Huvudsaken att inte du tappar gnistan! (phun)
Kul att se att problemet isolerats och att du har börjat få en viss ledning om vilka trådar du ska dra i (phun igen)
Kämpa på!
En kamrat hade ett mysko tändningsfel på sin 1100 ef, det visade sig vara en risig lödning i tändningsboxen. När hojen blev varm och han gasat satan släckte den två cyl, men ibland gjorde den likadant fast den var kall Detta ihop med risiga spolar gjorde att han nästan sänkte hojen i närmsta å...
Efter lite innovativ felsökning och ett par nya spolar gick den som suzuki en gång tänkt. Spolproblemet verkar du dock kunna utesluta Tändboxen borde vara snarlik, det kanske lönar sig att kolla.
Hittar jag inget fel nu så kanske det är enklast att köpa en extra hoj och plocka över grejor till den här tills den funkar igen...
Jag var ner en sväng idag och mätte fram vilken anslutning som var +12v på tändspolarna, jag tog sen och drog en ny kabel därifrån direkt till batteriet för att se om det är något skit i kabelhärvan. Inget fel där i alla fall, nu är tredje stiftet i princip helt släckt oavsett om jag rör gasen eller inte.
Nästa steg blir att kolla upp den andra anslutningen på spolarna som går till tändplattan via tändboxen, stay tuned!
Haha, alltså du måste ju ha ungefär världens bästa tålamod, hade jag varit du så tror jag att jag hade sprängt hojen redan för ett år sen.
Men jag hoppas verkligen du hittar nån lösning i vinter så att du får ut och gasa lite nästa sommar.
Haha! du har gett upp till slut! du har sålt härket till bättre behövande. Eller?
hoppas inte....
men en på vägen kanske hjälper.....
Lycka till i fortsättningen
Ja vad händer? Jag har stayat tuned sen 30/9...
T.o.m. jag har ju hunnit saker.
men överslag och sånt kanske inte går mäta fram då det inte ligger belastning på kablarna
När asfalten töat fram framför garageporten till våren ska jag bevisa att hojen går genom att lägga en rökare tills corden tittar fram, finns det inte filmbevis på det här i tråden får ni utse någon att vrida om pungen min med en polygrip.
Nu har jag börjar renovera lite hemma ,så nu målas det igen .Lackade inte du ramen? Inte så att det är dålig jord någonstans? Mellan motor å ram kanske? Eller mellan spole å jord? Som sagt målar igen å de är så förba--at tråkigt så tur man har andras problem å fundera på
Det är ju värsta spänningen nu ju. Har följt tråden nästan från start och väntar med stor förväntan på fortsättningen. Kämpa på!
Tycker det är vansinnigt tråkigt så man hitta ju allt möjligt emellan så det tar tid Men nästa vår skall ju själva kåken målas . Blir nog en sväng till Öllandet så sedan grill party med lite målning innan har ju ganska lättlurade kamraterOT: hur många hektar har du målat vid det här laget?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|