Gammel-GSX750 turbofighter

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
Tjena..

Du.. vad har du för tändkablar? å stift? å vad har du för volt till tändningen?

tänkte du har koll på de för du har väl redan kollat de förti11 gånger redan antar jag... :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tjena..

Du.. vad har du för tändkablar? å stift? å vad har du för volt till tändningen?

tänkte du har koll på de för du har väl redan kollat de förti11 gånger redan antar jag... :)

Tja!

Allt är enligt manualen just nu, dessutom verkar ju tändningen funka som den ska just nu och lär göra så tills jag fått ordning på elfelet och rensat förgasarna. Enligt all logik så kommer tändningen börja krångla igen då för annars skulle ju hojen helt plötsligt fungera och hur troligt är det på en skala?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Logiken har äntligen segrat!:banana

Jag var lite systematisk ikväll och ryckte ur alla kontakter som fanns i elhärvan och tryckte i en efter en tills säkringen for, och det visade sig vara laddregulatorn som var boven i dramat. När jag sen mätte upp den så var det lite kontakt mellan ett av stiften och kylflänsen vilket har orsakat tjuvströmmen och resten av stiften var stendöda när jag försökte mäta motståndet över dom.

Kan en trasig laddregulator ställa till mycket krångel i elsystemet? Chansen är att om den varit paj eller på gång att gå sönder så har inte tändningen fått rätt spänning, och det kan säkert bli alla möjliga skumma fel av det...

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Du det kan bli mycket konstiga elfel med krypströmmar. Nu kanske det kan brumma ordentligt uppe inorr:tummenupp :D

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100

Jag var lite systematisk ikväll och ryckte ur alla kontakter som fanns i elhärvan och tryckte i en efter en tills säkringen for, och det visade sig vara laddregulatorn som var boven i dramat. När jag sen mätte upp den så var det lite kontakt mellan ett av stiften och kylflänsen vilket har orsakat tjuvströmmen och resten av stiften var stendöda när jag försökte mäta motståndet över dom.

Kan en trasig laddregulator ställa till mycket krångel i elsystemet? Chansen är att om den varit paj eller på gång att gå sönder så har inte tändningen fått rätt spänning, och det kan säkert bli alla möjliga skumma fel av det...

Just laddregulatorn är kända för att strula på GSX-modelerna.
Grattis till ett steg i rätt riktnig iaf. :tummenupp

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Grattis! Det närmar sig. Hoppas allt smider nudå så du får ha kul på han ;O

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Tackar tackar, vis av erfarenhet så tar jag inte ut någon seger i förskott men det känns ändå lite lovande eftersom det är det första konkreta felet jag hittat på hojen.:tummenupp

Nu lär väl en ny regulator kosta en milllljarrrrrrd ungefär men det får jag sätta upp på nöjeskontot...

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Tackar tackar, vis av erfarenhet så tar jag inte ut någon seger i förskott men det känns ändå lite lovande eftersom det är det första konkreta felet jag hittat på hojen.:tummenupp

Nu lär väl en ny regulator kosta en milllljarrrrrrd ungefär men det får jag sätta upp på nöjeskontot...

Kolla in här:
http://www.electrexworld.co.uk/erol.html

Finns relativt billiga laddregulatorer. 49.50€

/ Linus

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

:klappar :banana :banana

Äntligen några steg framåt!

Jag gav mig på en suzuki gt 125 i ungdomligt oförstånd, där jag slaktade bort laddregulatorn ur härvan, då smälte mina tändspolar och plasten låg och fräste på mina toppar:hihi :hihi Faen vad dum i huvet man var.,.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Vad har du för årsmodell på åbäket ?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

Yaaaay, grattis :banana Det får du fira :fyllisar Känns ju som det skulle kunna vara laddregulatorn då! Hoppas det iallafall, du har haft strul så det räcker och blir över. Jag är imponerad över att du orkat... På tiden att det blir lite turbobröl där uppe i norr! :)

Förresten, våra bananer är synkade.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ju mer jag tänker på det desto mer rimligt känns det att det är regulatorn som jävlats hela tiden:

Från början så gick den bra tills hojen blev varm och då tvärdog den, sen började den gå sämre och sämre och varvade på slutet knappt 2000rpm. Det låter som döende elektronik det i mina öron.

Håll gärna igen med hurraropen tills jag fått tag i en ny regulator och sett att hojen funkar efter det, annars blir det nog ännu segare att ta tag i felsökningen igen efter det...:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hehe, men murphy permanent bosatt i din verkstad så ska vi nog inte räkna med nåt...:hihi Fattas väl bara att du glad i hågen meddelar oss att "nu ska jag minsann byta laddregulatorn!" bara för att återkomma nån timme senare och skrika att "menvafan är det för fel!?!?:huvet " :D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Nja, jag kommer nog ta det mer ro ifall den fortfarande inte funkar. Man har liksom vant sig med att den jävlas...:)

Hehe, men murphy permanent bosatt i din verkstad så ska vi nog inte räkna med nåt...:hihi Fattas väl bara att du glad i hågen meddelar oss att "nu ska jag minsann byta laddregulatorn!" bara för att återkomma nån timme senare och skrika att "menvafan är det för fel!?!?:huvet " :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nja, jag kommer nog ta det mer ro ifall den fortfarande inte funkar. Man har liksom vant sig med att den jävlas...:)

Du borde kanske börja hyra ut den här bågen till mekgurus som behöver lite anger management?:D

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kalla mig gärna efterbliven, men laddregulatorer behöver väl inte vara modell specifika? Tror jag köpte en universal till min g:a gt125.
Men det är svårt att minnas det var ju femton år sen..:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Det som skiljer är väl kontakterna, och jag håller mig helst från att kapa för mycket i den här elhärvan eftersom det är då elfelsdemonerna släpps loss...:gnissla

Kalla mig gärna efterbliven, men laddregulatorer behöver väl inte vara modell specifika? Tror jag köpte en universal till min g:a gt125.
Men det är svårt att minnas det var ju femton år sen..:D

Last edited:

Bullen099

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
ZZR1100, Dr650, Cr500, K50
Passa på att festa och ha kul nu innan du byter regulatorn och inser att det inte blev någon skillnad, lite skoj är du värd efter allt krångel.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum