totoro
Är fulladdad ibland
Gu så vacker! Skämt å sidoJo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…
Räknar kollektivet här? Suzuki Savage som 1 stånka?
Gu så vacker! Skämt å sidoJo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…
Fanns en föregångare:Jo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…
Japp dom stånka sig framFånig fråga, jag har alltid hört "stånka" om encylindrig motor, kallas de alltså "enstånka"?
Hans Muth låg väl också bakom BMW R65 LS? Och Suzuki Katana.
Något de totalt har glömt bort och numera kastar in en surfplatta i ett jack på instrumentpanelen.Hans ansvar på bilsidan var inredningsdesign, och en av hans babys var BMW 320 1976 (E21)
Jämfört med föregångaren -02 serien var 3-seriens inredning ett quantum leap!
Hur kan något tydligare än denna vy berätta att bilen är designad för, runt, kring just föraren...?
Ja, och massa annat.
Hans Magnum Opus är i mina ögon transformeringen och revitaliseringen av BMW Motorrad genom R90S och R100RS.
Oh yes! När BMW stod vid vägs ände och inte visste vad man skulle göra med de förlustbringade tvåhjulingarna så ritade Hans Muth först R90S, komplett med tvåtonslackeringarna Silver Smoke och Daytona Orange, och strax därpå den fantastiska R100RS.
Allting efter det är bara succe, vinst och arv i nya, förfinade kostymer.
Han är den vändskiva hela lokomotivet kunde vändas på, för att skickas ut på ett nytt spår, nu med ryggen mot stoppbockarna.
BMW blev sport över en natt, och detta trots ett påtagligt effektunderlägen - i en tid när tillverkarna bjöd över varandra med pappershästar i broschyrer.
Han kom från BMWs bilsida och gjorde dessa två hojarna vid sidan av, med glädje och intresse - och för att han tyckte det var synd att MC-tillverkningen var på väg att läggas ner.
Kostnaden för att ändra produktionen till R90S var inte högre än att BMW vågade ta den, och försäljningsboomen gjorde att man sedan vågade ta de mycket högre kostnaderna det innebar att sätta igång projekt R100RS.
Hans ansvar på bilsidan var inredningsdesign, och en av hans babys var BMW 320 1976 (E21)
Jämfört med föregångaren -02 serien var 3-seriens inredning ett quantum leap!
View attachment 464153
Hur kan något tydligare än denna vy berätta att bilen är designad för, runt, kring just föraren...?
Här är han: The Man...
View attachment 464154
...the Muth.
Återbruk, jag vet. Shoot me.
Vänta bara tills Citroën folket vaknar och ser tråden ?Från enstånkor till instrumentering hos sjuttiotalsbilar… underbart!
Det såg ju riktigt välhållen ut, på lite håll i alla fall.Vänta bara tills Citroën folket vaknar och ser tråden ?
Men fram till det så kan jag tipsa om en DR800 som numera är väldigt ovanliga på Blocket
Vänta bara tills Citroën folket vaknar och ser tråden
Men fram till det så kan jag tipsa om en DR800 som numera är väldigt ovanliga på Blocket
Eller en sån här:Är det såna här som aldrig finns på Blocket?
https://www.blocket.se/vi/98466805.htm
View attachment 464168
Är det såna här som aldrig finns på Blocket?
https://www.blocket.se/vi/98466805.htm
View attachment 464168
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA