Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Skrutten skrev:
Det har vädermässigt varit en fantastisk vecka.. som gjord för att köra hoj. Och vad gör man? Jo, ser till att kärleken hamnar på verkstad och jag själv på kryckor :kocko En lowsider i en vänsterkurva och dumma jag hade lämnat skinnbrallorna hemma... Resultatet skrivs till en spricka vid sidan av vänster knä samt två smaskiga ihopsydda sår mitt på detsamma.

Hojen klarade sig relativt bra, det gick att köra hem den, men behöver en liten uppfräschning. Vänster kåpa är skrapad och spräckt. Sen är det lite detaljer så som backspegel och växelpinne som gått av och givetvis en massa skrapad lack på diverse ställen.

Men som det sägs: - Är huvudet dumt får kroppen (och plånboken) lida! :huvet

Hade jag haft skinnbyxor istället för jeans så hade iaf jag varit hel. Nu blir det några dagar till med kryckor, men jag hoppas komma "upp på hästen" igen i slutet av nästa vecka. (Tillräckligt envis är man ju..)

Vad kan man säga mer än att jag har lärt mig min läxa vad gäller användning av skyddskläder nu i alla fall. Aldrig mer köra utan att ha på hela stället.

//Klotfia


Tur att du klarade dig såpass bra ändå! Jag tummar sällan på skyddskläderna för jag VET att om jag någonsin skulle krasha så blir det den dagen jag inte har dom på mig.. Lika bra att åla sig i dom medans man kan..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
FAAN VAD DET VAR SKÖNT!

Back in black slog huvet på spiken, jag behövde rastas!

Tack för turen damer och herrar, det var en bra avslutning på en annars jobbig vecka.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Skorpan skrev:
voi perkele,här har man vart ute o åkt på dan o så ser man detta först nu :huvet
skicka ditt mobnr på PM så kan jag skicka sms eller nåt när man är ute,du verkar ju köra en hel del på dagarna :tummenupp
Du har pm! :)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mookie skrev:
FAAN VAD DET VAR SKÖNT!

Back in black slog huvet på spiken, jag behövde rastas!

Tack för turen damer och herrar, det var en bra avslutning på en annars jobbig vecka.
Ja det var väldigt trevligt!
Tack för turen gott folk!
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jaha, tack för att ni väntade :) mötte er vid korsvägen och trodde att det var andra :( Stog och väntade till 18.30 vid GP... :(
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
sharpedge skrev:
Jaha, tack för att ni väntade :) mötte er vid korsvägen och trodde att det var andra :( Stog och väntade till 18.30 vid GP... :(
Sorry! Jag såg dig inte ens..
 

Coola Ola

Guest
essey skrev:
Tur att du klarade dig såpass bra ändå! Jag tummar sällan på skyddskläderna för jag VET att om jag någonsin skulle krasha så blir det de n dagen jag inte har dom på mig.. Lika bra att åla sig i dom medans man kan..

Japp, det är ju tyvärr så. Den gång jag klotade utan att ha byxorna till stället på utan endast jeans så fick jag fyra stygn på knät som tack. De andra gångerna har jag bara fått lite skrapmärken på stället. Dessutom tror man ju att man ska ta det försiktigare när man kör utan ställ och visst man kanske inte ger sig ut o buskör på en 25-milatur men man (jag) gör massa dumt ändå även utan ställ etc. Jag glömmer liksom bort att jag inte är skyddad efter ett tag.

Men, öh, det har väl tjatats nog om detta på andra håll på forumet så jag stoppar där....
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Coola Ola skrev:
Japp, det är ju tyvärr så. Den gång jag klotade utan att ha byxorna till stället på utan endast jeans så fick jag fyra stygn på knät som tack. De andra gångerna har jag bara fått lite skrapmärken på stället. Dessutom tror man ju att man ska ta det försiktigare när man kör utan ställ och visst man kanske inte ger sig ut o buskör på en 25-milatur men man (jag) gör massa dumt ändå även utan ställ etc. Jag glömmer liksom bort att jag inte är skyddad efter ett tag.

Men, öh, det har väl tjatats nog om detta på andra håll på forumet så jag stoppar där....

Hörru, har du stängt av mobilen? Jag har sökt dig eftersom du sökte mig.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
sharpedge skrev:
Ingen som kör idag vid 12?


Jag ska köra idag. Kommer ner till GP 12:00 så får vi se vilka som kommer, alltid är det någon.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Åhh, jobbar till 1800.. Fan!
Hoppas ni får en trevlig tur!
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Mookie skrev:
Jag ska köra idag. Kommer ner till GP 12:00 så får vi se vilka som kommer, alltid är det någon.
jag kommer det är ju torrt och slapp jobba kan bli lite sen bara
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Mike the bike är en avfälling!:7peta

Vi mötte honom och tanten nere vid landvettersjön idag och dom åkte FRANSFÖRSETT KROMSÄNKE! En VZ800!

Vad säger man om det egentligen? :hihi
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Mookie skrev:
Mike the bike är en avfälling!:7peta

Vi mötte honom och tanten nere vid landvettersjön idag och dom åkte FRANSFÖRSETT KROMSÄNKE! En VZ800!

Vad säger man om det egentligen? :hihi
Han såg rätt bekväm ut på den iaf :D

Tanten hans frågade om han körde som vi när vi dundrade förbi dom .... inte då :rolleyes:

P.S. Se upp för griniga bönder som gillar att bli påkörda och poliskontroller som uppstår av att folk tydligen klagar på hojåkare som kör om dom i fasliga hastigheter :rolleyes: D.S.
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Jag kom så långt efter att bönderna hade hunnit gå ut på sina åkrar igen och vad gäller "fasliga hastigheter" så måste jag medge att dom kom i alla fall inte jag upp i. Men det var i alla fall kul att slippa åka helt ensam.
 

Coola Ola

Guest
Mookie skrev:
Hörru, har du stängt av mobilen? Jag har sökt dig eftersom du sökte mig.

Jag var lite sugen på att åka hoj med er i går kväll men såg i efterhand att ni redan var ute och körde när jag ringde. Blev ändå att jag satt kvar på skolan till efter åtta med 3D Studio Max.... Sitta o vänta på renderingar är fan inget skoj. Måste dit imorrn också. Kanske kan bli lite hojåka på kvällen imorrn iofs, om du är sugen?
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Coola Ola skrev:
Jag var lite sugen på att åka hoj med er i går kväll men såg i efterhand att ni redan var ute och körde när jag ringde. Blev ändå att jag satt kvar på skolan till efter åtta med 3D Studio Max.... Sitta o vänta på renderingar är fan inget skoj. Måste dit imorrn också. Kanske kan bli lite hojåka på kvällen imorrn iofs, om du är sugen?


Jag e alltid sugen! Hör av dig.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top