Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
2KF med lite fix för 13'
Vår vän likskändaren i Landskrona slår till igen.
Han har fått klar sin XS 650, och se så unik den blev...
View attachment 472807
Besiktning verkar inte vara prio 1...
View attachment 472808
Well well. Hans hoj, hans problem.
Vad gör annonsen ens denna tråden? XS 650 är ju det twinnigaste man kan tänka sig...?
...om inte byggherren själv får komma till tals:
View attachment 472809
Hugger du ikväll så kanske du får den för 15' allt som allt.
Rimligare än 50...
View attachment 473233
Hugger du ikväll så kanske du får den för 15' allt som allt.
Rimligare än 50...
Tradera verkar vara till för säljare som inte har koll riktigt, priserna är ofta uppåt väggarna. Sen kan man se folk som uppenbarligen är samlare som säljer ut sina objekt. Typ flera stycken hojar från 70-talet i toppskick ligger ute nu av samma säljare.Gosh, nu börjar jag ju kolla traderas motorcykelutbud också.
Det är alltså där dom hamnar dom riktiga liken.
Två små-Katanor låg ute, båda i bedrövligt skick,
Samt en säljare som hade ute två gamla 125or, båda utan papper???
Hur gör man när man blir av med papperen på hojar?
Tradera verkar vara till för säljare som inte har koll riktigt, priserna är ofta uppåt väggarna. Sen kan man se folk som uppenbarligen är samlare som säljer ut sina objekt. Typ flera stycken hojar från 70-talet i toppskick ligger ute nu av samma säljare.
Ännu värre är Facebook Marketplace, riktigt kufiska objekt och säljare.
Hela det där Facebook som du nämner verkar helskumt.
Folk som plåtar sina drinkar och middagstallrikar - kan sådant verkligen gå hem...?
Jag ger det ett halvår. Max!
En smärre nackdel med den hojen är att det bara går att få i ettans växel. Man behöver ju inte vara orolig för fortkörningsböter i alla fall.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha SR250 Besiktktigad för evigt. https://www.blocket.se/annons/norrbotten/yamaha_sr250_besiktktigad_for_evigt_/100532813
9900 kr
En fördel med facebook är ju att man kan ställa in så att man slipper se alla inlägg med drinkar och mattallrikar i flödet. Jag ser bara inlägg från de grupper som intresserar mig, privatpersoners uppdateringar har jag filtrerat bort.Haha, jag gick in på facebook nyss för att jag fick ett meddelande om ett nytt inlägg i en grupp.
Jag har inte besökt facebook på länge, och det var precis som du sa, drinkar och mattallrikar, bär och "ben i en solstol på stranden" bilder hela flödet.
Marketplace har jag inte besökt på väldigt länge, men det kanske får bli ett besök i MC delen.
Det har ju faktiskt fördelen med att man kan ställa in att man inte vill se annonser som är mer än en eller två Tammer bort.
Något som skulle vara praktiskt på blocket.
Jag kollar mitt län på blocket, men ställer jag in +angränsande län så blir ytan ganska stor för mig som bor i norra halvan av landet....
App app app, neutralen fungerar faktiskt också. Fullt spätt på ettan och sedan tillbaka till neutral och bara coasta hela vägen till korvmojen, like a boss!En smärre nackdel med den hojen är att det bara går att få i ettans växel. Man behöver ju inte vara orolig för fortkörningsböter i alla fall.
App app app, neutralen fungerar faktiskt också. Fullt spätt på ettan och sedan tillbaka till neutral och bara coasta hela vägen till korvmojen, like a boss!
Här kan alla se hur eftertraktade Savage 650 är. Värd 25000kr, och detta obesiktigad.
Den där är osåld, både på tradera och på blocket.Här kan alla se hur eftertraktade Savage 650 är. Värd 25000kr, och detta obesiktigad.
Men det är alltid kul med folk som har noll koll. Eller som tänker "går det så går det".Den där är osåld, både på tradera och på blocket.
Dom jag har sett säljas (eller i alla fall tas bort från blocket) har gått för 10-15000
Man undrar vad som händer med dessa optimistisk prissatta hojar till slut. Ytterligare en vinter i garaget och nya överprisade annonser nästa vår? Eller en prutning med 10-15000kr?Eh...?
Du menar hur verklighetsfrånvända somliga säljare är?
Det ska stå Suzuki Sewage.
Rätt skall vara rätt.
Han hade satt ut den, men satt ett reservationspris på den, som aldrig uppnåddes.Eh...?
Du menar hur verklighetsfrånvända somliga säljare är?
Vad menar säljaren egentligen?
Att han haft en auktion på hojen men vinnaren fullföljde aldrig köpet?
...å nu skall man sälja till samma pris som då?
Eller har dom själva ropat in hojen för dom pengarna, och skall nu sälja vidare utan förlust? Eller vinst.
Vad är tanken?
Modellnamnet är förövrigt felstavat.
Skall stå Suzuki Sewage.
Rätt skall vara rätt.
Fan, den borde egentligen räddas, men jag ids inte.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha SR250 Besiktktigad för evigt. https://www.blocket.se/annons/norrbotten/yamaha_sr250_besiktktigad_for_evigt_/100532813
9900 kr
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |