Gamla enstånkor

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Håller me andra före... Köp någe som är nya å inte veteran så kan i vissa fall vara dyrt å få tag i reservdelar...

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En liten tillbakablick bara ; angående trialmotorcykeln i inlägg #612 så ringde jag snubben igår och ville komma och kolla. Han verkade ganska osäker när han kunde, först sa han söndag, sedan lördag, och sedan söndag igen. Så jag sa att "när det funkar för dig, ring mig gärna". Så om jag sticker dit på söndag, är det OK att ge 42k för den hojen, eller bör jag försöka pruta?

Och, ska jag lyssna efter något särskillt i motorn? Jag menar det är ju en äldre hoj, men så länge det inte 'klonkar' för mycket inne i motorn och växellådan så borde den väl vara OK?
(.. ehm, jag tänkte börja med trial lite grann)

Tackar så mycket för info om detta.

!! Eller, vore det kanske bättre att leta upp en GasGas, eller den där Montesa 4ride? Vad skulle ni göra om ni var nyfikna på trial?
Hur blev det, var du och tittade?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ja, jag stack dit och kände på den, helt OK snubbe, och fick även provköra den. Måste erkänna att jag körde i säkert 45 sekunder, i ettan för att jag kunde inte lägga i tvåan. Och sen var jag klar och tackade för mig.

Alltså hojen var så låg, och växelpedalen var liksom vinklad för att stå (så klart), samt så trög att jag inte fick i tvåan alls !? Jag tyckte inte alls om det där. Men nu vet jag. Nu har jag i alla fall hört av mig till klubben, dom kommer höra av sig för en provkörning, då förhoppningsvis på en hoj jag klarar av.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det har funnits andra ute i år för samma peng, men i bättre skick.

Dom gick direCkt.
Denna kommer också att säljas med minimalt prut.

XR600R är nere i botten på sin priskurva sedan 5-7 år tillbaka. Säkra DITT exemplar nu - dom blir inte billigare.

Inte så säkert här uppe. Säsongen börjar vara över och intresset för gamla hojar är inte så jättestort här omkring.

Finns en obesiktad i Pajala också som fått sänka priset.

Och en TT600 för 15 i Luleå.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Inte så säkert här uppe. Säsongen börjar vara över och intresset för gamla hojar är inte så jättestort här omkring.

Finns en obesiktad i Pajala också som fått sänka priset.

Och en TT600 för 15 i Luleå.

Ja, jo...
Ni är ju lite eljest däruppe.

Tjööööp! säger jag.
XR600R är en nöjesmaskin.
Prutas dom ner mer riskerar dom att falla i händerna på någon stolle som bygger "scrambler" av dem.

Ta nu ert ansvar och köp upp dessa pärlor. Tänk på miljöööön!
Inte skall väl jag behöva hänga på storsläpet och bränna kol ända dit upp...?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Precis, och den i annonsen har ju körts 1600 mil på 24 år, så den verkar ju jätterolig att köra.
?ja sen kan det ju vara andra saker som tar tid , har själv 4 ungar med olika hobbies en gård som renoveras och andra fritidsintressen gör att min kära grusleksak rullat 1200 mil sen 07 men ja jag har haft andra hojar också så det finns ofta anledningar till att hojar inte rullar
Snittade 13-1500 mil per år innan ungar och hus men sätta sig i lägenhet är nog enda chansen att komma upp i det igen

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hur pålitliga är de här ktm 690 motorerna, vågar man köpa en som gått 4000 mil?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
SLR 650 går ofta billigare än andra gamla stånkor. Anledningen är enkel. Det är en billig budgetskithoj. Jag vet för jag har en. Tröttaste motorn, små hjul, vägchassi med offroadstyling. Det enda den är bra på är att vara billig och startar i ur och skur.

Jag köpte min för 9500kr. Har den som pendlarhoj på vintern när det är minusgrader. Har även satt på packväskor för att kunna lasta verktyg då jag också använder den som tjänstehoj på firman.
3D833DD2-3C43-4872-8C14-92FB8C8B0628.jpeg

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
SLR 650 går ofta billigare än andra gamla stånkor. Anledningen är enkel. Det är en billig budgetskithoj. Jag vet för jag har en. Tröttaste motorn, små hjul, vägchassi med offroadstyling. Det enda den är bra på är att vara billig och startar i ur och skur.

Jag köpte min för 9500kr. Har den som pendlarhoj på vintern när det är minusgrader. Har även satt på packväskor för att kunna lasta verktyg då jag också använder den som tjänstehoj på firman.
De priserna gäller inte här i Stockholm. Gamla stånkor som denna och liknande som Yamaha SR400 kostar minst 20000kr, om det inte är "objekt" med diverse problem. Offroad som DR650, Dominator, XT600 och liknande är ännu dyrare.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring