Galning i bil

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Ja men hallå :confused:
Så gör bilisterna varje dag ju, Dom tror dom äger vägen.
Så upp med benet och sparka av sidospegeln istället :tummenupp

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
en insparkad bildörr glömmer dom inte heller så lätt:D

Fullfräs

Ride on
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
2008, Bayern Motor Werken, Boxer 12 deciliter Gelände/Straße
När en BMW R1200GS tonar upp sig i backspegeln i 160 km/h kan jag lova att bilisterna skiter knäck:yoparty . De brukar bromsa för att kunna smita in i höger fil och om det inte finns någon lucka så blinkar de frenetiskt för att visa att de vill ge plats. Min teori är att de tror att det är farbror blå som tonar upp sig. Smidigt är det iaf och det är inte ofta jag behöver klippa dem på insidan. :)

I allmänhet när det gäller bilister så ska man räkna med att de är idioter och att de när som helst gör något helt irrationellt.

Att du orkade följa efter honom och att du kunde hålla dig så lugn, själv brukar jag ta reg-nr då jag blir alldeles för arg för att de ska sluta väl om jag får tag på fanskapet då och där.:mad:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Du får köra om på vänstersida om en bil i samma fil. Tex om det är 2 filigt, och du åker i mitten, får du köra mellan om du ligger på högersida om mittlinjen. Om ligger längst till vänster är det bara att köra. Så har jag fått det förklarat av en polis.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jäkla tur att man inte behöver köra vare sig mc eller bil i köig stadstrafik.
Kökörning är helt jävla värdelöst med bil, men kökörning kryssandes på en mc verkar ju vara totalt livsfarligt..
De få gånger jag hamnat i köer med mc så har jag hållit min plats eftersom jag är feg och inte tycker det är värt risken att bli trängd eller påkörd.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Vafan tror dem att man köpt knarr för? Är man så jävla känslig som bilförare att man inte kan släppa fram en mc mellan filerna så borde man inte sätta sig i bilen, det lär ju inte gå fortare för dem för att dem inte släpper fram en mc.. Tyvärr händer den en sån insident nästan varenda dag in till stan (sthlm) speciellt på morgonen när alla är stressade. Många gånger man kände för att dra till bilen i sidan med foten men nu bryr man sig inte längre..det är tyvärr för vanligt. Det är en risk man få ta helt enkelt.
Stannade brevid en polisbil i köerna en gång och frågade honom om det var ok att smita emellan köerna. Han svarade; Hur hade du tänkt att jag skulle köra ikapp och stoppa dig? Är det köer som kryper så skiter polisen i det, men kör du slalom mellan bilarna så lär du få räkna med att ha dem efter dig..
Kör mellan bilarna och i bussfilerna varenda dag mitt framför näsan på poliser oxså, har aldrig hänt att dem stoppat mig.
Det som däremot irriterar mig är när man kryper fram till rödljuset så ska varenda bil helt plötsligt rejsa fast dem fiskört dem senaste kilometrarna.. Drar man iväg så kommer dem ifatt efter ett tag för att ligga nån meter bakom, det är bara frågan när dem inte hinner bromsa, då lär man se ut som en frimärke resten av livet. Det blir jag FÖRBANNAD på..

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
här i Finland kallar dom det för onödigt filbyte så dom ger böter för minsta lilla! det är t.ex. olagligt att vara artig och ge plats åt en som ska komma ut på motorvägen.. men som min körskole lärare sa till mig då jag fick hoj kortet "kom ihåg, alla bilister är idioter" och med det i huvudet är man ju beredd på det mesta som att de byter fil på en esplanad och man blir prejad i kantstenen..

Ozzi

Guest
Rubriken lyder "galning i bil" är det ingen som tänkt på att denna diskusion kanske också ligger på ett bilforum med rubriken "galning på MC".:tummenupp

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
"galning på MC"
Det tror jag knappast, hur skulle det se ut? På plåtlådornas forum är ju avundsjukan på oss uppenbar...

