Gammel-GSX750 turbofighter

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe... Kul att ni fick ihop det :)

Kommer det även filmbevis på tröjmåltiden?:hihi

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte omöjligt, Rombo filmade 45 minuter totalt och ska klippa ihop det till en sammanfattning av helgen så det kanske kommer med lite koft-ätning också...:hihi

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det ser omåttligt ball ut på de filmsnuttar som läckt ut från evenememanget!

Set ut som man missat årets grej...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Nog missade du något alltid, skitkul helg med hur många fräna åk som helst.

[YOUTUBE-ID]QJZCm2GLek0[/YOUTUBE-ID]

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Haha, race mellan 2 Ockelbo 300 :yoparty

Var det några andra som hann köra efter dom, eller rättare sagt, har de kommit i mål än? :D

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Jag kanske misstog mig.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan vad cp-roligt ni såg ut att ha det !:tummenupp

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Vad hände vid ca 3:45 in i filmen, det ser ut som du eldat upp skägget:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fan vad cp-roligt ni såg ut att ha det !:tummenupp

Stämmer bra det, enda stunden det var "lugnt" var när vi stod och väntade på att få köra. Annars var det fullt röj hela helgen.:banana

Vad hände vid ca 3:45 in i filmen, det ser ut som du eldat upp skägget:D

Jo, vi skulle göra en sista test innan körningen och se om åbäket orkade dra sig själv och när Olof hoppade på sparken i fart baktände EBKn och skickade ett par eldklot rätt upp i nyllet på mig...:brinnerup :D

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Ähum...

"insert valfri bild av en herrejösses- åå min gud- vilket sjuhelsikes as till- detta måste vara urmodern till alla- polygrip"

:rolleyes:

Bifogat

• 308860_X_2008-07-07_150657_808.jpg
    308860_X_2008-07-07_150657_808.jpg
    12.2 KB · Visningar: 41

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ähum...

"insert valfri bild av en herrejösses- åå min gud- vilket sjuhelsikes as till- detta måste vara urmodern till alla- polygrip"

:rolleyes:

:D Polygriphotet är verkningslöst.

Bushido! håll upp garagedörrarna så spakar jag tången!

[YOUTUBE-ID]cPYXJFVoM00[/YOUTUBE-ID]

:rofl

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:D Polygriphotet är verkningslöst.

Bushido! håll upp garagedörrarna så spakar jag tången!

[YOUTUBE-ID]cPYXJFVoM00[/YOUTUBE-ID]

:rofl

:hihi

Fan, det börjar nästan bli dags att infria polygriphotet va?:va Eller vad säger alla ni som inte är Johansson?:D

Se nu till att få fart på skrället så kanske du får ha kvar ena bollen!:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
*ZZZZZzzz* *Host snörvel* ! Ghhh, va fan nu då?:mad:

Det är ju påsk nu, hojen står 20 mil bort, det snöar ute och bränslepumpen har varit på turné till Funäsdalen och inte blivit tillbakamonterad än. Jag ber ödmjukt om ett par veckors tidsfrist till.:)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Tog premiärturen på busan idag och jag tror faktiskt att det hände en del på hojfronten på 15 år, jag saknade både de mekaniska ABS-bromsarna och ramen byggd enligt 1984 års anti-styvhetskoncept.:hihi

Man tog det väl rätt lugnt eftersom det var kallt ute och grus lite här och där men den går faktiskt fullgott, strax innan Lit trodde jag att jag drog ur den rejält på fyran men när jag sneglade ner på mätaren så såg jag att jag ändå hade 2000rpm kvar till rödmarkeringen...:tummenupp

Jag måste göra nya anslutningar till 750:ns soppapump innan den går montera, när jag tog loss den såg jag att jag fusktätat anslutningarna med vulktejp och den gillar inte etanolen något vidare. Ska göra ett ryck imorgon med det.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Tog premiärturen på busan idag och jag tror faktiskt att det hände en del på hojfronten på 15 år, jag saknade både de mekaniska ABS-bromsarna och ramen byggd enligt 1984 års anti-styvhetskoncept.:hihi
.

Man känner sig lite som indiana jones
när man utforskar så dammiga gamla trådar som din o min:D

Mycket av åttiotalets ramteknologi baserades väl på mustang mambas "ostbågeram". Elaka tungor jag hört, gör gällande att köra gammel gixxer med 300kus är lite som att åka mamba med stora 70cc :eek:bsironimodeonallagixxertalibanerD

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe...:D

Allt körande hit och dit i kombination med att den bara asfalten ligger hånfullt framför mina ögon gör ju att man bli tokig! :huvet Jag vill också ut och brassa. :gnissla
Kanske måste ta en sväng med racehojen(givetsvist på avlyst område, aldrig över 30kmh och med dubbla kondomer med senap mellan ifall nån skulle fråga...Säkerheten framför allt.) innan jag river den också. Den är iofs redan semi-streetfightad sen ifjol, men vafan. När de sista delarna kommer i veckan så ska den fixas inför i år.

Nåväl, när soppapumpen monterats är det bara att tuta och köra för Herr Johansson? Typ?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Allt körande hit och dit i kombination med att den bara asfalten ligger hånfullt framför mina ögon gör ju att man bli tokig! :huvet Jag vill också ut och brassa. :gnissla
Kanske måste ta en sväng med racehojen(givetsvist på avlyst område, aldrig över 30kmh och med dubbla kondomer med senap mellan ifall nån skulle fråga...Säkerheten framför allt.) innan jag river den också. Den är iofs redan semi-streetfightad sen ifjol, men vafan. När de sista delarna kommer i veckan så ska den fixas inför i år.

Nåväl, när soppapumpen monterats är det bara att tuta och köra för Herr Johansson? Typ?

Annars kommer jag åka in och besöka honom och smiska honom med en spade om han inte får ut gam gixxern :näsblod ....hmmm kanske svårt att få med sig en spade på hojen..... men det ligger säkert någon död ren efter vägen jag kan låna ett ben av som funkar lika bra :hihi

Johansson har de börjat sopat gatorna i Östersund än?, så det inte bara är körbart för japs hojar?, sen vet du väll att gixxern ska va klar till bankörningen på molanda 30/31 maj ? :näsblod

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

Du får lägga på ett kol nu så du slipper knuffa runt hojen när vi kommer upp till Pitedragracingen.:7peta

Jag antar att det bara ska vara att tanka och köra men vis av erfarenhet så lär väl båda kammarna gått av, veven blivit krokig och en folkilsk mås byggt bo i plenumet.

Johansson har de börjat sopat gatorna i Östersund än?, så det inte bara är körbart för japs hojar?, sen vet du väll att gixxern ska va klar till bankörningen på molanda 30/31 maj ? :näsblod

Jodå, de största gatorna verkar vara hyfsat sopade nu men det är grussträngar mellan hjulspåren lite här och där så man kör med pungen mitt i brallan än så länge.

Vad har gammel-gsx:en på en bankörning att göra, behövs det något att knyta fast tältduken till korvståndet i?:hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024