Smagatusk
Guest
yada yada
Hej och välkommen till Sporthoj!
Och grattis till det mest uppseendeväckande nicket - ever - på SH.
yada yada
Hur fan lyckas man få sladd, och eller volta, med bil, på en rak torr väg?Apropå galning i bil
Skitbil med hög tyngdpunkt och dålig väghållning.
Du får köra om på vänstersida om en bil i samma fil. Tex om det är 2 filigt, och du åker i mitten, får du köra mellan om du ligger på högersida om mittlinjen. Om ligger längst till vänster är det bara att köra. Så har jag fått det förklarat av en polis.
Om man ska vara noggrann så får man aldrig någonsin köra om till höger om någon.
Om hastigheten är under 70 och det är köbildning så räknas det som passering och det får ske både på vänster och höger sida.
Dvs om du ligger på en motorväg eller motortrafikled och det går över 70 så räknas det som omkörning och då måste du ligga till vänster om fordonet du kör om. Det gäller oavsett om ni ligger i olika fil.
Att sen polisen ofta ser mellan fingrarna med sådant under förutsättning att det sker på ett säkert sätt är en annan sak. Delvis för att om dom ska kunna säga att hastigheten var över 70 och det därmed var omkörning så måste dom ha mätt hastigheten då det är faktisk hastighet som räknas.
Det var lite mer outlaw 2009
Om man ska vara noggrann så får man aldrig någonsin köra om till höger om någon.
Om hastigheten är under 70 och det är köbildning så räknas det som passering och det får ske både på vänster och höger sida.
Dvs om du ligger på en motorväg eller motortrafikled och det går över 70 så räknas det som omkörning och då måste du ligga till vänster om fordonet du kör om. Det gäller oavsett om ni ligger i olika fil.
Att sen polisen ofta ser mellan fingrarna med sådant under förutsättning att det sker på ett säkert sätt är en annan sak. Delvis för att om dom ska kunna säga att hastigheten var över 70 och det därmed var omkörning så måste dom ha mätt hastigheten då det är faktisk hastighet som räknas.
Hur fan kan man bo i lägenhet?
Hur fan kan man bo i lägenhet?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Getingen, jag är faktiskt lite nyfiken? Varför lyfte du just denna tråd? 8 år gammal, jag är så fascinerad att jag måste ta av mig byxorna, inte av homosexuella skäl utan att det är så jävla varmt i min lägenhet.
Bra fråga, man skaffar hus för att man behöver plats för mera leksaker, sedan tar huset så mycket tid att man inte har tid till leksakerna.
Njaaaaaa, nu kanske jag har tolkningssvårigheter av din text men på 70 och ner får du dundra om på vilken sida du vill så länge det är tvåfiligt.
"Omkörning ska vanligtvis ske på vänster sida, men ibland är det även tillåtet att köra om på höger sida. Vid dessa tillfällen är omkörning på höger sida tillåtet:
På vägar där hastighetsbegränsningen är 70 km/h eller lägre och det finns minst två markerade körfält i vardera riktningen.
I anslutning till vägkorsning med skilda körfält.
Om det finns körfältsvägvisare med olika färdmål.
Om det är tät kö i alla körfält.
Om fordonet tydligt visar att det ska svänga vänster."
http://www.korkortskolan.se/korkortsteori/fragor/Ar-det-tillatet-att-kora-om-pa-hoger-sida-32
Tack för tipset!JA, folk borde bygga mer hus i ren betong, och asfaltera hela jävla trädgården istället.
Fast när man dundrar förbi på valfri sida under 70 så räknas det egentligen inte som att köra om, utan som att göra en passage. Hårklyverier, men ja, det var nog därför som han sa det där.
Njaaaaaa, nu kanske jag har tolkningssvårigheter av din text men på 70 och ner får du dundra om på vilken sida du vill så länge det är tvåfiligt.
"Omkörning ska vanligtvis ske på vänster sida, men ibland är det även tillåtet att köra om på höger sida. Vid dessa tillfällen är omkörning på höger sida tillåtet:
På vägar där hastighetsbegränsningen är 70 km/h eller lägre och det finns minst två markerade körfält i vardera riktningen.
I anslutning till vägkorsning med skilda körfält.
Om det finns körfältsvägvisare med olika färdmål.
Om det är tät kö i alla körfält.
Om fordonet tydligt visar att det ska svänga vänster."
http://www.korkortskolan.se/korkortsteori/fragor/Ar-det-tillatet-att-kora-om-pa-hoger-sida-32
Men i stort så gäller ju att under 70 får man köra på båda sidor. Där är vi totalt överens. Vad man sedan kallar det är väl egentligen bara semantik.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|