Gamla enstånkor

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Det har jag också tänkt på. 250cc var en ganska föraktad klass fram till pandemin ungefär, även offroad. Hojar som Honda XL250 kunde man få för 5-6000kr, idag 5 år senare kostar de 20000kr. Om de ö h t går att få tag i, ägarna verkar behålla hellre än att sälja.
Här har du, "pil neråt", vilket troligen ger en lite möjlighet till extra prutmån.
Jag sponsrar med 3 lökar, så har du bensinpengar för att hämta den, och hamnar ändå under din magiska 10kkr-gräns.
Seså - ta kontakt!

Virago_250_1.png

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag befinner mig i Sundsvall så sponsrar Hannuse med 3000 lovar jag att förmedla affären närmase dagarna så han inte missar detta tillfälle. Tycker mig känna igen parkeringen och den är med Norrbottniska mått hyfsat nära där jag befinner mig.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Här har du, "pil neråt", vilket troligen ger en lite möjlighet till extra prutmån.
Jag sponsrar med 3 lökar, så har du bensinpengar för att hämta den, och hamnar ändå under din magiska 10kkr-gräns.
Seså - ta kontakt!

View attachment 501804

Jag, i natt:

Screenshot_20240731-122649~2.png

Jag står dock över:

Har redan ha erbjudit Tammer att köpa hoj åt honom när han gnällde som värst, besiktigat, hemkört och klart.
Ingen respons.

Men främst: det är ingen enstånka.
En sådan därninga V-Twin är ju alldeles för komplicerad.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag, i natt:

View attachment 501808

Jag står dock över:

Har redan ha erbjudit Tammer att köpa hoj åt honom när han gnällde som värst, besiktigat, hemkört och klart.
Ingen respons.

Men främst: det är ingen enstånka.
En sådan därninga V-Twin är ju alldeles för komplicerad.
Exakt. Jag har redan en cb250 -82 som är lite väl high-tec och för hög effekt. Det enda jag är intresserad av är den sällsynta och eftertraktade SR250. För att inte tala om gamla offroad hojar som Honda XL250 och liknande, men de ligger helt i fel prisklass. Men den dagen en SR250 finns inom 5 mil och till rätt pris, då...

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Verkligen, ser ut att va i riktigt bra skick för att ha rullat över 5000mil
Håller med.
Men märkligt att den inte är såld, och att annonsören måste sänka priset med det otroligt kraftfulla hotet om " - sista prissänkning,sen åker den in på logen....slå till!".
Men det kanske är just den meningen som avslöjar att det är någonting fel.....på själva annonsören? :va
Eller har marknaden vänt?

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Håller med.
Men märkligt att den inte är såld, och att annonsören måste sänka priset med det otroligt kraftfulla hotet om " - sista prissänkning,sen åker den in på logen....slå till!".
Men det kanske är just den meningen som avslöjar att det är någonting fel.....på själva annonsören? :va
Eller har marknaden vänt?

Kundkretsen för just detta utförandet är något begränsat:

"Det är cirka åtta procent av männen men bara cirka 0,5–1 procent av kvinnorna som besväras av störningar i färgseendet, sk. färgblindhet".

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville

"Det är cirka åtta procent av männen men bara cirka 0,5–1 procent av kvinnorna som besväras av störningar i färgseendet, sk. färgblindhet".
Om det bara var samma målgrupp som letar enstånka, som gillade senaste Barbie-filmen, hade den där varit såld redan innan annonsen var ute.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Och för ett eller två år sedan....då köpte ju folk "allt".
Så...är det bara färgsättningen, eller har det vänt? :va

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Den här har jag större förståelse, att den har färre potentiella köpare - alltid.
Och tåget kanske börjar att gå för den typen av hoj?

XT.png

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den här har jag större förståelse, att den har färre potentiella köpare - alltid.

View attachment 502128
Ja, för 60-lök så...
Men de är iaf snygga.
Finns en fin i grannbyn för 1/3-del (typ, beroende på kurs), kanske inte riktigt lika fin, men nära nog. Varit på vippen att köpa flera gånger, och putsa och puttra lite, medan den får ligga på blocket för 39....
Men, jag vet inte om jag vill / har tid egentligen.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

View attachment 502128

Prisvärd! Alltid.

Vadå "tåget börjar gå"?
Den går som tåget, jue!

Don't you trashtalka världens roligaste hoj!

Jag tror banne mig killen byggt tillbaka genom att ta första årsmodellens runda baklampa isf den kvadratiska som egentligen hör till årsmodellen. Visst...?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Prisvärd! Alltid.

Vadå "tåget börjar gå"?
Den går som tåget, jue!

Don't you trashtalka världens roligaste hoj!

Jag tror banne mig killen byggt tillbaka genom att ta första årsmodellens runda baklampa isf den kvadratiska som egentligen hör till årsmodellen. Visst...?
Det är inte jag som "trashtalkar" den, tyvärr - det är tiden som kommer att "ta den".
Min barn kommer troligen inte ens att annonsera ut det där missfostret som gubben har under ett skynke i garaget, utan den åker i metallbingen, tillsammans med lite andra klenoder.
Tidsfönster för vad som är attraktivt rör sig hela tiden, det verkar vara så.
Det ser vi på bilar och hojar idag, ingen vill ha en "rödmyra" nu.....men farsan ville.
När jag ser den så pirrar det inte så mycket i kroppen.
XT500 då?
Nja...gränsfall för mig, och då är jag strax över 50.
Så, ni som suktar...passa på nu, om 10år kanske det är för sent, när man sitter i en gungstol och tuggar på läppen, och ungarna slänger "skiten".
Men vissa skapelser blir ju dom där som står sig, för evigt - det kanske är XT500 ?

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det är inte jag som "trashtalkar" den, tyvärr - det är tiden som kommer att "ta den".
Min barn kommer troligen inte ens att annonsera ut det där missfostret som gubben har under ett skynke i garaget, utan den åker i metallbingen, tillsammans med lite andra klenoder.
Tidsfönster för vad som är attraktivt rör sig hela tiden, det verkar vara så.
Det ser vi på bilar och hojar idag, ingen vill ha en "rödmyra" nu.....men farsan ville.
När jag ser den så pirrar det inte så mycket i kroppen.
XT500 då?
Nja...gränsfall för mig, och då är jag strax över 50.
Så, ni som suktar...passa på nu, om 10år kanske det är för sent, när man sitter i en gungstol och tuggar på läppen, och ungarna slänger "skiten".
Men vissa skapelser blir ju dom där som står sig, för evigt - det kanske är XT500 ?

Ja!
Det är en glädjegenerator.
34 hästar som alla slåss om att ge dig inre harmoni och tillfredställelse.

XT 500 - alla hjärnskrynklares nemesis!

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

Jag gillar färgen , hade hellre haft en sån än min blåa, dock så gav jag betydligt mindre för den och den hade bara gått 1900mil

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Äntligen tagit tag i min SR500 och gjort klart för besiktning.
Mikuni TM36, stor K&N pod, öppnare ljuddämpare, K&N filter på vevhusventilation och en klen och fin 520-kedja o nya drev.
Lite allmänt fixande samtidigt.
Efter besiktningen ska den få en LED-lampa fram och även en LED i bakljuset för bättre synlighet.
Visst ja, snabbgashandtag fick den ju också, blev nödvändigt för att få nya vajrar till Mikunin att funka bra.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...