Det var så jag tänkte. Annars är ju gamla enstånkor lättsålda och till betydligt högre priser. Försök hitta en SR500 i gott skick för 10'. Vad är det med XBR500 som gör att ingen vill ha den?
Den är för modern.
Jmfr SRX 600 som är en på pappret mycket bättre hoj än SR 500: stendöd.
XBRen lider av balla hjul, fyrbokstavsförkortningar, dubbla urblås, hög effekt, ful utanpåliggande teknik och ett tydligt kortslagit utseende.
Allt sådant man inte vill ha på en sådan hoj. SR 500 är överkvadratisk den också, men levererar en optisk illusion av att ha längre slag än vilken Matchless som helst.
XBR må vara den bättre hojen, men SR 500 är ikonen.
Den som höll i ritstiftet hette Atsushi Ishiyama.
Vem formgav XBR 500...?
Med allt detta sagt: en GB 500 Clubman är välkommen hem så fort jag byggt en entresol.