Nästintill alltid när man åker genom stan kommer pappor upp i sina familjekombis och gasar livet ur bilarna vid rödljusen. Jag har länge undrat vem dom vill imponera på? Hoppas det inte är mig...
Här är det tvärt om, jag stör mig som fan på alla som segar sig iväg från rödljusen så man inte hinner förbi innan det har blivit rött igen (gäller bil, med hoj kan man ju passera lite snyggt vid sidan av).
Första säsongen på hoj för mig: Det jag blivit mest förvånad över är att alla (ok många iallafall) flyttar sig åt sidan när man kommer upp bakom, även om jag inte kör särskilt fort, samma hastighet som med bil, men kör man bil makar de inte på sig. Gäller främst "stora" vägen ute vid mig (55an), annars har jag mest kört vägar utan väggren så jag vet inte om detta gäller specifikt för "min väg", eller om jag ser ut som värsta outlaw när jag dyker upp i backspegeln så de inte vågar göra annat
.
Alla jävlar som inte blinkar kan också vara irriterande!
Eller när någon skall till höger och börjar sakta ner från 90 till 30 men ligger kvar mitt i vägbanan, istället för att lägga sig till höger när man ska svänga höger så att bilarna bakom kommer förbi!
Kan vara lite drygt när folk tutar för att man kör om och ställer sig först
vid rödljus också. Sen när man kör iväg (grönt ljus) och kollar bak efter
några hundra meter så står de fortfarande kvar vid rödljuset
.
Mest irritationsmoment när man själv sitter i bil bakom, sitter man på en
hoj får de äta bajs