Gammel-GSX750 turbofighter

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Ha! Det är ju hur länge som helst kvar dit! :hihi

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu är även Crescenten igångtrampad så 2/3 av tvåhjulingsparken lever hittills, till helgen får jag veta om det går få liv i den sista tredjedelen också.

De nya slanganslutningarna är i alla fall svarvade så efter lite kletande med tigen så ska det bara vara att tanka och starta, jag hittade en dunk E85 hemma i garaget som var tänkt som nödsoppa ifall jag skulle hem till mor och hälsa på med hojen i somras. Pinsamt nog så tog jag mig aldrig längre än en kilometer från garaget i stan under hela sommaren så den dunken är ganska så orörd...:)

Ujj ujj, nu börjar premiärnerverna göra sig påminda igen...:näsblod

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Shit vad jobbigt, allt detta gummi till ingen nytta. Trottoarkanten verkade ju inte flytta sig en millimeter :D

Om Gert hade kommit ända till Östersund på sin vandring hade han nog brustit ut i ett "Äntligen".

Vi andra som har oljat upp polygriperna säger nog mest, fan... :tungan

Ähh, kul som fan. Grattis :tummenupp Jag har två lik i garaget som du kan få ta hand om nu :näsblod

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
tjena de var inte igår, jag har tyvärr inte tid att läsa igenom allt som skrivs i tråden men som jag förstår det har du nu fått hojen gå bra med turbo?
och det berodde på laddregulatorn, som gav misständningar?
hur som hellst, kul att du bygger! själv så bestämde ja mig för att bygga garage, insåg annars att ja inte kommer få klart nå roligt bygge innan ja e 40:p
men de kanske man inte gör iaf, de får vi se, hade gott!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Shit vad jobbigt, allt detta gummi till ingen nytta. Trottoarkanten verkade ju inte flytta sig en millimeter :D

Om Gert hade kommit ända till Östersund på sin vandring hade han nog brustit ut i ett "Äntligen".

Vi andra som har oljat upp polygriperna säger nog mest, fan... :tungan

Ähh, kul som fan. Grattis :tummenupp Jag har två lik i garaget som du kan få ta hand om nu :näsblod

Jag lär säkert få fan för att jag inte nötte på tills corden slog repor i hjälmen men det var snåltarmen som slog stopp, det syns då att den går i alla fall. Det hörs på filmen att det tickar och rasslar i motorn men det är väl som det ska vara på en gammal drake som den här.:D

När jag stannade såg jag att det rann olja från motorn, det visade sig att min urrensning av oljefällan i vevhusventilationen inte var någon bra idé. Får dra en längre slang från den och sätta ett filter på den så det inte kan tryckas ut mer olja.

Ingen mer hojskruvning den här sommaren för min del, nu ska jag försöka testa på hur det känns att köra strulfritt ett tag.

tjena de var inte igår, jag har tyvärr inte tid att läsa igenom allt som skrivs i tråden men som jag förstår det har du nu fått hojen gå bra med turbo?
och det berodde på laddregulatorn, som gav misständningar?
hur som hellst, kul att du bygger! själv så bestämde ja mig för att bygga garage, insåg annars att ja inte kommer få klart nå roligt bygge innan ja e 40:p
men de kanske man inte gör iaf, de får vi se, hade gott!

Smattret jag hade tidigare är borta nu så det måste ha berott på att den gamla turbon surgade, resten av krånglet berodde antagligen på laddregulatorn. Nu blir det väl lite småplock med bestyckning och trycksättning innan den går fint men det går i alla fall hålla fullt utan problem vilket inte gått tidigare.

Laddet stannar på 1 bar efter att jag gjorde tjockare distanser till wastegaten och det får duga.

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
Smattret jag hade tidigare är borta nu så det måste ha berott på att den gamla turbon surgade, resten av krånglet berodde antagligen på laddregulatorn. Nu blir det väl lite småplock med bestyckning och trycksättning innan den går fint men det går i alla fall hålla fullt utan problem vilket inte gått tidigare.

Laddet stannar på 1 bar efter att jag gjorde tjockare distanser till wastegaten och det får duga.

Aha ok!
låter gött, 1 bar borde bli ganska bra drag i en sån där!
Hoppas den håller ihop & fungerar bra i sommar, vore kul att göra en sammanfattning av ditt bygge, skulle kunna hjälpa till med det isåfall, hör av dig via PM om du e intresserad, går ju lägga på fristående server som hemsida.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag får väl se hur pass driftsäker den verkar vara, till att börja med så håller jag mig nog till kortare "orkar styra skiten hem"-turer men verkar den hålla ihop så kanske man ger sig på någon längre turné också.

Inte behöver jag någon hjälp med att sammanfatta det här bygget heller, det gör jag lätt själv:

Blåögd fåntratt ruinerar sig på gammal skrutthoj, lång tid tog det också.

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Hrmpf... Du skulle burnat så corden slog i hjälmen... :gnissla
:D

Nädå, jävligt kul att äntligen få läsa det där inlägget! :tummenupp Nu kan du ju brassa helvetet även hem från raggarstatoil i framtiden hehe... :hihi

//Undertecknad som är på väg till riksgränsen en vecka för rehabilitering från spackelsliparsjukan...

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag får väl se hur pass driftsäker den verkar vara, till att börja med så håller jag mig nog till kortare "orkar styra skiten hem"-turer men verkar den hålla ihop så kanske man ger sig på någon längre turné också.

Inte behöver jag någon hjälp med att sammanfatta det här bygget heller, det gör jag lätt själv:

Blåögd fåntratt ruinerar sig på gammal skrutthoj, lång tid tog det också.

FAEN vad gött!!:yoparty :yoparty :yoparty

Klokt är nog att hålla sig inom polare med släpkärre radie:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Hrmpf... Du skulle burnat så corden slog i hjälmen... :gnissla
:D

Nädå, jävligt kul att äntligen få läsa det där inlägget! :tummenupp Nu kan du ju brassa helvetet även hem från raggarstatoil i framtiden hehe... :hihi

//Undertecknad som är på väg till riksgränsen en vecka för rehabilitering från spackelsliparsjukan...

Det ante mig att du skulle säga det...:D

Jag ska ringa och kolla upp vad en sån här pärla betingar för slant i trafikförsäkring, förhoppningsvis blir det billigt som fan. Just nu är den avställd så tills dess får den stanna kvar i garaget.

Bra val med riksgränsen, jag har hört att jäger är rätt botemedel mot slipdammshosta.:tummenupp

FAEN vad gött!!:yoparty :yoparty :yoparty

Klokt är nog att hålla sig inom polare med släpkärre radie:D

Tackar tackar, det känns gött ska du tro. Skulle den stanna långt från stan blir det tändstickor och bussbiljett.:hihi

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
:gnissla :gnissla
Kan bara flika in att inte ens i riksgränsen lämnar murphy min sida. Har nu suttit fast i snöstorm i snart 8 timmar. Funderar seriöst på att lasta av skotern och köra sista biten och skita i bilen...:gnissla

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan va gött !:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul att se ett färdigställt projekt. Blev mycket bra! :tummenupp

Måste dock fråga, har du gott om pengar? Däck är ju inte gratis. ;)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

Tack och bock! Nu är det bara du, Noc och Bladedge kvar...:7peta

Kul att se ett färdigställt projekt. Blev mycket bra! :tummenupp

Måste dock fråga, har du gott om pengar? Däck är ju inte gratis. ;)

Inte speciellt, men det var ju knappt nydäckspluttarna som nöttes bort där.:)

Tack för berömmet, känns skönt efter allt jävulskap.

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Fasen va skönt med fungerande hoj, en får gratulera! Fattar inte hur du har orkat med allt strul, men nu känns det väl som det va värt att inte ge upp! :tummenupp

Fråga Andersson hur långt ett bakdäck håller att burna med...
En sån här vill vi se nästa gång! :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nujhLANj1bw&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nujhLANj1bw&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
AAAAJJ! :pinneiögat

Tack och bock! Nu är det bara du, Noc och Bladedge kvar...:7peta

.

Ha! inget större hot, Noc är väl knack i en vecka om nån nu har plogat fram honom än o puckovic ska väl lacka alla stockholmares kåpor innan byggtummen ploppar ut:D

Det är ju inte alla som fattat vad en riktig burnis är för nåt:hihi
[YOUTUBE-ID]xmYYfq2ptpA[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning