Gammel-GSX750 turbofighter

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ähh, be morsan att skjutsa upp dig till Funäsdalen i vinter så får du bo i vårat militärtält om du tar på dig att vara eldvakt hela natten.:)

Jippie, nu blev jag genast jetesugen...:gnissla

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu har den sista gnistan engagemang gällande 750:n slocknat, idag knyckte jag batteriet och satte i busan istället för att ha lite mer kräm då det gav 5Ah mer.

Är det någon som är intresserad av att ta över bygget, köpa turbogrejorna eller bara skaffa en reservdelshoj med mycket nytt på så kan ni skicka ett PM. Varenda krona jag får in kommer gå oavkortat till projekt "Överladda hayabusan" så det blir inga gardiner eller danskurser för slantarna om ni trodde det...:)

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Näe. Så funkar det inte. Lessen.
Fixa.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Näe. Så funkar det inte. Lessen.
Fixa.

Nu är måttet rågat.
Stapeln har tippat.
Bägaren har runnit över.
Det är skitet i det blå skåpet.
Den sista potatisen är satt.
Solen har gått ner över Gomorra.
Sista bladet i Uppenbarelsens bok är vänt.
Bordssaltet är stulet.
Hallmattan är på kemtvätt.
Lugnet har lagt sig över Genesarets sjö.
Bullarna är brända.
Kalsongen är vänd för sista gången.
Indianerna har slutat sjunga.
Rättvik har brunnit ner.
Gräddtårtan är uppäten.
Anders har tröttnat på sin gamla turbohoj.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kleta in dig med sirap å gå upp till nån tjärn å meta ett par timmar med en flaska norrlands vatten. Då får du nog lite annat å tänka på en stund:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kleta in dig med sirap å gå upp till nån tjärn å meta ett par timmar med en flaska norrlands vatten. Då får du nog lite annat å tänka på en stund:tummenupp

Det är inte det som är problemet, problemet är snarare att jag inte lagt en tanke alls på turbohojen den senaste tiden.

Går jag ner i garaget och vänder synen mot GSX:en får jag genast sjumilablick och börjar tänka på varmkorv med bröd eller något i den stilen så varje gnutta turboskruvarsug glider av mig som en skvätt säd på en nyvaxad bilhuv.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Det är inte det som är problemet, problemet är snarare att jag inte lagt en tanke alls på turbohojen den senaste tiden.

Går jag ner i garaget och vänder synen mot GSX:en får jag genast sjumilablick och börjar tänka på varmkorv med bröd eller något i den stilen så varje gnutta turboskruvarsug glider av mig som en skvätt säd på en nyvaxad bilhuv.

Haha, man blir alltid lika glad då man ser att det är nåt nytt inlägg i denna evighetstråd !
Jag som hade hoppats att få se dig komma körande genom Umeå i sommar på bakhjulet med gammel-gixxern. Men jag hoppas fortfarande, nån kväll snart då du ligger och grubblar så kommer du nog att komma på vad problemet är på hojen. :D

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Rättvik har brunnit ner?

Är det ett ordspråk vill jag veta det som föranledde detta!

Har annars följt tråden med intresse och måste säga att du är värd att få ordning på skiten men förstår ExAKcT hur du känner! Tråkigt att det jävlades in i det sista!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Haha, man blir alltid lika glad då man ser att det är nåt nytt inlägg i denna evighetstråd !
Jag som hade hoppats att få se dig komma körande genom Umeå i sommar på bakhjulet med gammel-gixxern. Men jag hoppas fortfarande, nån kväll snart då du ligger och grubblar så kommer du nog att komma på vad problemet är på hojen. :D

Just nu vet jag faktiskt vad problemet är men orkar för mitt liv inte ta tag i det, för hojen gick ju bevisligen ända tills den tryckte ur sig en liter olja som dränkte hela elhärvan under tanken. Kortis alltså, inget värre än så men sjukligt drygt att börja rota i när man efter 1.5 års klater äntligen trodde att elfelen var fixade för gott...:gnissla

Rättvik har brunnit ner?

Är det ett ordspråk vill jag veta det som föranledde detta!

Har annars följt tråden med intresse och måste säga att du är värd att få ordning på skiten men förstår ExAKcT hur du känner! Tråkigt att det jävlades in i det sista!

Ha ha, den där listan började bra men sen när ordspråken tog slut började jag hitta på egna allt eftersom jag skrev, Rättvik är ett kanonfint ställe (förutom när man är på väg hem från Mantorp och kommer in i byn kvart i tolv på natten under raggarveckan, det tog mig trekvart att komma igenom...) så inget ont ment.:krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu är måttet rågat.
Stapeln har tippat.
Bägaren har runnit över.
Bordssaltet är stulet.
Bullarna är brända.
Rättvik har brunnit ner.
Gräddtårtan är uppäten.

Underbara ordspråk!:tummenupp :D

Dock surt att du ska sluta bygga på turbohärken...:( Kan du inte vara så övermänskligt snäll och bara typ döda den på det mest brutala sätt du kan tänka dig??:Bugar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ha ha, den där listan började bra men sen när ordspråken tog slut började jag hitta på egna allt eftersom jag skrev, Rättvik är ett kanonfint ställe (förutom när man är på väg hem från Mantorp och kommer in i byn kvart i tolv på natten under raggarveckan, det tog mig trekvart att komma igenom...) så inget ont ment.:krama

Jag tog absolut inte illa upp utan undrade mer om du behövde låna lite tändvätska....:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
JAg röstar för att denna tråd skall bli överlägset längst. Leta fel å få mera fel osv. Måste juh ha nått att fundera på när man målar etc:D:D

Skall följa busa tråden med intresse:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hmm, ingen dum idé faktiskt.

:D

Spräng den, bränn den eller sänk den i någon tjärn, döda den bara och se sen till att få det fångat på film och lägg upp på tuben sen så blir jag nöjd!:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Spräng den, bränn den eller sänk den i någon tjärn, döda den bara och se sen till att få det fångat på film och lägg upp på tuben sen så blir jag nöjd!:tummenupp

Vi får se vad tiden utvisar, rätt vad det är så ringer det en oljeschejk och bjuder mig tusen miljoner kronor för hojen så det är bäst att jag avvaktar lite innan jag spränger den i molekyler.

Jag var nyss ner och lade några provsömmar på 3mm aluminiumplåt, med lite extra gasflöde så verkar slangpaketet hålla sig hyfsat svalt så det ska nog gå bränna ihop ett plenum även med den här skitsvetsen.

Någon som vet hur man böjer en intercooler? Värmer man den innan för att undvika att cellerna spricker, och går det pressa den i en hydraulpress med pressmallar eller hur gör man ejenkligen?:va

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Lägg upp ett lotteri på hojen 1 lott 50 spänn:D

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu är måttet rågat.
Stapeln har tippat.
Bägaren har runnit över.
Bordssaltet är stulet.
Bullarna är brända.
Rättvik har brunnit ner.
Gräddtårtan är uppäten.

The fat lady sang.
Die hard hyrdes och polletten trillade ner.
Tärningen är kastad.
Tvålen är tappad.
Locket lades på brunnen.
Stian skurades.
Staken tittar ut.
Ringen är kastad.
Gylfen har fastnat.
Sista ölburken har börjat skramla.
Eftertexen har slutat rulla.
Vulkanen har slocknat
Brunnen har sinat.
Miljöpartiet har över 4%
Briketterna är slut.
Kungen har abdikerat o flyttat till åmål.
björnen sket utanför skogen.
Grodans arsle är inte längre vattentätt.
Palme har stupat.
Kvarskatten ska betalas.
du fick vårdnaden.
Bladedge hör dig, och han känner likadant.

Vi får se vad tiden utvisar, rätt vad det är så ringer det en oljeschejk och bjuder mig tusen miljoner kronor för hojen så det är bäst att jag avvaktar lite innan jag spränger den i molekyler.

Jag var nyss ner och lade några provsömmar på 3mm aluminiumplåt, med lite extra gasflöde så verkar slangpaketet hålla sig hyfsat svalt så det ska nog gå bränna ihop ett plenum även med den här skitsvetsen.

Någon som vet hur man böjer en intercooler? Värmer man den innan för att undvika att cellerna spricker, och går det pressa den i en hydraulpress med pressmallar eller hur gör man ejenkligen?:va

Mcexpress säljer både raka o böjda cellpaket.

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Mcexpress säljer både raka o böjda cellpaket.

Joo, men jag tänkte försöka kapa in någon spänn genom att köpa en billig kineskylare och bocka själv istället. Blir förmodligen bara skit men då har man ju gjort ett försök i alla fall.

max350: Ingen dålig idé. Förstapris är en kartong hembakat tunnbröd, andrapris en jojo i bakelit och tröstpriset är hojen...:lol

Edit: Lade upp två bilder på det jag fick till idag, bara svetsjäveln låter bli att klippa på överhettningen hela tiden så går det faktiskt rätt bra att lägga halvsnygga fogar. Sist jag höll på hade jag inte borstat ren ämnet och då var det betydligt lurigare att få till något, jag har alltså lärt mig något sen sist. Hurra!:yoparty

Bifogat

• Alusvetsning.jpg
    Alusvetsning.jpg
    139.9 KB · Visningar: 67
  • Alusvetsning 2.jpg
    Alusvetsning 2.jpg
    148.8 KB · Visningar: 71
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Rätt säker på att mcx pressar dom kalla.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Här var det ju inte mycket som händer, bäst jag slänger in en tjyvtitt på nästa års Speedweekend-spark så tråden inte dammar igen totalt.:rolleyes:

[YOUTUBE-ID]fL6NtpeB0iA[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...