Nåväl, kanske finns det nån som har en annan åsikt om vårat sätt att köra också.. Hur som helst så kör i alla fall jag perfekt :)

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Det är väl bara att ta regnumret, göra ett sent hembesök natten efter för ett extreme car-overhaule, rinkebystyle....

avskedsorden skrivna med saltsyra på taket:
Bilar är långsamma, motorcyklar snabba
eller
Prejar du folk in i mjölkdisken med din kundvagn oxå?

Vet inte vad man ska göra egentligen med sådana bilister...

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Det är väl bara att ta regnumret, göra ett sent hembesök natten efter för ett extreme car-overhaule, rinkebystyle....

avskedsorden skrivna med saltsyra på taket:
Bilar är långsamma, motorcyklar snabba
eller
Prejar du folk in i mjölkdisken med din kundvagn oxå?

Vet inte vad man ska göra egentligen med sådana bilister...

Hembesök är ett enkelt sätt att kombinera nytta, nöje och bättra på konditionen. Även den mest puckade bilisten borde ha svårt att misstolka budskapet.
audi+pick+axe.bmp

Ozzi

Guest
Sen är ju grejen den att de allra flesta som åker hoj även åker bil lite då o då, så då är ju rollerna ofta ombytta.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sen jag började åka HD isf andra märken så händer aldrig det där faktiskt. Likt ett utryckningsfordon bildas det en gata när jag börjar glida mellan krypkörande bilar. Jag är ju en rätt from kille, typ ogaddad akademiker. Dessutom på en harley tjejster. Jag kör dessutom bara mellan köerna försiktigt, när det finns plats och när bilarna kryper fram. Högkompat HD-ljud tycks få bilfolk att förutsätta att det är ngn labil Clark Olofsson-typ på ingång :näsblod

Last edited:

Seb.F

Dvala tills sommarn
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
r1 99
Körde in i en rondell i vänsterfilen med tillräckligt marginal så en bil fick plats.
Idiot gubbe kör in mellan mig och rondellen och trycker ut mig ut i högerfilen där en buss kör. Samtidigt kollar han på mig och flinar... De va i sommras med ett ny taget körkort. Efter den incidenten körde jag inte på några dar och funderade på att lägga av med motorcyckel. Idioter finns det gott om! Nu antar jag att varje bilförare inte ser mig och även om dom gör det så är dom idioter. Synd

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Blir så trött på sådana ilskna bilförare som använder sin bil som "vapen att hota med" när de är irriterade på något eller någon i trafiken. De försätter inte bara deras offer för ilska för en stor fara, utan blir också en risk för sig själva.
Även om han blev irriterad över det faktum att du körde mellan filerna så ger det inte honom alibi för att börja bete sig som ett omoget kräk och försöka preja in dej åt sidan. :mad:
Helt ofattbart att folk anser sig ha rätt till att bete sig vårdslöst bara för att de ska hävda sitt revir och minnsan visa sin ståndpunkt till varje pris, oavsett riskerna.

Hade gett finget år gubbfan, för det är inte ens vettigt att diskutera med en som försöker leka sheriff med egna uppdiktade regler.

Att dessutom jämställa det med ICA-kön är totalt irrelevant då man färdas i trafiken på olika sätt, i olika hastighet och till OLIKA platser.
I ICA-kön har väl alla samma "mål"?!
Om man nu ska göra en sådan jämföresle så skulle det vara mer relevant att jämföra det med att alla måste handla i samma takt på ICA,
och fan ta den kvicka jäveln som snabbt går in och tar sitt enda paket mjölk och gud förbjude går DiReCkt till kassan! :ajjabajja

Nä, preja ner den jäveln för han ska minnasan inte få komma före mej i kön trots att jag går och fortfarande plockar varor och har kundvagen full.
Såå oRätTvIsSt juh, bäst att ingripa med våld! :machinegu
ReTt ska va ReTt, så de så! Ingen, ja ingen ska minsann få komma fram snabbare än mej, för då jäflar smäller det!!!!!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
:D Getingen, jag är faktiskt lite nyfiken? Varför lyfte du just denna tråd? 8 år gammal, jag är så fascinerad att jag måste ta av mig byxorna, inte av homosexuella skäl utan att det är så jävla varmt i min lägenhet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024