Gammel-GSX750 turbofighter

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fasen va skönt med fungerande hoj, en får gratulera! Fattar inte hur du har orkat med allt strul, men nu känns det väl som det va värt att inte ge upp! :tummenupp

Fråga Andersson hur långt ett bakdäck håller att burna med...
En sån här vill vi se nästa gång! :D

Det var drygt i somras efter all tid jag lagt ner under vintern men skam den som ger sig, nu gäller det bara att få den att gå rent också. En vild gissning är att den går ordentligt fett på dellast.

Skaplig burnis!:Bugar

Ha! inget större hot, Noc är väl knack i en vecka om nån nu har plogat fram honom än o puckovic ska väl lacka alla stockholmares kåpor innan byggtummen ploppar ut:D

:rofl

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Vad tyst Bushido har varit på senaste, det är inte likt honom.

Han kanske blev sur för att han inte fick leka med min pung?:hihi

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
:gnissla :gnissla
Kan bara flika in att inte ens i riksgränsen lämnar murphy min sida. Har nu suttit fast i snöstorm i snart 8 timmar. Funderar seriöst på att lasta av skotern och köra sista biten och skita i bilen...:gnissla

Ha ha ha,du har en trogen kamrat, dem ska man vara rädd om...:yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Idag fick jag lite inspiration och drog om vevhusventilationen och gjorde en oljefälla så det inte ska spruta rätt ut i framtiden.

Det visade sig däremot rätt fort att oljesprut inte kommer vara ett speciellt betungande problem i sommar, för när jag skulle provstarta hojen för en sväng runt kvarteret så var den stendöd. Med en halv flaska startgas i insuget så snörvlar den till ungefär som när man nyper fjällan på tutten när hon sover, så nu är allt tillbaka till det normala igen. Skönt.

Huvudsaken är att jag har filmbevis på att den har gått så nu får den vara hur död den vill...:tummenupp

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Idag fick jag lite inspiration och drog om vevhusventilationen och gjorde en oljefälla så det inte ska spruta rätt ut i framtiden.

Det visade sig däremot rätt fort att oljesprut inte kommer vara ett speciellt betungande problem i sommar, för när jag skulle provstarta hojen för en sväng runt kvarteret så var den stendöd. Med en halv flaska startgas i insuget så snörvlar den till ungefär som när man nyper fjällan på tutten när hon sover, så nu är allt tillbaka till det normala igen. Skönt.

Huvudsaken är att jag har filmbevis på att den har gått så nu får den vara hur död den vill...:tummenupp

Vafan!... du skulle ju ut o vissa upp den till helgen hade jag ju tänkt :huvet

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Vafan!... du skulle ju ut o vissa upp den till helgen hade jag ju tänkt :huvet

Jag ska felsöka lite i morgon och se så det inte är någon skarv i elsystemet som trillat isär när jag rotade på med vevhusventilationen, slå en pling ifall du ska inöver stan i helgen så kan jag fresta med en kopp bryggkaffe i garaget om inte annat. 076-1038308 är numret.

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Får du åka på bönpallen med bladedge upp i sommar? :7peta

(Kastar inte alls gurka i växthus här... Min egen hoj är ju helt funktionsduglig... eller hur var det nu igen? :va )

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Egentligen var väl planen att ta busan upp till Piteå, lämna den två kvarter ifrån dig och gå sista biten.

Storyn skulle vara att jag åkt på bakhjulet från Lycksele med ett snutjag värdigt en Blues Brothers-film och tre nakna hårfrisörskor sittandes på tanken. Väl i Pite kom en av brudarna på att hennes syrror kanske också ville vara med så dom lånade hojen och drog iväg ner till Karlstad fram och tillbaka.

Jag har nog aldrig ens övervägt att åka med det här liket ända upp till Piteå...:gnissla

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Egentligen var väl planen att ta busan upp till Piteå, lämna den två kvarter ifrån dig och gå sista biten.

Storyn skulle vara att jag åkt på bakhjulet från Lycksele med ett snutjag värdigt en Blues Brothers-film och tre nakna hårfrisörskor sittandes på tanken. Väl i Pite kom en av brudarna på att hennes syrror kanske också ville vara med så dom lånade hojen och drog iväg ner till Karlstad fram och tillbaka.

Jag har nog aldrig ens övervägt att åka med det här liket ända upp till Piteå...:gnissla

:yoparty:rofl

Perfekt!! då kan jag kliva upp på högen av snutbilar o se hur långt det är kvar till pite..

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Min gamla vevhusventilation var bara en kort stump trädgårdsslang som slutade under tanken så när motorn tryckte ur sig olja sist dränktes hela kabelhärvan i olja, jag testade tändningen med stroben idag och den är stendöd så förmodligen är det kortis någonstans.

Får väl se när jag tar tag i det, har lite annat på gång också som har högre prio. Får se om ni kan lista ut vad det är för något, svaret får ni i Funäsdalen till vintern...:arsele

Bifogat

• Byggbilder 008.jpg
    Byggbilder 008.jpg
    142.6 KB · Visningar: 66
  • Ejectors 1.jpg
    Ejectors 1.jpg
    99.8 KB · Visningar: 82
  • Rolled cones.jpg
    Rolled cones.jpg
    165.3 KB · Visningar: 63

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Med en halv flaska startgas i insuget så snörvlar den till ungefär som när man nyper fjällan på tutten när hon sover, så nu är allt tillbaka till det normala igen. Skönt.

