Gammel-GSX750 turbofighter

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Här var det ju inte mycket som händer, bäst jag slänger in en tjyvtitt på nästa års Speedweekend-spark så tråden inte dammar igen totalt.:rolleyes:

[YOUTUBE-ID]fL6NtpeB0iA[/YOUTUBE-ID]

Helt plötsligt inser jag ju att besöken hos svärmor i Östersund skulle kunna bli värda resan dit....:crash:hej
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
F*n ni är ju helt klart galna på ett skönt sätt :Bugar:Bugar.
Är ju nästa så att en annan får tankar på att åka norrut när detta blir av:banana.
Keep ut the good work hoppas att även det inställda i Halmstad blir av oxå.
Bara inte dom 3 närmaste veckorna iom. jag ska ta hojen till Italien o vill ju inte missa nåt här hemma:D.

Trevlig sommar önskar Maveric
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kaffepannan är alltid laddad så det är bara att smita ifrån svärmorsan och komma förbi!:tummenupp

Klart ni ska till Funäsdalen i vinter, jag förutsätter ju att ni sörlänningar ska till Halmstad eller vart det nu blir körningen i sommar. Kan bli kul!:banana

[YOUTUBE-ID]uRBctuBWPYg[/YOUTUBE-ID]
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ni norrlänningar är så jävla coola!:rofl

När får jag komma och hälsa på nu då!?:D Jag tar med mig säckpipan (eller låter bli?:va) om du är snäll:hihi
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe... Hade jag bara vetat att speedweekend skulle bli inställt så skulle jag ju haft klart hojen till förra helgen :hihi

Då skulle vi ha gasat :hihi
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ni norrlänningar är så jävla coola!:rofl

När får jag komma och hälsa på nu då!?:D Jag tar med mig säckpipan (eller låter bli?:va) om du är snäll:hihi

Du är alltid välkommen! Tar du med din säckpipa så kan jag kompa dig med nyckelharpan, min magkänsla säger mig att de instrumenten är som gjorda för varandra...:D

Hehe... Hade jag bara vetat att speedweekend skulle bli inställt så skulle jag ju haft klart hojen till förra helgen :hihi

Då skulle vi ha gasat :hihi

Se till att ha hojen klar till nästa onsdag så kan du ju hänga på mig ner till bladedge, Mantorp here we come!:banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du är alltid välkommen! Tar du med din säckpipa så kan jag kompa dig med nyckelharpan, min magkänsla säger mig att de instrumenten är som gjorda för varandra...:D

Great, då får vi ju se till att styra upp något!:yoparty Säckpipa och nyckelharpa kan ju bli stencoolt, och så kör vi jetsparken som bakgrundkomp!:banana
Tänkt dig själv hur solen går ner över vidderna, allting badar i rött ljud, jetmotorn vrålar och instrumenten tjuter för full hals... Suck, det är nästan romatiskt:hihi
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Du är alltid välkommen! Tar du med din säckpipa så kan jag kompa dig med nyckelharpan, min magkänsla säger mig att de instrumenten är som gjorda för varandra...:D



Se till att ha hojen klar till nästa onsdag så kan du ju hänga på mig ner till bladedge, Mantorp here we come!:banana

FAN !
Det här går ju inte.
Vi måste ju ses igen och supa era jefla dårar.

Hur får vi ihop uppkäftiga storstadsbor, Semidanskar (allt under Nyköping) och er ren betäckare ?:yoparty:D
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Stockholm är ju egentligen rätt lämpligt, men det är ju fan 90mil enkel väg... Jag röstar på Shellmacken i Jävre?:banana
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Stockholm är ju egentligen rätt lämpligt, men det är ju fan 90mil enkel väg... Jag röstar på Shellmacken i Jävre?:banana

Nej nej, närmare den geografiska mittpunkten är såklart lämpligare. Alltså travparkeringen i Östersund. Har vi tur kommer det en 240 och spinner lite för oss också!:yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att vi möter upp i Ystad, det är lagom:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fan i helvetet, jag har glömt att uppdatera den här gamla tråden!

Min gamla hoj lever och frodas ska jag be att få tala om, senast för två veckor sedan blev polaren som har den nu tagen av civilsnuten på den. Numer brutalt ombyggd med crossgaffel, traktorsits och lustgassystem (oinkopplat än).

Olleshoj1.jpg


Olleshoj5.jpg


Jag skänkte bort den till en polare så han skulle ha något att köra med på Speed Weekend, han är traktortokig och har bland annat byggt en Bison 470 med en V12:a från en Centurion stridsvagn så det där med traktorsitsen var ganska självskrivet.

[YOUTUBE-ID]jUeXwk9x-g0[/YOUTUBE-ID]

Veckan innan tävlingen åkte jag dit med en näve tändstift då han hade grava problem med att få igång hojen (e85 och kallgarage gör inte saken enklare heller) och väl där konstaterades att hojen var komplös på ettans och fyrans cylinder...:gnissla

Inte mycket att göra, bara att varva mer så kommer kompet som ett brev på posten blev filosofin. Vi åkte på tävlingen och på lördagen hade Olle nyktrat till och var redo för ett fartrekordsförsök.

[YOUTUBE-ID]xWDRA_BHJys[/YOUTUBE-ID]

Spola fram till 6:00 så får ni se muskedundret, tyvärr var kopplingsfjädrarna för klena (hayabusa original, jag stal trimfjädrarna till min busa förra vintern) så den slirade vid fullt gaspådrag. Trots det (och att han hade komp på 50% av cylindrarna såklart...) så gick den förvånansvärt bra och han fick en klockad fart på 171km/h, inte illa pinkat av en trähäst!:banana

OlleSpeedweekend.jpg
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fan i helvetet, jag har glömt att uppdatera den här gamla tråden!

Min gamla hoj lever och frodas ska jag be att få tala om, senast för två veckor sedan blev polaren som har den nu tagen av civilsnuten på den. Numer brutalt ombyggd med crossgaffel, traktorsits och lustgassystem (oinkopplat än).

Vad var felet på tändningen?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Känns bra att den hojen numer har ett hem och en ägare som bryr sig. Jag har varit lite orolig för det lille livet.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Känns bra att den hojen numer har ett hem och en ägare som bryr sig. Jag har varit lite orolig för det lille livet.

Helt klart ett lyft för den gamle krigaren att komma till ett varmt och kärleksfullt hem efter att ha varit inlåst i garaget på E85 och bröd i över ett år.

Känns iofs lite drygt att det inte var något fel på skiten när jag antog att den var död för evinnerliga tider framöver, men jag hade nog inte haft tid att göra så mycket åt den ändå så det var nog lika bra det som skedde.

Nu snart har man ju kåk och eget garage, så rätt vad det är kommer det kanske börja växa fram något turboprojekt där. Tvivlar att det blir på brukshojen däremot, precis som kommunistledare gillar jag tioårsplaner när det kommer till projekt.:)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Satan vad uppkäftig den blev! :yoparty :yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Haha, ja jävlar!:D Rå skit det där!:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top