hannuse
När resan är målet
Ja, fan, missade det!Ja, fast bara E-reg, vilket för mig är lika med oregad.
E-reg är ju väldigt begränsat
Den blev precis oanvändbar....lagligt i alla fall, sorry!
Ja, fan, missade det!Ja, fast bara E-reg, vilket för mig är lika med oregad.
E-reg är ju väldigt begränsat
Ja, fan, missade det!
Den blev precis oanvändbar....lagligt i alla fall, sorry!
Jag kan inte heller reglerna, mest för att jag inte kör enduro.Ja, jag kan ju inte reglerna för E-reg, men som jag har förstått det är man (egentligen) väldigt hårt bunden till att enbart köra rakaste spåret till närmaste bana, och det kan jag göra oregat också
E-reggad!Seglar den inte iväg (som auktioner på Tradera har en tendens att göra….)
så kanske det kan vara något?
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Jag köpte exakt en sån för 5-6 år sen för 4.500:- i Norrköping. Snyggade upp den lite och besiktade. Den var lite småmysig att köra. Som en 125 fast med lite mer bottendrag. Smal som en gädda.
Precis!"Har funderingar på att avyttra denna 79a 250DT..."
Det där är ju mer vagt och vimsigt än ens "intressekoll" jue!
Japp, men så funkar det väl alltid?This just in:
Hojar som dagens 60 åringar drömde om då, har blivit betydligt dyrare. Alla är inte mekaniker och fina exemplar blir ännu dyrare. Moppar är dyrt. 125cc är dyrt. Varenda överlevare kostar 20.000-30.000 tusen fast de kostade en back öl för 20 år sen.
Detta är hojarna som öststaterna ännu inte velat ha, de har dammsugit och exporterat hojarna från boom åren -98-> -2010 då många med utflyttade barn plötsligt ville bli läderklädda weekend warriors, frugan fick också en, fast en Virago.
Nästa steg är våra fina flercylindriga pendlarhojar från 80 talet med 3000 mil på mätaren, får man plötsligt 50 papp för sin bruksliga långlimpa så släpper man den till Belgien, Danmark eller Norge. Eller Sverige så klart.
Snart har vi bara ER-6’or kvar![]()
Är väl ändå intressant att det aldrig någonsin i historien exporterats så många mc från Sverige som det gjort de senaste 10 åren? Ur ett mc kollektivt samhällsfenomenJapp, men så funkar det väl alltid?
Vi säljer skiten till den som betalar bäst - cash is king.
Så, var köparen kommer ifrån är väl egentligen ointressant?
Alternativet är ju att behålla saker som man inte vill ha just nu, för att man själv, eller någon annan i ens närhet kanske vill ha dom senare.....kanske...
Väldigt intressant fråga faktiskt.Är väl ändå intressant att det aldrig någonsin i historien exporterats så många mc från Sverige som det gjort de senaste 10 åren? Ur ett mc kollektivt samhällsfenomen
Varför behöll så många sina 80 talspendlare från rekordåren 40 år sen? I sakta förfall med allt nopprigare krom längst in i carporten. Lite var de väl värda ändå, med betoning på lite. De försvann inte ur landet utan hölls halvt gömda från klåfingriga barnbarn, grannar och arbetskamrater.
Jag misstänker att det snarare var värdeminskningen som var den ledande parametern i ekvationen då, drömmen om en sväng pereferirVäldigt intressant fråga faktiskt.
Blev dom kanske bara stående, med en tanke på "att jag kanske kör en sväng nästa sommar"?
Och på grund av att dom inte hade något större värde, så blev dom bara kvar, som ointressanta inventarier längst in i carporten?
Kan värdeökning verkligen ha varit en parameter då?
Men nu, när någon vill betala för dom, då säljer även den snålaste bonden i småland sin noppriga nostalgipryl, och givetvis till den som betalar bäst.
Det har jag också tänkt på. 250cc var en ganska föraktad klass fram till pandemin ungefär, även offroad. Hojar som Honda XL250 kunde man få för 5-6000kr, idag 5 år senare kostar de 20000kr. Om de ö h t går att få tag i, ägarna verkar behålla hellre än att sälja.Jag köpte exakt en sån för 5-6 år sen för 4.500:- i Norrköping. Snyggade upp den lite och besiktade. Den var lite småmysig att köra. Som en 125 fast med lite mer bottendrag. Smal som en gädda.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |