Galning i bil

Smagatusk

Guest
:D Getingen, jag är faktiskt lite nyfiken? Varför lyfte du just denna tråd? 8 år gammal, jag är så fascinerad att jag måste ta av mig byxorna, inte av homosexuella skäl utan att det är så jävla varmt i min lägenhet.

Det är inte varmt i din lägenhet. Det är spriten du har dragit i dig som gör dig varm.

Ingen nykter människa vill delge andra varför - eller ens ATT - man tar av sig brallorna.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Apropå galning i bil :D

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Chain reaction = Kettingreaktion? :näsblod

Fast i den här filmen satt väl galningen på MC'n.

Förmodligen har bilisten bytt fil till samma som motorcykeln, utan att lägga märke till motorcykeln, vilket gör att motorcyklisten reagerar med ilska och försöker sparka. Det var väl lite dumt.

Men reaktionen från bilisten sedan är minst sagt dummare, inte sant?

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Fråga honom om folk i Ica-kön blir pumpade med avgaser medans dom står och väntar som du blir när du står i kö med hojen? Du kan även fråga han om värmen, nu vet jag inte va de va för väder men är de 25-30grader med sol, lägg en termometer på huvet innanför hjälmen. Ingen rolig combo med avgaser + extrem värme. Hälsorisk om du frågar mej. Självklart ska man hålla sej rullande och ta sej från situationen mar man inte sitter i en bil med fin AC 18grader varmt och rotation på luften så man slipper ta in avgaser.

C O L O S S U S

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2017
Hoj
-
Filmen är redigerad och nyhetssidorna har valt att endast visa den redigerade versionen vilket inte visar hela förloppet, att bilföraren har kört över heldragna linjer efter att ha blivit sur för att motorcyklisten "lane splittat", och "kommit före" vilket är lagligt i Kalifornien.

I Kalifornien finns HOV lane (High-occupancy Vehicle Lane) vilket innebär att man måste vara två eller fler personer i bilen beroende på klockslag. En motorcykel får köra där eftersom den räknas som fullsatt då den bara har ett säte. På vägen finns heldragna linjer som bilar inte får köra över medan motorcyklar får "lane splitta" mellan helt lagligt i upp till angiven hastighetsbegränsning, i detta fallet 65 mph.

Det som har hänt här är att motorcyklisten har "lane splittat" helt lagligt och bilföraren har inte riktigt klarat av att motorcyklisten får "tränga sig före" och då kört över linjerna, vilket är olagligt, och närmat sig motorcykeln snabbt från sidan vilket får motorcyklisten att tro att han kommer bli påkörd. Bilisten kör dock inte på honom utan kör upp bredvid honom. Motorcyklisten som först trodde att han skulle bli påkörd blir nu arg och sparkar till dörren på bilen för att "hämnas" vilket får bilföraren att se rött vilket resulterat i att han vrider till ratten i ett försök att köra på motorcyklisten men motorcyklisten klarar sig och resultatet blir att bilföraren kraschar och tar med sig oskyldiga. Motorcyklisten kör vidare vilket han inte skulle då han smiter från en olycka som han varit med och orsakat.

Två idioter helt enkelt, den ena större än den andra.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Motorcyklisten kör vidare vilket han inte skulle då han smiter från en olycka som han varit med och orsakat.

Två idioter helt enkelt, den ena större än den andra.

Fast med den här bilförarens temperament så vette fan om jag skulle vågat stanna i ett land där var och varannan person dessutom äger skjutvapen.

Men det betyder ju inte att det var ok att sparka in dörren. Men förståeligt.

C O L O S S U S

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2017
Hoj
-
Fast med den här bilförarens temperament så vette fan om jag skulle vågat stanna i ett land där var och varannan person dessutom äger skjutvapen.

Men det betyder ju inte att det var ok att sparka in dörren. Men förståeligt.

Båda personerna har ett hett temperament och är uppenbarligen inte lämpliga att äga skjutvapen men i USA är det otroligt lätt att skaffa sig ett. Från det att du går in i butiken till att du går ut med t.ex. AR-15 i handen så tar det mindre än 20 minuter i merparten av alla delstater inkl allt pappersarbete och bakgrundskontroller då allt sker digitalt i dag.

Förståeligt att han sparkade på dörren? Håller inte med dig där då två fel inte gör ett rätt.

Alla borde äga en dashcam eller två. Bara att kontakta polisen och visa upp materialet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En utmärkt illustration över varför man inte skall köra pickup i onödan...

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
En aning konstigt att pickup föraren inte bromsar? Tycker det nästan ser ut som han accelererar? Eller var det bara lite bristande uppmärksamhet? (Begär inte att han ska undvika olyckan men åtminstone bromsa lite...)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Alla borde äga en dashcam eller två. Bara att kontakta polisen och visa upp materialet.

Vilken polis tänkte du på då...?

uJdeV2x.jpg

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det låter inte som att du gjort något olagligt.

Om hastigheten är under 70 och det är köbildning eller om körfälten har olika destination så räknas det som passering och inte som omkörning.
Passering får ske både till höger och till vänster. Och så länge som det sker på ett kontrollerat sätt och man inte tar onödiga risker är det OK. Observera dock att huruvida det är riskabelt eller inte är en bedömningssport. Dvs en polis kan mycket väl bedöma att du inte varit tillräckligt försiktig och då är det plötsligt olagligt. Och händer det något där du blir inblandad så är risken rätt stor att det anses som att du inte varit tillräckligt försiktig.
Olagligt blir det också om man gör väldigt många filbyten tätt efter varandra eller om man går över heldragna linjer eller spärrfält.
Jag tolkar dock inte din beskrivning som att det skett på något sätt som är direkt vårdslöst utan tvärtom som att du försökt göra det med omdöme och lagom mängd försiktighet.
Dvs det huvudsakliga felet är begått av bilföraren. Beroende på exakta omständigheter så rubriceras det som vållande av fara för annan, mordförsök eller liknande.
Så han har gjort något som faktiskt är åtalbart.
dock är det nog föga mening att anmäla för det lär avskrivas i brist på bevis fortare än det hinner komma en ny regnskur.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år