Tammer
Gudomlig sporthojare
Förmodligen att den inte går att registrera och därmed köra lagligt. Det gör den klart mindre intressant.
Varför har ingen köpt den här? Vaddå sänkt pris också, skumt
Förmodligen att den inte går att registrera och därmed köra lagligt. Det gör den klart mindre intressant.
Varför har ingen köpt den här? Vaddå sänkt pris också, skumt
Ja nej precis? Det lär kunna gå. Och jag ger mig fan på att texten i annonsen är ändrad sen jag läste den första gångenHar den varit inne i registret en gång så är det inga stora problem att få in den på nytt.
Fordonet har tidigare varit registrerat i Sverige - Transportstyrelsen
Här finns information till dig som vill registrera ett fordon som varit registrerat i Sverige tidigare, som ska registreras på nytt.transportstyrelsen.se
Ännu så länge. Jag skulle inte dra på det för länge...
Hmmm, du får väl säga som min pappa brukar uttrycka sig (med lite dryg stämma):Jag har haft fel förr.
Är det stiljte hos honom så kan du till och med pröva att pruta lite.
Det verkar dock krävas att man har registreringsbevis och kompletta köpehandlingar.Har den varit inne i registret en gång så är det inga stora problem att få in den på nytt.
Fordonet har tidigare varit registrerat i Sverige - Transportstyrelsen
Här finns information till dig som vill registrera ett fordon som varit registrerat i Sverige tidigare, som ska registreras på nytt.transportstyrelsen.se
Ännu så länge. Jag skulle inte dra på det för länge...
Det verkar dock krävas att man har registreringsbevis och kompletta köpehandlingar.
Kvitto krävs, och så mycket övrig info som möjligt. Regbevis är inget krav men underlättar givetvis.
Jag har pratat med en person på den enheten i ett sånt här ärende. Petigt som fan med vissa detaljer som borde kvitta enligt mig, typisk byråkrati
Stämmer bra. För ett år sen gav jag 32 för min Tenere -83:a. Men merparten av mina XT köpte jag för fem, tio år sen och då betalade jag tio-arton tusen, en jäkla skillnad! Så det är som du säger sista året det dragit iväg. Och förresten... Det är väl inte förbjudet att ha fler än en Tenere?Hhmm.. den var alltså svårsåld.
Hade det varit för ett år sen så hade han fått 35 ganska kvickt.
Hade jag inte redan haft en Tenere så hade jag nog åkt upp och tagit den nu.
0 bud på den...
Va fan...
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Vem köpte den då? Eller blev den osåld även på traderaVisst är det märkligt?
Människor har betalat guld för bajs under snart två år, men när det dyker upp ett verkligt intressant objekt så är folk redan igång med julbak och stånkar korv, utan att inse livets verkligt viktiga värden.
Nå, min hartasskompasspendel säger att någon snart kommer att förbarma sig...
Jag kanske fick en knuff i rätt riktning av vissa här inne....Vem köpte den då? Eller blev den osåld även på tradera
Tar bara 12,5h enkel väg. Håller du lite tempo hinner du fram och tillbaka på 1 dag ?Jag kanske fick en knuff i rätt riktning av vissa här inne....
Och så tog jag en jätteliten whiskey, vilket fullbordade beslutsprocessen
Någon som ska norrut inom kort med utrymme över, och vill finansiera resan?
Nej.Stämmer bra. För ett år sen gav jag 32 för min Tenere -83:a. Men merparten av mina XT köpte jag för fem, tio år sen och då betalade jag tio-arton tusen, en jäkla skillnad! Så det är som du säger sista året det dragit iväg. Och förresten... Det är väl inte förbjudet att ha fler än en Tenere?
Det här är min högst egna teori:
Det som talar för prisstegringen är att de som köper dem är de som förhoppningsvis förstår att ta hand om en gammal stånka. Man köper dem inte längre för att ha som pendlarhoj eller stugmoppe tills bara likdelar återstår, till det är de numera för dyra. Min förhoppning är att offroadstånkorna gått till att bli värderade entusiasthojar.
Det verkar bli mer och mer vanligt att gamla sura burkar från tidigt 80-tal ligger ute för närmare 20000kr, för något år sen var de värda hälften. Vem köper dessa, kan man undra.Nej.
Visst är några fina objekt av lite speciellare modeller värda att spara, men jag ser nog ingenting positivt i att priserna rusar.
Nog fasen ser jag mer positivt i om det går att få tag i billiga, mekaniskt simpla hojar att bryta i skiten med.
Men det är jag det. En enkel man.
För att sitlla din undran så... Bland annat jagDet verkar bli mer och mer vanligt att gamla sura burkar från tidigt 80-tal ligger ute för närmare 20000kr, för något år sen var de värda hälften. Vem köper dessa, kan man undra.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|