Skrutten skrev:Det har vädermässigt varit en fantastisk vecka.. som gjord för att köra hoj. Och vad gör man? Jo, ser till att kärleken hamnar på verkstad och jag själv på kryckor :kocko En lowsider i en vänsterkurva och dumma jag hade lämnat skinnbrallorna hemma... Resultatet skrivs till en spricka vid sidan av vänster knä samt två smaskiga ihopsydda sår mitt på detsamma.
Hojen klarade sig relativt bra, det gick att köra hem den, men behöver en liten uppfräschning. Vänster kåpa är skrapad och spräckt. Sen är det lite detaljer så som backspegel och växelpinne som gått av och givetvis en massa skrapad lack på diverse ställen.
Men som det sägs: - Är huvudet dumt får kroppen (och plånboken) lida!
Hade jag haft skinnbyxor istället för jeans så hade iaf jag varit hel. Nu blir det några dagar till med kryckor, men jag hoppas komma "upp på hästen" igen i slutet av nästa vecka. (Tillräckligt envis är man ju..)
Vad kan man säga mer än att jag har lärt mig min läxa vad gäller användning av skyddskläder nu i alla fall. Aldrig mer köra utan att ha på hela stället.
//Klotfia
Tur att du klarade dig såpass bra ändå! Jag tummar sällan på skyddskläderna för jag VET att om jag någonsin skulle krasha så blir det den dagen jag inte har dom på mig.. Lika bra att åla sig i dom medans man kan..