Men vänta nu, detta innebär alltså att du inte har en fungerande turbohoj såhär lagom till säsongsstarten!?:brynad Fram med polygriperna gubbar!:yoparty :D

Och angående att gissa det här nya du pysslar med... Ny hemmajet?:) Alternativt expansionskammar-/efterbrännkammarbygge?:va

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

Men vänta nu, detta innebär alltså att du inte har en fungerande turbohoj såhär lagom till säsongsstarten!?:brynad Fram med polygriperna gubbar!:yoparty :D

Och angående att gissa det här nya du pysslar med... Ny hemmajet?:) Alternativt expansionskammar-/efterbrännkammarbygge?:va

Appappapp, den funkade ju i hela fem minuter så kom inte här och kaxa dig. Man kan inte räkna med speciellt lång livslängd på såna här hajpärformans-maskiner.:mattias

Du är inte helt ute och cyklar med en av gissningarna faktiskt...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Appappapp, den funkade ju i hela fem minuter så kom inte här och kaxa dig. Man kan inte räkna med speciellt lång livslängd på såna här hajpärformans-maskiner.:mattias

Du är inte helt ute och cyklar med en av gissningarna faktiskt...

Fnys, du är bara rädd för att bli av med kulorna:hihi Men tänk dig vad bra det vore ändå! Du skulle aldrig kunna få några jopbbiga barn som bara upptar en massa tid och kostar en massa pengar (och som dessutom förtar all din nattsömn de första åren) och som en följd av det så slipper du även allt vad barnbarn vars födelsedagar och dop och fan vet allt skall attenderas heter. Jag skulle med andra ord bara göra dig en tjänst;)

Expansionskammargissningen var väl ganska krystad så den går bort, så antingen bygger du väl en ny jetspark eller så försöker du förbättra den du redan har. Vilket av det är det?:)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fnys, du är bara rädd för att bli av med kulorna:hihi Men tänk dig vad bra det vore ändå! Du skulle aldrig kunna få några jopbbiga barn som bara upptar en massa tid och kostar en massa pengar (och som dessutom förtar all din nattsömn de första åren) och som en följd av det så slipper du även allt vad barnbarn vars födelsedagar och dop och fan vet allt skall attenderas heter. Jag skulle med andra ord bara göra dig en tjänst;)

Expansionskammargissningen var väl ganska krystad så den går bort, så antingen bygger du väl en ny jetspark eller så försöker du förbättra den du redan har. Vilket av det är det?:)

Ingen dum idé, jag ska lägga fram det lite fint för fjällan och påpeka att man kan ha mycket skoj med en katt också. Det bästa vore egentligen att ha en tre fyra brudar som alla jobbar heltid, då kan man ju säga upp sig från jobbet och skruva hela dagarna och låta dom gyttjebrottas på kvällarna. Vinnerskan får bli påsatt.

Du knäckte nöten, det blir en ny spark till nästa års tävling. Polaren bygger vidare på turbinsparken men vi måste ju ha fler så det lever om mer i depån...:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ingen dum idé, jag ska lägga fram det lite fint för fjällan och påpeka att man kan ha mycket skoj med en katt också. Det bästa vore egentligen att ha en tre fyra brudar som alla jobbar heltid, då kan man ju säga upp sig från jobbet och skruva hela dagarna och låta dom gyttjebrottas på kvällarna. Vinnerskan får bli påsatt.

Du knäckte nöten, det blir en ny spark till nästa års tävling. Polaren bygger vidare på turbinsparken men vi måste ju ha fler så det lever om mer i depån...:D

Jag försöker ständigt övertyga min brud om hur skönt det vore utan barn men hon delar inte riktigt min övertygelse... Jag har dock lyckats övertala henne om att både katter och hundar är fina grejer så fortsätter det såhär så kommer jag bli både far och husse flera gånger om:(
Jodu, om man bara kunde hitta fyra töser som går med på det där så...:huvet

Woho, vad vinner jag??:yoparty

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du får äran att köra ihjä..ÄHUMM..köra sparken på tävlingen! Hurra för Bushido, hurra hurra hurra!!:banana

Är inte det att gå över ån efter vatten. ställ karln på ett par skridskor Bara!:arsele:hihi

[YOUTUBE-ID]eWsElV3tD_E&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du får äran att köra ihjä..ÄHUMM..köra sparken på tävlingen! Hurra för Bushido, hurra hurra hurra!!:banana

Hehe, det hade väl i och för sig varit något...:D Men jag tror nog att jag befinner mig lite väl långt bort när det väl är dags för sagda event så du får äran att ta eld i röven alldeles på egen hand:gnissla :brinnerup :arsele

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Hehe, det hade väl i och för sig varit något...:D Men jag tror nog att jag befinner mig lite väl långt bort när det väl är dags för sagda event så du får äran att ta eld i röven alldeles på egen hand:gnissla :brinnerup :arsele

Ähh, be morsan att skjutsa upp dig till Funäsdalen i vinter så får du bo i vårat militärtält om du tar på dig att vara eldvakt hela natten.:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024