KLR 600 (inte 650), från 1986, är det något att fundera på? Har span på en som börjar bli billig. Till grus / vinter / allmänt prutta runt.
Bara kick, och lite avigt placerad dessutom. Kicken är lång, vilket ger ett besvärligt slag.
Jag kickar gärna fyrtakt, men inte KLR 600. Vidare är den mycket känslig för smörjoljebrist upp till toppen.
Kamaxlarna är direktlagrade i godset, och att hitta begagnade toppar är inte lätt - eftersom det är ett vanligt fel.
Med detta sagt är det en kul modell, mer effekt än sina samtida konkurrenter. Fjädringskomponenterna var bara sådär när hojen var ny, och såhärdags lär det vara dags för byte ändå - men själva fjädringsvägen var lång, så vill man pyssla lite så finns det potential.
Alltså - hojen skall vara billig, så billig att man kan acceptera ett ras och att man kanske inte får igång den igen på år och dag.
Edit:
-86 skriver du. Då har den nog elstart, vill jag minnas. Första modellen 1984 var i vart fall utan.