Ähh, be morsan att skjutsa upp dig till Funäsdalen i vinter så får du bo i vårat militärtält om du tar på dig att vara eldvakt hela natten.![]()
Jippie, nu blev jag genast jetesugen...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ähh, be morsan att skjutsa upp dig till Funäsdalen i vinter så får du bo i vårat militärtält om du tar på dig att vara eldvakt hela natten.![]()
Näe. Så funkar det inte. Lessen.
Fixa.
Kleta in dig med sirap å gå upp till nån tjärn å meta ett par timmar med en flaska norrlands vatten. Då får du nog lite annat å tänka på en stund![]()
Det är inte det som är problemet, problemet är snarare att jag inte lagt en tanke alls på turbohojen den senaste tiden.
Går jag ner i garaget och vänder synen mot GSX:en får jag genast sjumilablick och börjar tänka på varmkorv med bröd eller något i den stilen så varje gnutta turboskruvarsug glider av mig som en skvätt säd på en nyvaxad bilhuv.
Haha, man blir alltid lika glad då man ser att det är nåt nytt inlägg i denna evighetstråd !
Jag som hade hoppats att få se dig komma körande genom Umeå i sommar på bakhjulet med gammel-gixxern. Men jag hoppas fortfarande, nån kväll snart då du ligger och grubblar så kommer du nog att komma på vad problemet är på hojen.![]()
Rättvik har brunnit ner?
Är det ett ordspråk vill jag veta det som föranledde detta!
Har annars följt tråden med intresse och måste säga att du är värd att få ordning på skiten men förstår ExAKcT hur du känner! Tråkigt att det jävlades in i det sista!
Nu är måttet rågat.
Stapeln har tippat.
Bägaren har runnit över.
Det är skitet i det blå skåpet.
Den sista potatisen är satt.
Solen har gått ner över Gomorra.
Sista bladet i Uppenbarelsens bok är vänt.
Bordssaltet är stulet.
Hallmattan är på kemtvätt.
Lugnet har lagt sig över Genesarets sjö.
Bullarna är brända.
Kalsongen är vänd för sista gången.
Indianerna har slutat sjunga.
Rättvik har brunnit ner.
Gräddtårtan är uppäten.
Anders har tröttnat på sin gamla turbohoj.
Ha ha, den där listan började bra men sen när ordspråken tog slut började jag hitta på egna allt eftersom jag skrev, Rättvik är ett kanonfint ställe (förutom när man är på väg hem från Mantorp och kommer in i byn kvart i tolv på natten under raggarveckan, det tog mig trekvart att komma igenom...) så inget ont ment.![]()
Underbara ordspråk!![]()
Dock surt att du ska sluta bygga på turbohärken...Kan du inte vara så övermänskligt snäll och bara typ döda den på det mest brutala sätt du kan tänka dig??
![]()
Jag tog absolut inte illa upp utan undrade mer om du behövde låna lite tändvätska....![]()
Hmm, ingen dum idé faktiskt.
![]()
Spräng den, bränn den eller sänk den i någon tjärn, döda den bara och se sen till att få det fångat på film och lägg upp på tuben sen så blir jag nöjd!![]()
Nu är måttet rågat.
Stapeln har tippat.
Bägaren har runnit över.
Det är skitet i det blå skåpet.
Den sista potatisen är satt.
Solen har gått ner över Gomorra.
Sista bladet i Uppenbarelsens bok är vänt.
Bordssaltet är stulet.
Hallmattan är på kemtvätt.
Lugnet har lagt sig över Genesarets sjö.
Bullarna är brända.
Kalsongen är vänd för sista gången.
Indianerna har slutat sjunga.
Rättvik har brunnit ner.
Gräddtårtan är uppäten.
Anders har tröttnat på sin gamla turbohoj.
Vi får se vad tiden utvisar, rätt vad det är så ringer det en oljeschejk och bjuder mig tusen miljoner kronor för hojen så det är bäst att jag avvaktar lite innan jag spränger den i molekyler.
Jag var nyss ner och lade några provsömmar på 3mm aluminiumplåt, med lite extra gasflöde så verkar slangpaketet hålla sig hyfsat svalt så det ska nog gå bränna ihop ett plenum även med den här skitsvetsen.
Någon som vet hur man böjer en intercooler? Värmer man den innan för att undvika att cellerna spricker, och går det pressa den i en hydraulpress med pressmallar eller hur gör man ejenkligen?![]()
Mcexpress säljer både raka o böjda cellpaket.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning