Göra slut och flytta isär...

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Tjejer saknar helt empati och är fanimej totalt hjärtlösa. Rensa ut henne ur ditt liv och ta sedan hand om dig själv.

WÖRD!!

Men till deras försvar så måste jag säga att så länge man bara är vän med dom och INGET annat så kan dom vara världens gulligaste skapelse.

Men efter ett uppbrott tex så blir dom flesta (med några få undantag) totalt hänsynslösa liggmaskiner som inte har en tanke på att deras före detta faktiskt också har ett hjärta och känslor.

När man gör slut så måste måste måste man fan visa varandra riktig respekt och inte hålla på att försöka såra eller visa att man mår så hiiiimla mycket bättre nu när man är "fri".

Jo jag är fortfarande jävligt skadad av mitt senaste förhållande om nån undrar...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tragikomiskt men... har inte alla blivit uppfostrade som små hur snälla, rara och söta tjejer är!? Men det är ju sån jävla bullshit man blivit hjärntvättat med. Ska man vara ärliga så är det fan tjejer som är/kan bli helt hänsynslösa och elaka - tjej mot tjej sker det "konstant", tjej som kille, ibland/när det tar slut.

Men mestadels så gillar man dom små liven :)

TS: Va den bättre människan här, håll dig lugn och sansad, "låt" henne klanta sig, bete sig illa och skämma ut sig. Du kommer lätt gå ur det här som den bättre människan. (Har du påpekat för henne att du gärna HADE VELAT vara kompis med henne efteråt med att hennes beteende och tankesätt sätter stopp för de tankarna? Och har du föresten påpekat det där med ungefär vilka summor du lagt ut på hyra m.m.? summera ihop skiten, lät säkerligen slå hennes onödiga inköp på möbler och skit)

Och viktigast av allt: det kanske suger nu, men ALLT är feedback, se till att någon dag analysera allt detta och bli en bättre människa av det. (Vad har hon gjort för fel? Vad har du gjort för fel? Vad kan du förbättra med dig själv? (en vanlig grej för oss killar är ju att i efterhand inse vilken jävla toffel man varit, tyvärr verkar vi alla vara tvungna att lära oss det den hårda vägen minst en gång haha))

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
byt ut låsen.

Sen kan jag tycka att om det skiljer mycket i inkomst så en tanke när man delar på hyran. Den som tjänar mer tar lite större del i hyran. I gengäld så tar den som betalar mindre till hushållets kassa ett större ansvar för hemmet. Tvätt, mat , städning, tvätta bilen m,m

Hur kul är det när ena partnen har 3000 kr kvar att leva på och den andre 10 000 kr.

Det är väl så det är:)

Männen drar hem grynen och kvinnorna sköter hemmet.

unbi

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Hoj
cb600 -08 SVERT!
Ligger man ute med massa pengar jämte sin kärlekskompis så bortser man lite från att det är hyfsat osannolikt att man hänger ihop resten av livet. Att betala hela hyran medan den andre pluggar t.ex. kan ju på tre år bli typ 200 papp. panik att bli otrogad då. sjukt ovärt.

Skit i att linda in allt i massa tjafs/tofflande. De prylar och möbler ni delat på kan du rita på papper och klippa ut, sen lägga på köksbordet så kan ni sitta ner och dela upp sakerna i varsin korg. turas om att välja en sak. Fortsätter hon tjafsa och/eller inte betalar hyran illa kvickt byter du lås.

Jag tror inte på att låta henne få massa skit för att få det överstökat, det kommer störa dig senare i livet.

• Gilla
Reaktioner: Zee

Merovingian

Guest
Det är fantastiskt hur vissa resonerar.
Hade en polare en gång som behövde ta sommarkurser utöver den vanliga gymnasieterminen, såklart för att han hade "softat" och "chillat" till den grad att han inte klarat de kurserna under ordinarie tid.
Människan var på fullt allvar sur och krenGt och tyckte på fullaste allvar att skolan skulle ersätta honom för den förlorade inkomst som blev då han inte kunde sommarjobba eftersom han inte hade klarat kurserna och då var "tvungen" att ta sommarkurser istället.

Vi sade åt honom att vara tacksam över att det över huvud taget fanns en stackars sate kunde tänka sig ta sig an att skola honom under semestertider.
Har inte sett karln på flera år, men hör rykten ibland om razzior och fotbojor och hela paketet.
Fy fan.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Står du på lägenheten?.
Hade jag varit i dina skor så hade jag tagit hemnyckeln och kastat ut henne.
Sen hade jag passa på att kasta ut alla hennes saker när det snöa som värst.
Gör som någon annan sa såga tv i två bitar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tragikomiskt men... har inte alla blivit uppfostrade som små hur snälla, rara och söta tjejer är!? Men det är ju sån jävla bullshit man blivit hjärntvättat med. Ska man vara ärliga så är det fan tjejer som är/kan bli helt hänsynslösa och elaka - tjej mot tjej sker det "konstant", tjej som kille, ibland/när det tar slut.

Det hjälper att ha vuxit upp med systrar för att förstå hur de där varelserna kan va. :gnissla

TS: som många skriver, få ut henne kvickt och byt lås.
Eller som någon nämnde, kontakta en advokat.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Helt klart. Få den här soppan över så fort och smidigt som möjligt så du kan ta en dusch och börja på ny kula igen en erfarenhet rikare i bagaget.

Själv har jag i princip slutat med tjejer pga liknande scenarion. Tjejer saknar helt empati och är fanimej totalt hjärtlösa. Rensa ut henne ur ditt liv och ta sedan hand om dig själv.
Har du inga cheyor alls? :(

byt ut låsen.

Sen kan jag tycka att om det skiljer mycket i inkomst så en tanke när man delar på hyran. Den som tjänar mer tar lite större del i hyran. I gengäld så tar den som betalar mindre till hushållets kassa ett större ansvar för hemmet. Tvätt, mat , städning, tvätta bilen m,m

Hur kul är det när ena partnen har 3000 kr kvar att leva på och den andre 10 000 kr.
Men när det delas är det givetvis 50/50 som gäller. :kvinna

jag säger; hon har blivit bortskämd av dig, det hade jag blitt. jag märker hur jag är när jag är själv nu och jämför med innan när jag va sambo. jag blir extremt lat när jag blir sambo, tyvärr..men det vet jag om.........om han säger "ja" för ofta så hamnar jag där...
Då föreslår jag att du växer upp och undviker att "bli lat" nästa gång någon stackare ska försöka leva tillsammans med dig.

Av alla avtändande/relationsdödande saker är lathet tamejfan det värsta som finns.

Det tråkigaste är att 3,5 år av mestadels goda minnen går åt helvete nu får att det blir så här dom sista veckorna.
En hona som beter sig som du beskriver är omöjlig att leva med på sikt, hur bra hon än verkar första tiden.

Vad glad att du slapp henne. Ut med fanskapet. I DAG!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du inga cheyor alls? :(

Men när det delas är det givetvis 50/50 som gäller. :kvinna

Då föreslår jag att du växer upp och undviker att "bli lat" nästa gång någon stackare ska försöka leva tillsammans med dig.

Av alla avtändande/relationsdödande saker är lathet tamejfan det värsta som finns.

En hona som beter sig som du beskriver är omöjlig att leva med på sikt, hur bra hon än verkar första tiden.

Vad glad att du slapp henne. Ut med fanskapet. I DAG!

Fan Valmers, du är ju värsta relationsexperten, det trodde jag inte om dig.

Själv kör jag Teo style, tjejer är sällan värda besväret, först bestämde jag mig efter separationen att jag skulle få ordning på att leva själv, så att jag inte bara fyllde ut ett tomrum vid spisen/sängen med någonting som var gott nog. (har många kompisar som har trillat i den fällan)

Tyvärr var det alldelens för bekvämt att leva så, så det blev lite längre än tänkt, och nu får jag bara dåligt samvete av engångsragg, skare bli nåt nu ska det växa fram sakta och gradvis...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Själv kör jag Teo style, tjejer är sällan värda besväret, först bestämde jag mig efter separationen att jag skulle få ordning på att leva själv, så att jag inte bara fyllde ut ett tomrum vid spisen/sängen med någonting som var gott nog. (har många kompisar som har trillat i den fällan)

Tyvärr var det alldelens för bekvämt att leva så, så det blev lite längre än tänkt, och nu får jag bara dåligt samvete av engångsragg, skare bli nåt nu ska det växa fram sakta och gradvis...

Så gjorde jag, hon utvecklades till en huggorm endå och enligt utsago är det mitt fel.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Se till att vara en bra kille in i det sista och låt bli att svina i onödan som hon gör. Dvs skapa inte svartsjuka, intrigera och sån skit. Hon kommer alltid minnas dig som världens bästa kille som hon sumpade, istället för att minnas dig som ett jävla as som satte hennes polare typ.

Men för den skull ska hon ju inte bo kvar hos dig. Ut med brudfanskapet snarast!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Jag har givetvis åkt dit ett antal gånger och lärt mig den hårda vägen som alla andra.

En lat fan ändrar sig ALDRIG; ser man lathetstendenser är det bara att lägga ned, oavsett andra fördelar.

En svagsint fan kommer du alltid att få agera psykolog åt.

Att vara toffelsnäll betalar sig aldrig.

/M. Åttedjävulentaallafruntimmer

Så gjorde jag, hon utvecklades till en huggorm endå och enligt utsago är det mitt fel.
Det känns inte bra, det bara är så! :kvinna

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Kan inte förstå att alla tycker man ska dela på utgifterna. Det gäller att man har samma mål här i livet och vad man ska satsa på. Får den ena ut 30' och den andra 15' funkar det ju inte att dela på kostnaderna. Tycker att dessa förhållanden brukar falla i stöpet. Kul att anpassa semestern till den som tjänar minst. Sen har väl jag varit gift för länge samt har ungar.

Så som många säger skit i pengarna men sparka ut henne hon kan bo hos sin WT-polare. Skit i sängen också för nästa brud kommer inte vilja sova i er gamla säng.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så som många säger skit i pengarna men sparka ut henne hon kan bo hos sin WT-polare. Skit i sängen också för nästa brud kommer inte vilja sova i er gamla säng.

Det där med "begagnade grejor" är ju också rätt lustigt, en kompis till mig fick kasta allt när han skaffade nytt...

Det var rena jävla loppmarknaden hema hos honom, det skulle bytas ut porslin, kaffebryggare, elvispar, kökshanddukar, rubb och stubb....

Okej att man kanske inte säger åt sin nya "du kan väl använda exet underkläder sedan du har tvättat dom", men någon jävla måtta får det vara.

Porslinet, jag menar det diskas ju, vi killar har inga enorma mentala åtekopplingar till exet via tallriken vi åt blodpudding på....

Kaffebryggaren hade "hon" (exet) valt färgen på, dom köpte en likadan med annan färg, podsen behöll dom dock...

Sen höll det i max ett år efter det också, då den nya var så sjukligt svartsjuk.

Näe, tjejer är konstiga, dom tjejer man kan umgås med är ju som killar, och då känns det ju lite gey att ligga med dom...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det där med "begagnade grejor" är ju också rätt lustigt, en kompis till mig fick kasta allt när han skaffade nytt...

Det var rena jävla loppmarknaden hema hos honom, det skulle bytas ut porslin, kaffebryggare, elvispar, kökshanddukar, rubb och stubb....

Okej att man kanske inte säger åt sin nya "du kan väl använda exet underkläder sedan du har tvättat dom", men någon jävla måtta får det vara.

Porslinet, jag menar det diskas ju, vi killar har inga enorma mentala åtekopplingar till exet via tallriken vi åt blodpudding på....

Kaffebryggaren hade "hon" (exet) valt färgen på, dom köpte en likadan med annan färg, podsen behöll dom dock...

Sen höll det i max ett år efter det också, då den nya var så sjukligt svartsjuk.

Näe, tjejer är konstiga, dom tjejer man kan umgås med är ju som killar, och då känns det ju lite gey att ligga med dom...

När svärfar skaffa nytt och hon flytta in till honom sa jag att det skulla ta max 2 år innan dom säljer huset.

Det tog 1,5.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
byt ut låsen.

Det där är bullshit. Rent skitsnack. Man delar lika. har du inte tillräckligt med pengar? Ditt problem!

Förstår inte hur man kan tänka som du gör....

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Den här tråden har lärt oss att aldrig hooka upp med en fattiglapp till tjej.

Eller en arbetsskygg rackare :rolleyes:

Så mao så skall tjejen ifråga vara tät som ett troll, en streber i arbetslivet och en helt fantastikst empatisk / sympatisk människa?

Tror man har lättare att få till en date med en Yeti, men skam den som ger sig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln