hannuse
När resan är målet
Ja, fan, missade det!Ja, fast bara E-reg, vilket för mig är lika med oregad.
E-reg är ju väldigt begränsat
Den blev precis oanvändbar....lagligt i alla fall, sorry!
Ja, fan, missade det!Ja, fast bara E-reg, vilket för mig är lika med oregad.
E-reg är ju väldigt begränsat
Ja, fan, missade det!
Den blev precis oanvändbar....lagligt i alla fall, sorry!
Jag kan inte heller reglerna, mest för att jag inte kör enduro.Ja, jag kan ju inte reglerna för E-reg, men som jag har förstått det är man (egentligen) väldigt hårt bunden till att enbart köra rakaste spåret till närmaste bana, och det kan jag göra oregat också
E-reggad!Seglar den inte iväg (som auktioner på Tradera har en tendens att göra….)
så kanske det kan vara något?
Honda xr250r (reggad)
Utropspris: 4 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-07-21 20:28:06. Köp & sälj begagnade & oanvända Motorcyklar på Tradera.www.tradera.com
Den här ser ut att vara i bra skick:
Yamaha Dt 250 säljes i Karlskoga | Blocket
32000 kr - Offroad - Karlskoga - Har funderingar på att avyttra denna 79a 250DT iom kör alldeles för sällan, kanske kört 20mil på 10år Ägare sedan 2002 Gåt...www.blocket.se
View attachment 501742
Jag köpte exakt en sån för 5-6 år sen för 4.500:- i Norrköping. Snyggade upp den lite och besiktade. Den var lite småmysig att köra. Som en 125 fast med lite mer bottendrag. Smal som en gädda.Den här ser ut att vara i bra skick:
Yamaha Dt 250 säljes i Karlskoga | Blocket
32000 kr - Offroad - Karlskoga - Har funderingar på att avyttra denna 79a 250DT iom kör alldeles för sällan, kanske kört 20mil på 10år Ägare sedan 2002 Gåt...www.blocket.se
View attachment 501742
Precis!"Har funderingar på att avyttra denna 79a 250DT..."
Det där är ju mer vagt och vimsigt än ens "intressekoll" jue!
Japp, men så funkar det väl alltid?This just in:
Hojar som dagens 60 åringar drömde om då, har blivit betydligt dyrare. Alla är inte mekaniker och fina exemplar blir ännu dyrare. Moppar är dyrt. 125cc är dyrt. Varenda överlevare kostar 20.000-30.000 tusen fast de kostade en back öl för 20 år sen.
Detta är hojarna som öststaterna ännu inte velat ha, de har dammsugit och exporterat hojarna från boom åren -98-> -2010 då många med utflyttade barn plötsligt ville bli läderklädda weekend warriors, frugan fick också en, fast en Virago.
Nästa steg är våra fina flercylindriga pendlarhojar från 80 talet med 3000 mil på mätaren, får man plötsligt 50 papp för sin bruksliga långlimpa så släpper man den till Belgien, Danmark eller Norge. Eller Sverige så klart.
Snart har vi bara ER-6’or kvar
Är väl ändå intressant att det aldrig någonsin i historien exporterats så många mc från Sverige som det gjort de senaste 10 åren? Ur ett mc kollektivt samhällsfenomenJapp, men så funkar det väl alltid?
Vi säljer skiten till den som betalar bäst - cash is king.
Så, var köparen kommer ifrån är väl egentligen ointressant?
Alternativet är ju att behålla saker som man inte vill ha just nu, för att man själv, eller någon annan i ens närhet kanske vill ha dom senare.....kanske...
Väldigt intressant fråga faktiskt.Är väl ändå intressant att det aldrig någonsin i historien exporterats så många mc från Sverige som det gjort de senaste 10 åren? Ur ett mc kollektivt samhällsfenomen
Varför behöll så många sina 80 talspendlare från rekordåren 40 år sen? I sakta förfall med allt nopprigare krom längst in i carporten. Lite var de väl värda ändå, med betoning på lite. De försvann inte ur landet utan hölls halvt gömda från klåfingriga barnbarn, grannar och arbetskamrater.
Jag misstänker att det snarare var värdeminskningen som var den ledande parametern i ekvationen då, drömmen om en sväng pereferirVäldigt intressant fråga faktiskt.
Blev dom kanske bara stående, med en tanke på "att jag kanske kör en sväng nästa sommar"?
Och på grund av att dom inte hade något större värde, så blev dom bara kvar, som ointressanta inventarier längst in i carporten?
Kan värdeökning verkligen ha varit en parameter då?
Men nu, när någon vill betala för dom, då säljer även den snålaste bonden i småland sin noppriga nostalgipryl, och givetvis till den som betalar bäst.
Det har jag också tänkt på. 250cc var en ganska föraktad klass fram till pandemin ungefär, även offroad. Hojar som Honda XL250 kunde man få för 5-6000kr, idag 5 år senare kostar de 20000kr. Om de ö h t går att få tag i, ägarna verkar behålla hellre än att sälja.Jag köpte exakt en sån för 5-6 år sen för 4.500:- i Norrköping. Snyggade upp den lite och besiktade. Den var lite småmysig att köra. Som en 125 fast med lite mer bottendrag. Smal som en gädda.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |