Fan i helvetet, jag har glömt att uppdatera den här gamla tråden!
Min gamla hoj lever och frodas ska jag be att få tala om, senast för två veckor sedan blev polaren som har den nu tagen av civilsnuten på den. Numer brutalt ombyggd med crossgaffel, traktorsits och lustgassystem (oinkopplat än).
Jag skänkte bort den till en polare så han skulle ha något att köra med på Speed Weekend, han är traktortokig och har bland annat byggt en Bison 470 med en V12:a från en Centurion stridsvagn så det där med traktorsitsen var ganska självskrivet.
[YOUTUBE-ID]jUeXwk9x-g0[/YOUTUBE-ID]
Veckan innan tävlingen åkte jag dit med en näve tändstift då han hade grava problem med att få igång hojen (e85 och kallgarage gör inte saken enklare heller) och väl där konstaterades att hojen var komplös på ettans och fyrans cylinder...
Inte mycket att göra, bara att varva mer så kommer kompet som ett brev på posten blev filosofin. Vi åkte på tävlingen och på lördagen hade Olle nyktrat till och var redo för ett fartrekordsförsök.
[YOUTUBE-ID]xWDRA_BHJys[/YOUTUBE-ID]
Spola fram till 6:00 så får ni se muskedundret, tyvärr var kopplingsfjädrarna för klena (hayabusa original, jag stal trimfjädrarna till min busa förra vintern) så den slirade vid fullt gaspådrag. Trots det (och att han hade komp på 50% av cylindrarna såklart...) så gick den förvånansvärt bra och han fick en klockad fart på 171km/h, inte illa pinkat av en trähäst!