Gamla enstånkor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den Är unik med sin färg eller obefintliga färg.
anBEBxV_460s.jpg

935e9bd398a8bb79dd74d549a0d6ab20.jpg

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Ja, man skulle ha investerat när den var nere och vände, var det vid 37?

Jäklar vad man skulle ha gjort sig deg...
Den var faktiskt nere på 29.99 ??

Bifogat

• Screenshot_20220525_213556.jpg
    Screenshot_20220525_213556.jpg
    232.2 KB · Visningar: 17

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Haha, hur tänker man där?

"Fan, ingen ville köpa, jag var nog för billig, jag lägger på 10 lax till så går den nog iväg direckt"
Ingen aning hur ägaren tänker? ? Han kanske har hittat den här tråden och insett att enstånkor-aktien går stadigt uppåt ?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Och nu är den uppe på förti papp igen!

View attachment 472242

Inte uttryckligen "svensksåld" längre, men fortfarande "uttagen 2002".

Husan kvar på 40' men nu finns det prutmån.

View attachment 472244

Att han orkar hålla på och krångla så.
Uppenbart att säljaren läser tråden och försöker uppdatera därefter. Samtidigt är det uppenbart att han har någon hjärnskada så vi bör vara schyssta mot honom. Tror inte det är lätt att vara efterbliven.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Skall man trumfa rosthögen får man pensla den med något substrat, låta möglet växa på ett par säsonger - och sedan döpa hela härligheten till "Ol' Biohazard".

Då är man ballast i stan igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skall man trumfa rosthögen får man pensla den med något substrat, låta möglet växa på ett par säsonger - och sedan döpa hela härligheten till "Ol' Biohazard".

Då är man ballast i stan igen.

I USA finns det någol skol-lim (giftfritt/ätbart) som binder fukt och går att tvätta bort med hetvatten.

Ett tag var det populärt att blanda det med krassefrö (eller andra frön) och pensla sin hippie-bubbla/buss och låta det växa.

Mossa kan man mala och blanda med bindmedel och måla på plåtytor, det finns en konstnär som gör hela konstverk så, från början tror folk att det är en slump att mossan börjar växa som en bild av Jesus på korset eller Obamas ansikte, men det blir lite för bra för att inte vara uppenbart när det växer ut färdigt.

Jag har för mig att någon svensk malde mossa och blandade med filmjölk och penslade ut för att få en ny mur att bli mossbeväxt och se gammal ut, men jag hittar det inte nu.

Jag hade en LandRover med skjutfönster som gick lite trögt att öppna, så vi skrapade ur mossan ur listerna, då blev det ett jävla vindbrus istället så det fick växa tillbaka.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En kompis ringde och frågade om han tyckte det var vettigt att köpa en Honda 500 cc offroad stånka från tidigt 80-tal för 1500 kr, kickaxeln var av men den startar om man rullar igång den. Jag sa att jag tyckte han skulle slå till oavsett vad det är för modell, är lite oklart om det är en XL eller XR, monoshock och 21 tums framhjul verkar det vara men det är väl lite skit samma om det är en XL eller XR.

Är ju ett objekt och ser väl inte ut allt för vacker men för dom pengarna är det nog värt att chansa på då i alla fall motorn går. Lär ju kosta en del att få till den men ledsnar han så lär han nog kunna sälja den för samma pengar eller mer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En kompis ringde och frågade om han tyckte det var vettigt att köpa en Honda 500 cc offroad stånka från tidigt 80-tal för 1500 kr

men ledsnar han så lär han nog kunna sälja den för samma pengar eller mer.

Får man ställa sig på kö?
Honda 500cc startar rullar, redan där är jag villig att betala det.

Jag hoppas på att hitta något ladugårdsfynd i sommar när jag träffar släkten som har koll på vem som har vad undanstoppat, jag ska lägga ut lite krokar.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Får man ställa sig på kö?
Honda 500cc startar rullar, redan där är jag villig att betala det.

Jag hoppas på att hitta något ladugårdsfynd i sommar när jag träffar släkten som har koll på vem som har vad undanstoppat, jag ska lägga ut lite krokar.

Kan meddela honom detta? Har inte ännu hört om affären gått i lås. Tror att marknaden begränsas något av att Kiruna plötsligt känns hyfsat nära.

Fick en dålig bild på hojen men efter att googlat på tidiga 80-tals Hondor så tror jag det är en XR, man ser bågen på ramen som går över bakskärmen och denna har jag inte hittat på biler på XL, trumbroms fram har den också.

Bakskärmen är misshandlad, sidokåpor och kåpan runt lyset saknas saknas, lysen saknas och den ser ut allmänt ganska ordentligt risig, säkert efter ett liv som stugmoped.

Fanns det en crossversion av XR500 då jag googlade på dessa hojar kom det upp en XR500 cross utan lysen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan meddela honom detta? Har inte ännu hört om affären gått i lås. Tror att marknaden begränsas något av att Kiruna plötsligt känns hyfsat nära.

Fick en dålig bild på hojen men efter att googlat på tidiga 80-tals Hondor så tror jag det är en XR, man ser bågen på ramen som går över bakskärmen och denna har jag inte hittat på biler på XL, trumbroms fram har den också.

Bakskärmen är misshandlad, sidokåpor och kåpan runt lyset saknas saknas, lysen saknas och den ser ut allmänt ganska ordentligt risig, säkert efter ett liv som stugmoped.

Fanns det en crossversion av XR500 då jag googlade på dessa hojar kom det upp en XR500 cross utan lysen.

Det är nog någon som tagit bort lyset bara.

XR är väl oftast enduroreggade, ibland bara förreggade skulle den mot förmodan vara lv-reggad blir den direkt värd ytterligare ett antal tusingar.

Men bara en fungerande motor är ju värd mer än 1500kr. Jag skulle köpa den direkt.

Har den plast (XR) eller plåttank (XL)?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Det är nog någon som tagit bort lyset bara.

XR är väl oftast enduroreggade, ibland bara förreggade skulle den mot förmodan vara lv-reggad blir den direkt värd ytterligare ett antal tusingar.

Men bara en fungerande motor är ju värd mer än 1500kr. Jag skulle köpa den direkt.

Har den plast (XR) eller plåttank (XL)?
Det var så jag sa åt honom då han ringde, spelar ju ingen roll om vad det är för modell eller hur den är reggade eller om den fallit ur registret så länge den inte är stulen.

Väntar på att höra hur det gått.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...