Gamla enstånkor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kul att man fått ge namn åt en ny måttenhet! Av praktiska skäl kan dock en "Tammer" inte både vara ett längdmått och en ekonomisk term, det skulle kunna ge upphov till missförstånd.
Den kan ju kosta 4 Tammer och vara 5 Tammer bort, då blir ju totalen 4x5=20 Tammer och vi vet ju alla att gränsen går vid 1x1 Tammer

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

"kawas prisade brunkare" ???

Behöver ställa ventilerna och pris 23000 kr? Lite optimistiskt även om det är vår?

Han får det där med att "byta shims" att låta så enkelt.

Men, jag tror han fått något om kickfoten:
Att göra: Byta shims (hojen startar kanon när den är varm, lite svårare kall)

Om den stackars hojen står på nollspel så borde det varit tvärt om.

Den där modellen är ovanlig nu. Känsliga på olja.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Det är ju en ris hög som inte är komplett spraylackad svart o därmed högst moppefucko skött. Normalt pris är en Tammer.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Kommer nog kosta 1-2 Tammer att få den i bra skick.
När jag får skatteåterbäringen kommer en "Tammer" att innebära ett högre belopp än tidigare. Då kan jag betala säkert 7-8000kr för en bra, nybesiktigad hoj. Åtminstone om jag får den hemkörd, fulltankad och med ny luft i däcken.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
LV står för landsvägsregad, du tänker på E-regad där du måste ha Licens för att för köra kortaste sträckan till banan och eventuella transportsträckor
Ok, blandade ihop begreppen. Men den såg fan ut som en crosshoj. Varken sadel eller däck såg ut att vara avsedda för långturer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi får nog be Sporthoj att lägga in en graf för växelkursen till Tammer om den ska hålla på att ändras.

Men det är ju en jäkligt konstig inställning att en hoj får vara hur tråkig och ful som helst bara den inte kostar mer än en Tammer.

Det är ju liksom att bli sugen på en räkmacka, men den kostar 50:- och finns på ICA en kilometer bort.
Men grannen kan bajsa på en husmans för en femma.

En husmans med bajs på känns ju inte direkt prisvärd ändå?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ok, blandade ihop begreppen. Men den såg fan ut som en crosshoj. Varken sadel eller däck såg ut att vara avsedda för långturer.
Bara för att förtydliga offroad-världen då:
TTR600 som jag tidigare körde upplevde jag som komfortmässigt likvärdig med XR600an. Och med den var mina normala offroadhelger runt 70-80 mil. Likaså för kompisen som körde just en XR600. Så svaret är "det går utmärkt". Men det krävs lite tillvänjning.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Bara för att förtydliga offroad-världen då:
TTR600 som jag tidigare körde upplevde jag som komfortmässigt likvärdig med XR600an. Och med den var mina normala offroadhelger runt 70-80 mil. Likaså för kompisen som körde just en XR600. Så svaret är "det går utmärkt". Men det krävs lite tillvänjning.
Och en röv utan divalater ?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vi får nog be Sporthoj att lägga in en graf för växelkursen till Tammer om den ska hålla på att ändras.

Men det är ju en jäkligt konstig inställning att en hoj får vara hur tråkig och ful som helst bara den inte kostar mer än en Tammer.
Jo, men det är ju fler som tycker så. Har något rätt pris (=tillräckligt billigt) så säljer det, oavsett vad det är för oattraktiv hoj. Ligger det ute 3 st Virago 535 för 18000kr, och så lägger nån ut sin för 12000 - då är den såld inom ett par timmar. Och det är ju bara det jag påpekat i några dagar nu...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Jag brukar reta mig på hojar som försäljningplåtas i vattenpölen från sin egen tvätt, men detta är änna next level:

Screenshot_20220511-203620_Samsung Internet.jpg

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jo, men det är ju fler som tycker så. Har något rätt pris (=tillräckligt billigt) så säljer det, oavsett vad det är för oattraktiv hoj. Ligger det ute 3 st Virago 535 för 18000kr, och så lägger nån ut sin för 12000 - då är den såld inom ett par timmar. Och det är ju bara det jag påpekat i några dagar nu...
Behöver man sälja på ett par timmar är man desperat och har det alternativet eller att sambon får gå på gatan att välja på ;) Brukar sälja efter att jag handlat och inte för att få loss till att handla men aldrig varit desperat att bli av med på ett par timmar heller för då är lyxfällan nära .
en Tammer är alltså även en som säljs på Max ett par timmar:hojharley

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...