livet får man väl ta lite chanser. Att pengar ska va så djävla viktigt förstår jag inte. Man blir blåst i vilket fall som helst. Jag har haft ett kul förhållande hittills visst har de kostat men det har det varit värt ochär fortfarande.

Som en p-bot djävligt surt när man får den men när den är betald glömmer man det.



Så han tycker inte giftermålet har varit värt 2300:-/mån under dessa 5 år. Förhoppningsvis älskade han henne och mådde bra i alla fall i 4 av dessa 5 år.
Han blev iallfall nöjd att han hadde rätt till hälften vid skillsmässan
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Så gjorde jag, hon utvecklades till en huggorm endå och enligt utsago är det mitt fel.

Klart att det är ditt fel, kvinnor gör aldrig fel, har du inte lärt dig det? Det är därför dom aldrig ber om ursäkt heller...:död
 

Kneedrag

Guest
Så du menar på fullt allvar att det är ok att den som tjänar mest i ett förhållande kan köpa sig fritid och slippa undan tråkig marktjänst?

Ja vaför inte!? Vad som funkar för oss behöver inte funka för dig.
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Du menar att tjejen ska göra allt i hemmet och betala hälften av alla fasta utgifter?

Lektion 1A i hur man lägger ord i annans mun. :hihi

Själv betalar jag 60-70% av utgifterna och lägger 20-40h/v i bara renoveringar hemma och har gjort så det året.
Här köps ingen fritid, bara jag slippter tvätta och städa. :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top