Xr650r årsmodell -01 hel/helår 696 :- hos trygg hansa för mig som passerade 47 nyss ?58:- i månaden är den gamle grisen värd finns mycken annan skit man köper per månad som inte är lika kul ?Hej,
jag köpte en 1988 Dominator , vad betaler ni för försäkring?
Mvh Henning
Tack för tipset om Trygghansa och deras prissättning.Xr650r årsmodell -01 hel/helår 696 :- hos trygg hansa för mig som passerade 47 nyss ?58:- i månaden är den gamle grisen värd finns mycken annan skit man köper per månad som inte är lika kul ?
Vad är det värt att vara helkund på ett bolag?Xr650r årsmodell -01 hel/helår 696 :- hos trygg hansa för mig som passerade 47 nyss ?58:- i månaden är den gamle grisen värd finns mycken annan skit man köper per månad som inte är lika kul ?
Du slog väl inte till på IF? ?Vad är det värt att vara helkund på ett bolag?
Tack @sundström, där kom nog kvittot på vad jag misstänkt, dvs att jag varit kvar på Trygghansa för länge..
Kollade vad en XR650R -01 skulle kosta hos TH.....
1068kr hel/helår...
Bor i småstad, eget garage, över 55år har alla fordon, hem och en svindyr sjuk & olycksfallsförsäkring hos dem...
Brukade betala ~700kr hel/helår för mina XT600 och nu har de "glidit" upp till 1063kr hel/helår...
Helförsäkring per år för XT600an från 1990:
Bilsport & MC: 496kr
(med smc rabatt och -121kr för jag är kund hos TH(?!)
Svedea: 800kr
TH: 1063Kr
Folksam: 1861kr
If: 2352Kr
Nu barkar stånketråden iväg mot försäkringar men helkund ska man aldrig vara byter varje år numer på allt som är dyrare där jag har det .Vad är det värt att vara helkund på ett bolag?
Tack @sundström, där kom nog kvittot på vad jag misstänkt, dvs att jag varit kvar på Trygghansa för länge..
Kollade vad en XR650R -01 skulle kosta hos TH.....
1068kr hel/helår...
Bor i småstad, eget garage, över 55år har alla fordon, hem och en svindyr sjuk & olycksfallsförsäkring hos dem...
Brukade betala ~700kr hel/helår för mina XT600 och nu har de "glidit" upp till 1063kr hel/helår...
Helförsäkring per år för XT600an från 1990:
Bilsport & MC: 496kr
(med smc rabatt och -121kr för jag är kund hos TH(?!)
Svedea: 800kr
TH: 1063Kr
Folksam: 1861kr
If: 2352Kr
De helförsäkrade inte min TTR. Verkar som alla andra gör det.Kör man Yamaha så blir valet oftast Svedea.
Har nu nästan allt där, bilar, släp, hojar, snöskotrar.
Undantaget är mina sporthojar och mopederna, det är saker som Svedea inte försäkrar, troligtvis strategiskt beslut.
Man slipper dom största riskkunderna.
Jo, precis.De helförsäkrade inte min TTR. Verkar som alla andra gör det.
Men angående försäkringar, kostnaden för försäkring på stånkor kanske inte är så hög, men samtidigt är det ju inte många som har en enstånka som enda hoj. De flesta av oss har ju ett par-tre där en stånka ingår, då måste ju varje tvåhjuling kontrolleras vid förfallodatum. Det blir lite pengar i slutändan.
För egen del betalar jag nu totalt 4000 i runda slängar för helförsäkring inkl lägsta självrisk för en Tracer, en TTR och en CBR. 800:- lägre försäkringskostnad för TTRen är ju pengar det med.
Nu barkar stånketråden iväg mot försäkringar men helkund ska man aldrig vara byter varje år numer på allt som är dyrare där jag har det .
var också helkund hos länsf ett tag men nej alla bolag är beroende av folk som inte byter bolag det är där dom tjänar pengar så nu är allt utspritt och kommer så att bli .
Hade aldrig haft helförs på en grushoj heller förrän nu när hel är billigare än halv hos andra bolag köpt nya hojar och haft halv då gruseksem hör till
Du slog väl inte till på IF? ?
Vill de inte ha enstånkor som "kunder"?
Sålde 690r:en men Hondan fick bli kvar , hade mycket krångel med -10:an jag hade bla kamkedjebrott så jag var trött på den .Får dra tillbaka den på rätt spår igen: Vilken hoj får mest körning hos dig nu, 650R eller 690?
Ajdå, synd med problemen, vettiga hojar annars. Gasgas 700 har jag inte sett tidigare, väldigt lik 690/701, samma ram, samma motor, samma allt. Är det någon skillnad förutom färgen?Sålde 690r:en men Hondan fick bli kvar , hade mycket krångel med -10:an jag hade bla kamkedjebrott så jag var trött på den .
är i hojletandet just nu faktiskt då jag vill ha en med elstart också så det lutar mellan gasgas es700 eller Husqvarna norden efter prisdumpen , Hondan går bara grus/Stig/spår så den är lite för hardcore åt det hållet så grus enbart för den ?
Mer OT, men när det gäller försäkring: är inte Bilsport & MC billigast i alla lägen? Har bara haft dem de senaste 10 åren.
Lägre pris och röd färg ?var väl ett måndagsex jag fått men tröttnade på allt ett tag, kliade i fingrarna i vintras när dom sålde ut 22rna för under 100” är ju ingen märkbar skillnad i övrigt. Encylindriga är inte kul på landsvägs så det talar för en norden men en stånka är ju mer hardcore grushoj alla gångerAjdå, synd med problemen, vettiga hojar annars. Gasgas 700 har jag inte sett tidigare, väldigt lik 690/701, samma ram, samma motor, samma allt. Är det någon skillnad förutom färgen?
var nog säkert 10 år sen jag hade nåt hos dom men har dom varit billigast för dig så är det väl bra ?Mer OT, men när det gäller försäkring: är inte Bilsport & MC billigast i alla lägen? Har bara haft dem de senaste 10 åren.
Under 100k för en ny -22 är rätt bra, med tanke på att 7-10 år gamla 690, med 1000mil ligger ute för ~70k på blocket. Ingen idé att köpa begagnat med dessa priser.Lägre pris och röd färg ?var väl ett måndagsex jag fått men tröttnade på allt ett tag, kliade i fingrarna i vintras när dom sålde ut 22rna för under 100” är ju ingen märkbar skillnad i övrigt. Encylindriga är inte kul på landsvägs så det talar för en norden men en stånka är ju mer hardcore grushoj alla gånger
var nog säkert 10 år sen jag hade nåt hos dom men har dom varit billigast för dig så är det väl bra ?
Det har du nog rätt i.Dom här har haft en stabil värdeökning sedan modellen lades ner.
Kanske inte direkt en ”gammal enstånka”, men den finns inte längre att köpa som ny.
View attachment 487150
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |