Gamla enstånkor

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Sant. Och det är självklart att samlarna vill vara hemliga. Med sådana dyrgripar hemma skulle de ständigt drabbas av inbrott eftersom alla vill komma över en SR250.
Det blir obekvämt när en med asperger försöker använda ironi som denne inte förstår.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Svaret kan vara att de inte är så eftertraktade. En fungerande motorcykel med ett marknadsvärde under 10k är per definition inte eftertraktade. I synnerhet inte när de inte säljs direkt.
Det var så jag tänkte. Annars är ju gamla enstånkor lättsålda och till betydligt högre priser. Försök hitta en SR500 i gott skick för 10'. Vad är det med XBR500 som gör att ingen vill ha den?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det var så jag tänkte. Annars är ju gamla enstånkor lättsålda och till betydligt högre priser. Försök hitta en SR500 i gott skick för 10'. Vad är det med XBR500 som gör att ingen vill ha den?

Den är för modern.
Jmfr SRX 600 som är en på pappret mycket bättre hoj än SR 500: stendöd.

XBRen lider av balla hjul, fyrbokstavsförkortningar, dubbla urblås, hög effekt, ful utanpåliggande teknik och ett tydligt kortslagit utseende.

Allt sådant man inte vill ha på en sådan hoj. SR 500 är överkvadratisk den också, men levererar en optisk illusion av att ha längre slag än vilken Matchless som helst.

XBR må vara den bättre hojen, men SR 500 är ikonen.
Den som höll i ritstiftet hette Atsushi Ishiyama.

Vem formgav XBR 500...?

Med allt detta sagt: en GB 500 Clubman är välkommen hem så fort jag byggt en entresol.

gb500.jpg

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Svaret är nog att allt du påstår är "mycket eftertraktat" är skit som ingen vill ha.

Det har varit så hittils i alla fall.
Jag uttryckte mig lite fel där, det var SR500 som anses attraktiv. Inte XBR500. Men å andra sidan så tycks ju den erkänt fula och klumpiga Honda FT500 gå att sälja, om än inte till priser som SR500.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
View attachment 477511Det går att få till riktigt grymt stuk kring storstånkans motor, Savage verkar lämpa sig väl för ombyggnader.
Så många frågor, varför står det SV650 i annonsen, varför står det Husqvarna på tanken....? :va

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Så många frågor, varför står det SV650 i annonsen, varför står det Husqvarna på tanken....? :va

Nuvarande ägare har inte byggt hojen, men den förra villa ha en fin gammal Husqvarna, men hade troligen inte råd...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
De är väl inte Husqvarna tank utan lackad för att de likna en sån...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....
Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.

De är inte en cross de ska föreställa utan mer en Husqvarna WR som är en enduro..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år